همکاری ویژه شرکت AMD با توسعه‌دهندگان بازی Starfield

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت AMD اعلام کرد همکاری انحصاری و ویژه‌ای را با شرکت «بتسدا» (Bethesda) برای توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازی «استارفیلد» (Starfield) آغاز کرده است. گفتنی است دارندگان کامپیوتر شخصی و کنسول‌های «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) از پشتیبانی کامل AMD برخوردار خواهند بود.

به گزارش گروه دانش و فناوری، همکاری تازه شرکت َAMD و Bethesda می‌تواند برای طرفداران بازی Starfield خبر خوشی تلقی شود. به بیان دقیق‌تر، این دو شرکت برای بهینه‌سازی عنوان Starfield روی «ایکس باکس» و رایانه شخصی با پردازنده‌های سری Ryzen 7000 و گرافیک Radeon 7000 همکاری می‌کنند. «تاد هاوارد» (Todd Howard)، تهیه‌کننده بازی اشاره می‌کند مهندسان AMD با Bethesda روی پایگاه کد «استارفیلد» برای ارائه پردازش و ارتقا تصویر SSR2 کار کردند.

همکاری AMD و Bethesda

«جک هوین» (Jack Huynh)، معاون رئیس شرکت AMD در یک اعلامیه ویدیویی پیرامون نقش این شرکت در توسعه بصری بازی «استارفیلد» توضیح داد:

این بهینه‌سازی‌ها هم عملکرد را تسریع می‌کنند و هم کیفیت گیم‌ پلی شما را با استفاده از کدهای چند رشته‌ای بسیار بالا می‌برند. این بهینه‌سازی‌ها برای بازیکنان Xbox و هم PC در دسترس خواهند بود.

عواقب همکاری انحصاری میان AMD و Bethesda؛ استارفیلد بدون حالت ردیابی پرتو نور منتشر می‌شود؟

با توجه به این همکاری انحصاری، برخی از بازیکنان نگران هستند که شرکت «بتسدا» امتیاز همکاری با شرکت «انویدیا» (Nvidia) برای فعال‌سازی حالت «ردیابی پرتو نور» (Ray-Tracing) را از دست بدهد. بازی «استارفیلد» (Starfield) در تاریخ 6 سپتامبر به صورت انحصاری برای کنسول‌های «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) و پلتفرم PC عرضه می‌شود.

«مایکروسافت» در دومین جلسه دادگاه علیه سازمان FTC اظهار کرد این بازی قرار بود به صورت انحصاری برای کنسول «پلی استیشن 5» (PlayStation 5) منتشر شود. اکنون «بتسدا» اعلام می‌کند انحصاری‌شدن بازی مذکور روی ایکس باکس اتفاق خوبی است، چون نگرانی ما برای بهینه‌سازی تنها به یک کنسول ختم می‌شود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما