چه ژست‌های حرکتی برای کنترل ویژن پرو اپل استفاده می‌‌شود؟

اقتصاد ۱۰۰ - طریقه استفاده از هدست ویژن پرو اپل و ژست‌های حرکتی آن، یکی از موارد متمایز کننده این دستگاه از محصولات رقبا است.

چه ژست‌های حرکتی برای کنترل ویژن پرو اپل استفاده می‌‌شود؟

به گزارش گروه دانش و فناوری،هدست ویژن پرو اپل، یک دستگاه در دسته‌ای جدید است که مکانیزم کنترلی مبتنی بر سخت افزار ندارد. این هدست به ردیابی چشم و حرکات دست متکی است تا به کاربران امکان انجام عمل دلخواه با اشیا در فضای مجازی روبروی خود را بدهد. در جلسه‌ای که پس از رویداد اصلی WWDC، طراحان اپل با توسعه دهندگان داشتند، حرکات خاصی را که می‌توان در ویژن پرو به کار برد و نحوه عملکرد برخی از تعاملات را تشریح کردند.

  • ضربه زدن (Tap): ضربه زدن روی انگشت شست و انگشت اشاره به هدست نشان می‌دهد که می‌خواهید روی یک عنصر مجازی در صفحه نمایشی که به آن نگاه می‌کنید، ضربه بزنید. کاربران نیز این را به عنوان یک نیشگون گرفتن توضیف کرده‌اند و معادل ضربه زدن بر روی نمایشگر آیفون دانسته‌اند.
  • دوبار ضربه زدن (Double Tap): دو بار ضربه زدن هم ژست حرکتی دیگری است که می‌تواند کارایی‌های مختلفی داشته باشد.
  • فشار دادن و نگه داشتن (Pinch and Hold): فشار دادن و نگه داشتن شبیه به حرکت ضربه و نگه داشتن است و کارهایی مانند انتخاب یک کلمه یا متن را انجام می‌دهد.
  • نیشگون گرفتن و کشیدن (Pinch and Drag): نیشگون گرفتن و کشیدن را می‌توان برای پیمایش و حرکت دادن پنجره‌ها به اطراف استفاده کرد. می‌توانید به صورت عمودی اسکرول کنید و اگر دست خود را سریع‌تر حرکت دهید، می‌توانید سریع‌تر پیمایش کنید.
  • زوم کردن (Zoom): زوم کردن یکی از دو حرکت اصلی دو دست است. می‌توانید انگشتانتان را به هم نزدیک کنید و دست‌هایتان را از هم جدا کنید تا بزرگنمایی کنید و احتمالا کوچکنمایی (Zoom out) یک نوع حرکت فشاری خواهد داشت. اندازه پنجره‌ها را نیز می‌توان با کشیدن در گوشه‌ها تنظیم کرد.
  • چرخش (Rotate): چرخش ژست دو دستی دیگری است که بر اساس طرح‌های اپل، شامل فشار دادن انگشتان به هم و چرخاندن دست‌ها برای لمس اشیای مجازی است.

این ژست‌ها همراه با حرکات چشم کار می‌کنند و دوربین‌های بسیاری در ویژن پرو با دقت بالایی به مسیری که چشمان شما به دنبال آن هستند، می‌پردازند. موقعیت چشم یک عامل کلیدی در هدف قرار دادن آنچه می‌خواهید با استفاده از حرکات دست با آن تعامل داشته باشید، خواهد بود. به عنوان مثال نگاه کردن به نماد برنامه یا عنصر روی صفحه، آن را هدف قرار داده و برجسته می‌کند و سپس می‌توانید با یک حرکت آن را دنبال کنید.

حرکات دست نیازی به بزرگ بودن ندارند و می‌توانید دستان خود را خیلی نزدیک به هم نگه دارید و اتفاقا اپل شما را به اینگونه انجام دادن ژست‌ها تشویق می‌کند، زیرا اگر با دامنه گسترده دستان خود را باز کنید، به زودی از نگه داشتن دست‌های خود در هوا خسته خواهید شد. شما فقط به یک حرکت کوچک به اندازه یک ضربه نیاز دارید، زیرا دوربین‌ها می‌توانند حرکات ریز را هم به طور دقیق ردیابی کنند.

چیزی که به آن نگاه می‌کنید به شما امکان می‌دهد اشیایی را که هم نزدیک و هم دور از شما هستند، انتخاب و لمس کنید؛ اپل سناریوهایی را پیش‌بینی کرده که ممکن است بخواهید از ژست‌های حرکتی بزرگتر برای کنترل اشیایی که درست مقابل شما هستند، استفاده کنید. در این حالت می‌توانید دست خود را دراز کنید و از نوک انگشتان خود برای تعامل با یکی از اشیا استفاده کنید. به عنوان مثال اگر یک پنجره سافاری درست در مقابل شما است، می‌توانید به جای استفاده از انگشتان خود در نزدیکی هم، دست خود را دراز کنید و ژست حرکتی دلخواه را انجام دهید.

علاوه بر ژست‌های حرکتی، این هدست از حرکات دست مانند تایپ کردن در هوا نیز پشتیبانی می‌کند، هرچند که به نظر نمی‌رسد کسانی که از نسخه دمو این محصول استفاده کرده‌اند، قارد به استفاده از این ویژگی‌ها باشند. البته ژست‌ها باهم کار می‌کنند و برای انجام کاری مانند کشیدن یک نقاشی، به نقطه‌ای روی بوم نگاه می‌کنید، قلم‌مو را با دست خود انتخاب می‌کنید و از یک حرکت در هوا برای طراحی استفاده می‌کنید. از طرفی اگر به جای دیگری نگاه کنید، می‌توانید مکان‌نما را فورا به جایی که می‌خواهید منتقل کنید.

در حالی که موارد ذکر شده شش حرکت اصلی سیستم هستند که اپل توضیح داده است، توسعه دهندگان می‌توانند ژست‌های حرکتی سفارشی را هم برای برنامه‌های خود ایجاد کنند که شامل انجام عمل‌های دیگری شوند. توسعه دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که حرکات سفارشی از ژست‌های سیستم یا حرکات معمول دستی که افراد ممکن است استفاده کنند، متمایز هستند و این حرکات می‌توانند به طور مکرر بدون فشار دست تکرار شوند.

برای تکمیل حرکات دست و چشم، کیبوردهای بلوتوث، ترک پد، ماوس و کنترلرهای بازی را می‌توان به هدست متصل کرد و همچنین ابزارهای جستجو و دیکته مبتنی بر صدا نیز وجود دارد.

بسیاری از افرادی که توانسته‌اند ویژن پرو را امتحان کنند، کلمه‌ای مشابه برای توصیف سیستم کنترل دارند: «شهودی». به نظر می‌رسد که طراحان اپل رابط هدست را به گونه‌ای خلق کرده‌اند که مانند ژست‌های چند لمسی در آیفون و آیپد کار می‌کند و تاکنون واکنش‌ها به افرادی که از هدست استفاده کرده اند، مثبت بوده است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما