شرکت رقیب هوش مصنوعی ChatGPT معرفی شد

اقتصاد ۱۰۰ - هوش مصنوعی زبانی مولد به سیستم‌های هوش مصنوعی اشاره دارد که می‌توانند متنی شبیه به آنچه انسان ممکن است بنویسد، تولید کند.

شرکت رقیب هوش مصنوعی ChatGPT معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ،این سیستم‌ها معمولاً مبتنی بر شبکه‌های عصبی یادگیری عمیق هستند و از مجموعه داده‌های بزرگی از متن برای یادگیری الگوها و ساختارهای زبان استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین رویکردها برای هوش مصنوعی زبانی مولد، استفاده از مدل‌های زبانی مانند سری مدل‌های GPT شرکت OpenAI است. این مدل‌ها براساس حجم بسیار بزرگی از داده‌های متنی آموزش داده می‌شوند. همین امر به آنها اجازه می‌دهد متنی با کیفیت بالا تولید کنند که اغلب با نوشته‌های انسانی تفاوت چندانی ندارد. لی کای فو، سرمایه‌گذار مشهور چینی و رئیس سابق گوگل چین، از راه‌اندازی شرکت هوش مصنوعی جدیدی به نام Project AI 2.0 خبر داد که رقیب جهانی هوش مصنوعی ChatGPT خواهد بود.

شرکت رقیب ChatGPT

برخلاف دیگر سرمایه‌گذاری‌های مشابه، او قصد دارد شرکتی جهانی راه‌اندازی کند که بر ساخت پلتفرم‌های هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی بهره‌وری تمرکز دارد. لی در اطلاعیه اخیر خود در WeChat تاکید کرد که نتیجه کار این شرکت فقط نسخه‌ چینی ChatGPT نخواهد بود و چیزی بیش از ابزارهای چت با کارایی بالا و گرافیک‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد. هدف لی بازتعریف نحوه دسترسی و تعامل کاربران با رابط‌ها از طریق AI 2.0 است که به نظر او مهم‌ترین فناوری برای افزایش بهره‌وری اجتماعی در قرن بیست و یکم خواهد بود.

این سرمایه‌گذار مشهور چینی بودجه و قدرت محاسباتی پروژه AI 2.0 را تضمین کرده است و قصد دارد استعدادهای برتر را از سراسر جهان جذب کند. لی پیش‌بینی می‌کند که با پیشرفت در یادگیری عمیق، هوش مصنوعی از نسخه 1.0 به 2.0 منتقل شده است و همین امر منجر به تحول پلتفرم‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌شود. این خبر پس از آن منتشر شد که مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ فناوری چینی از جمله بایدو، علی‌بابا و تنسنت برای معرفی محصولات هوش مصنوعی مشابه ChatGPT اقدام کردند. علی‌رغم رقابت شدید، لی مطمئن است که Project AI 2.0 به دلیل تمرکز بر برنامه‌های کاربردی و بهره‌وری جهانی عالی ظاهر خواهد شد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما