نقشه راه ملی برای توسعه هوش مصنوعی در کشور

اقتصاد ۱۰۰ - به تازگی عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گسترش استفاده از هوش مصنوعی گفت: شورای عالی فضای مجازی به عنوان مرجع تصمیم‌گیری در این حوزه روی تدوین سند توسعه هوش مصنوعی کار می‌کند.

نقشه راه ملی برای توسعه هوش مصنوعی در کشور

به گزارش گروه دانش و فناوری، هوش مصنوعی دیگر یک مفهوم پیچیده و غیرقابل فهم به حساب نمی‌آید و شاهد گسترش استفاده از آن حتی به عنوان سرگرمی در فضای مجازی هستیم. اما اگر از جنبه شوخی و سرگرمی آن در فضای مجازی بگذریم می‌توانیم بگوییم هوش مصنوعی در اکثر حوزه‌های مطالعاتی نظیر ریاضیات، زبان‌شناسی، روانشناسی، پزشکی، حقوقی، سیاست، اجتماع، مدیریت، بازارهای مالی و سایر رشته‌ها کاربرد داشته و حالا می‌توان گفت که زندگی بدون هوش مصنوعی می‌تواند با چالش‌های بیشماری روبه‌رو باشد.

به بیانی ساده‌تر هوش مصنوعی خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کردیم به عضو جداناپذیر زندگی بشر تبدیل شده است. حالا با توجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی در سایر کشورها و ایران، وزیر ارتباطات به تازگی اعلام کرده است این وزارتخانه مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی و یک نقشه راه ملی نیز برای توسعه هوش مصنوعی در کشور تدوین کرده و در اختیار مراکز سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر قرار داده است.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پوردرباره گسترش استفاده از هوش مصنوعی گفت: «شورای عالی فضای مجازی به عنوان مرجع تصمیم‌گیری در این حوزه روی تدوین سند توسعه هوش مصنوعی کار می‌کند. ما هم در وزارت ارتباطات از یک سال و نیم قبل مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی و یک نقشه راه ملی نیز برای توسعه هوش مصنوعی در کشور تدوین کردیم و در اختیار مراکز سیاستگذار و تصمیم‌گیر قرار دادیم که بر اساس آن همه دستگاه‌های مکلف هستند ظرفیت‌های خود برای استفاده از هوش مصنوعی برای هوشمندسازی ارائه خدمات را احصاء کنند.»

شاید تصور شود که پیشرفت هوش مصنوعی یک تهدید برای انسان باشد اما بدون شک استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند  افزایش سرعت و کارایی در انجام وظایف، قابلیت تحلیل داده‌های بزرگ و پیچیده، کاهش خطاهای انسانی و بهبود تصمیم‌گیری را به دنبال داشته باشد. البته باید توجه داشت که زیاده‌روی در هر چیزی تبعاتی را به دنبال خواهد داشت و هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما