ادامه جنگ تجاری با آمریکا؛ چین محدودیت‌هایی را برای صادرات مواد خام تراشه‌ها در نظر گرفت

اقتصاد ۱۰۰ - دولت چین اعلام کرد که صادرات دو ماده مهم در تولید تراشه‌ها را محدود خواهد کرد تا پاسخی به جنگ تجاری آمریکایی‌ها داده باشد.

ادامه جنگ تجاری با آمریکا؛ چین محدودیت‌هایی را برای صادرات مواد خام تراشه‌ها در نظر گرفت

به گزارش گروه دانش وفناوری، در ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین، حالا پکن در تصمیمی مهم محدودیت‌هایی را علیه صادرات دو ماده خام حیاتی در صنعت تراشه‌سازی در نظر گرفته است. براین‌اساس، از ماه آینده برای صادرات  گالیوم  و  ژرمانیوم  به کشورهای دیگر باید مجوزهای ویژه‌ای دریافت شود.

به گزارش BBC، به فاصله چند روز مانده به سفر «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا به پکن، دولت چین اعلام کرده است که برای حفاظت از امنیت ملی و منافع خود محدودیت‌هایی را درزمینه  صادرات برخی مواد خام  اعمال می‌کند.

این مواد گالیوم و ژرمانیوم هستند که در تولید  نیمه‌رساناها  و  تجهیزات ارتباطی و نظامی  استفاده می‌شوند. این مواد همچنین در تولید پنل‌های خورشیدی و فیبرهای نوری نقش مهمی دارند. گالیوم و ژرمانیوم به‌طور عادی در طبیعت یافت نمی‌شوند. آن‌ها به‌عنوان یک محصول جانبی از پالایش سایر فلزات به‌دست می‌آیند.

چین صادرات گالیوم و ژرمانیوم را محدود می‌کند

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده این دو ماده در جهان است. حدود  60 درصد  از ژرمانیوم و  80 درصد  از گالیوم دنیا توسط این کشور تولید می‌شود. از گالیوم برای تولید ترکیبات شیمیایی گالیوم آرسنید استفاده می‌شود که برای نمونه در تولید تراشه‌های موبایل و ارتباطات ماهواره‌ای کاربرد دارد. تولید گالیوم آرسنید پیچیده است و تنها چند کشور در جهان می‌توانند آن را بسازند که چین یکی از آن‌هاست.

محدودیت‌های صادراتی جدید چین در شرایطی اعلام می‌شود که آمریکا هم محدودیت‌هایی را برای  صادرات پردازنده‌های پیشرفته  خود به این کشور در نظر گرفته است. واشنگتن در ماه اکتبر پارسال اعلام کرد که صادرات تراشه‌هایی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، بدون دریافت مجوزهای ویژه ممنوع است. این محدودیت برای صادرات تراشه از سراسر دنیا در نظر گرفته شده. ژاپن و هلند هم در اجرای این سیاست‌ها با ایالات‌متحده همراه شده‌اند.

جنگ تجاری میان دو غول اقتصادی بزرگ جهان حالا وارد مرحله جدیدی شده است که می‌تواند شرایط بازار تولید تراشه را با بحران مواجه کند. چین از  ابتدای ماه اوت  سیاست‌های جدید صادراتی خود را اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما