هوش مصنوعی تصویرگران بازی های ویدیویی را در چین بیکار کرده است

اقتصاد ۱۰۰ - Rest of World گزارش می‌دهد که ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده‌ تصویر در حال حاضر هنرمندان و تصویرگران بازی های ویدیویی مستقر در چین را از کار بیکار کرده‌اند. ‌

هوش مصنوعی تصویرگران بازی های ویدیویی را در چین بیکار کرده است

به گزارش گروه دانش و فناوری،تصویرگری به نام امبر یو می‌گوید که برای چندین ساعت ترسیم پوسترهای بازی‌های ویدیویی بین 430 تا 1000 دلار دستمزد دریافت می‌کند. اما اکنون، پس از اینکه برخی از شرکت‌ها برای جایگزینی هنرمندان انسانی با مولدهای سریع‌تر و ارزان‌تر هوش مصنوعی اقدام کرده‌اند، او بیشتر برای ایجاد اصلاحات و ویرایش‌های کوچک در نقاشی‌های ایجاد‌شده توسط هوش مصنوعی استخدام می‌شود.

این کار بسیار ساده‌تر از ترسیم اولیه است و به طور متوسط ​​فقط ده درصد از دستمزد قبلی را برای او به ارمغان می‌آورد. چندین تصویرگر بازی دیگر نیز چنین ادعاهایی را مطرح کردند.

ژو ینگینگ، یکی از تصویرگران استودیوی مستقل بازی‌سازی در چونگ کینگ چین به Rest of World گفت: هوش مصنوعی با سرعتی فراتر از تصور ما در حال توسعه است. استودیوی ژو فقط در سال جاری 15 تصویرگر متخصص را به دلیل ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده‌ تصویر اخراج کرده است.

او افزود: در حال حاضر برای کاری را که قبلاً با ده نفر عملی میشد، دو نفر کافی است.

هوش مصنوعی تصویرگران بازی های ویدیویی

به نظر می‌رسد که این ماجرا ادامه خواهد داشت و احتمالا نیروهای بیشتری در جایگاه‌های شغلی مختلف تحت تاثیر قرار می‌گیرند. اواخر ماه گذشته، گلدمن ساکس یادداشتی منتشر کرد که در آن استدلال می‌کرد که هوش مصنوعی پتانسیل خودکارسازی 300 میلیون شغل را دارد.

زمانی که صحبت از تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی به میان می‌آید، برنامه‌های هوش مصنوعی مانند Midjourney و Stable Diffusion تنها در خلق آثار هنری باورپذیر خوب ظاهر می‌شوند و تصویرگران را نیز وادار می‌کنند تا با سبک‌هایی سازگار شوند که آن‌ها را هیجان‌زده نمی‌کند.

امبر یو به Rest of World گفت: اگر من هنرمندی درجه یک باشم، ممکن است بتوانم شرکت را تحریم کنم. او با اعتراف به اینکه قصد دارد با هنر خود یک هوش مصنوعی تربیت کند، افزود: اما من هم باید پول دربیاورم.

بازار بازی‌های ویدیویی چین چند سال سخت را سپری کرده است. تعلیق مجوزهای دولتی در سال 2021، هزاران شرکت بازی را از کار انداخت و باعث بحران شغلی در این صنعت شد.

برخی از توسعه‌دهندگان بازی مدعی هستند که از جایگزینی کامل کار هنرمندان انسانی با هوش مصنوعی اجتناب می‌کنند. در حالی که استفاده از این فناوری به کاهش هزینه‌های آن‌ها کمک می‌کند، بدون شک بهایی نیز دارد.

در هر صورت، بسیاری از هنرمندان و تصویرگران حوزه بازی های ویدیویی در حال حاضر هوش مصنوعی را تهدیدی بزرگ تلقی می‌کنند و نگران هستند که مشاغل خود را در آینده‌‌ای نزدیک از دست بدهند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما