AMD از شتاب دهنده Instinct MI300X رونمایی کرد، پیشتاز صنعت هوش مصنوعی

اقتصاد ۱۰۰ - روز گذشته، در «مرکز داده و فناوری هوش مصنوعی»، شرکت AMD محصولات، استراتژی و شرکای اکوسیستمی خود را معرفی کرد که آینده محاسبات و مرحله بعدی نوآوری مرکز داده را شکل خواهند داد.

AMD از شتاب دهنده Instinct MI300X رونمایی کرد، پیشتاز صنعت هوش مصنوعی

به گزارش گروه دانش و فناوری، «امروز، با گسترش خانواده پردازنده‌های نسل چهارم EPYC خود با راه‌حل‌های جدید برای محاسبات ابری و فنی، گام مهم دیگری در استراتژی مرکز داده خود برداشتیم و نمونه‌های عمومی جدید و استقرار داخلی با بزرگترین ارائه‌دهندگان ابر را اعلام کردیم. هوش مصنوعی فناوری تعیین کننده‌ای است که نسل بعدی محاسبات را شکل می‌دهد و بزرگترین فرصت رشد استراتژیک برای AMD است. تمام تمرکز ما بر تسریع استقرار پلتفرم‌های هوش مصنوعی AMD در مقیاس در مرکز داده است که با راه‌اندازی شتاب دهنده‌ Instinct MI300 برنامه‌ریزی‌شده برای اواخر امسال و اکوسیستم رو به رشد نرم‌افزار هوش مصنوعی آماده سازمانی بهینه‌سازی شده برای سخت‌افزار ما هدایت می‌شود.

AMD از مجموعه ای از به روز رسانی‌ها برای خانواده EPYC نسل چهارم خود رونمایی کرد که برای ارائه تخصص در حجم کاری مورد نیاز برای رفع نیازهای منحصر به فرد کسب و کارها به مشتریان طراحی شده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

پیشرفت بهترین پردازنده مرکز داده جهان: AMD نشان داد که چگونه پردازنده نسل چهارم AMD EPYC به عملکرد رهبری و بهره‌وری انرژی ادامه خواهد داد. AMD به AWS ملحق شد تا پیش‌نمایش نسل بعدی نمونه‌های M7a محاسباتی Amazon Elastic Cloud (Amazon EC2) را برجسته کند که توسط پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC (“Genoa”) طراحی شده است. خارج از این رویداد، شرکت اوراکل اعلام کرد قصد دارد نمونه‌های جدید زیرساخت محاسباتی Oracle (OCI) E5 را با پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC در دسترس قرار دهد.

محاسبات بومی ابری پیشرو: AMD نسل چهارم پردازنده‌های AMD EPYC 97X4 را معرفی کرد که قبلاً با اسم رمز “Bergamo” شناخته می‌شد. این پردازنده‌ها با 128 هسته «Zen 4c» در هر سوکت، بیشترین تراکم vCPU و عملکرد پیشرو در صنعت را برای برنامه‌هایی که در فضای ابری اجرا می‌کنند و بهره‌وری انرژی رهبری را ارائه می‌کنند. شرکت متا نیز در این بین به AMD ملحق شد و در مورد اینکه چگونه این پردازنده‌ها برای برنامه‌های اصلی خود مانند اینستاگرام، واتس‌اپ و موارد دیگر مناسب هستند، صحبت کرد. چگونه متا با پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC 97×4 در مقایسه با نسل سوم AMD EPYC در بارهای کاری مختلف، پیشرفت‌های عملکردی چشم‌گیری را مشاهده می‌کند، در حالی که بهبودهای TCO قابل توجهی را نیز ارائه می‌دهد، و چگونه AMD و متا پردازنده‌های EPYC را برای بهره‌وری انرژی و محاسبات متا بهینه کردند.

دست‌یابی محصولات بهتر با محاسبات فنی: AMD پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC را با فناوری AMD 3D V-Cache™ معرفی کرد که بالاترین عملکرد پردازنده مرکزی ویژه سرور x86 جهان برای محاسبات فنی است. مایکروسافت از در دسترس بودن کلی نمونه‌های Azure HBv4 و HX با پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC با فناوری AMD 3D V-Cache خبر داد.

AMD در مراسم خود از مجموعه‌ای از اطلاعیه‌ها رونمایی کرد که استراتژی پلتفرم هوش مصنوعی خود را به نمایش می‌گذارد و به مشتریان مجموعه‌ای از محصولات سخت‌افزاری ابری، لبه و فراتر از آن را با همکاری نرم‌افزار صنعتی عمیق، برای توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی مقیاس‌پذیر و فراگیر می‌دهد.

شتاب دهنده Instinct MI300X

 

AMD جزئیات جدیدی از خانواده شتاب دهنده سری MI300 AMD Instinct را فاش کرد، از جمله معرفی شتاب دهنده AMD Instinct MI300X، به عنوان پیشرفته‌ترین شتاب دهنده جهان برای هوش مصنوعی مولد. MI300X مبتنی بر معماری شتاب‌دهنده نسل بعدی AMD CDNA™ 3 است و تا 192 گیگابایت حافظه HBM3 را پشتیبانی می‌کند که می‌تواند کارایی محاسباتی و حافظه مورد نیاز برای آموزش مدل‌های زبانی بزرگ و استنتاج برای بارهای کاری هوش مصنوعی مولد را فراهم کند. با این حجم از حافظه بزرگ AMD Instinct MI300X، مشتریان اکنون می‌توانند مدل‌های زبان بزرگ مانند Falcon-40، مدل پارامتر 40B را تنها بر روی یک شتاب دهنده MI300X5 قرار دهند. AMD همچنین پلتفرم AMD Instinct را معرفی کرد که هشت شتاب‌دهنده MI300X را در یک طراحی استاندارد صنعتی برای راه‌حل نهایی برای استنتاج و آموزش هوش مصنوعی گرد هم می‌آورد. MI300X از سه ماهه سوم برای مشتریان کلیدی نمونه گیری می‌کند. AMD همچنین اعلام کرد که AMD Instinct MI300A، اولین شتاب دهنده APU در جهان برای بارهای کاری HPC و AI، اکنون در حال نمونه گیری برای مشتریان است.

AMD اکوسیستم نرم‌افزار ROCm را برای شتاب‌دهنده‌های مرکز داده به نمایش گذاشت و آمادگی و همکاری با رهبران صنعت را برای گردآوری یک اکوسیستم نرم‌افزاری باز هوش مصنوعی برجسته کرد. کتابخانه متن باز یادگیری ماشین PyTorch در مورد کار بین AMD و PyTorch Foundation مذاکراتی داشته و پشتیبانی فوری “day zero” را برای PyTorch 2.0 با نسخه ROCm نسخه 5.4.2 در تمام شتاب دهنده های AMD Instinct ارائه خواهد کرد. این ادغام بزرگ توسعه دهندگان را با آرایه گسترده‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی مجهز به PyTorch که سازگار و آماده استفاده «out of the box» در شتاب دهنده‌های AMD هستند، توانمند می‌کند. شرکت Hugging Face، با دارا بودن پلتفرم باز پیشرو برای سازندگان هوش مصنوعی، اعلام کرد که هزاران مدل Hugging Face را در پلتفرم‌های AMD، از شتاب‌دهنده‌های AMD Instinct گرفته تا پردازنده‌های AMD Ryzen و AMD EPYC، حتی پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon و پردازنده‌های تطبیقی Versal و Alveo بهینه خواهد کرد.

شتاب دهنده Instinct MI300X

 

AMD مجموعه‌ای از شبکه‌های قوی از جمله AMD Pensando™ DPU، کارت گرافیک‌های AMD Ultra Low Latency و AMD Adaptive NIC را به نمایش گذاشت. علاوه بر این، DPU‌های AMD Pensando به عنوان یک پشته نرم افزاری قوی را با چارچوب امنیتی «zero trust security» و پردازنده بسته قابل برنامه‌ریزی پیشتاز ترکیب می‌کنند تا هوشمندترین و کارآمدترین DPU جهان را ایجاد کنند. AMD Pensando DPU در مقیاس در سراسر شرکای ابری مانند IBM Cloud، Microsoft Azure و Oracle Compute Infrastructure مستقر شده است. همچنین سوئیچ هوشمند HPE Aruba CX 10000 برای مشتریانی مانند شرکت پیشرو خدمات فناوری اطلاعات DXC و به عنوان بخشی از VMware vSphere® Distributed Services Engine™ مستقر شده که می‌تواند عملکرد برنامه را برای مشتریان تسریع کند.

AMD نسل بعدی نقشه راه DPU خود را با نام رمز “Giglio” معرفی کرد که هدف آن افزایش عملکرد و بهره‌وری انرژی برای مشتریان در مقایسه با محصولات نسل فعلی است، آن هم در حالی که انتظار می‌رود این نسل از DPU تا پایان سال 2023 در دسترس قرار گیرد.

AMD همچنین AMD Pensando Software-in-Silicon Developer Kit یا به اختصار (SSDK) را معرفی کرد که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به سرعت خدمات را توسعه داده یا انتقال دهند تا در DPU قابل برنامه‌ریزی AMD Pensando P4 در هماهنگی با مجموعه غنی از ویژگی‌های موجود که قبلاً در AMD پیاده‌سازی شده‌اند، خدمات را توسعه دهند یا انتقال دهند. پلتفرم Pensando AMD Pensando SSDK مشتریان را قادر می‌سازد تا قدرت پیشتازی AMD Pensando DPU را به کار گیرند و مجازی سازی شبکه و ویژگی‌های امنیتی را با هماهنگی مجموعه غنی از ویژگی‌های موجود که قبلاً در پلت فرم Pensando پیاده‌سازی شده‌اند در زیرساخت خود تنظیم کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما