مارک زاکربرگ: هیچ ویژگی جادویی در اپل ویژن پرو وجود ندارد!

اقتصاد ۱۰۰ - مدیرعامل شرکت متا در رابطه با معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل نظرات خود را بیان کرد که در نوع خود قابل توجه است.

مارک زاکربرگ: هیچ ویژگی جادویی در اپل ویژن پرو وجود ندارد!

به گزارش گروه دانش و فناوری،شرکت متا که سابقه طولانی و درخشانی در زمینه توسعه هدست‌های واقعیت مجازی دارد اصلی‌ترین رقیب اپل در بازار محصولات هوش مصنوعی محسوب می‌شود. در این راستا، متا چند روز قبل از آن که اپل هدست واقعیت ترکیبی خود موسوم به ویژن پرو را معرفی کند از جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود موسوم به کوئست ۳ (Quest 3) رونمایی کرد. 

مدیرعامل شرکت متا، مارک زاکربرگ، به تازگی نظر خود در رابطه با هدست واقعیت ترکیبی اپل بیان کرده است که نشان می‌دهد رقابت بین دو شرکت متا و اپل بسیار جدی است و در آینده نیز بازار محصولات هوش مصنوعی بسیار داغ خواهد بود. 

در طی جلسه‌ای رسمی با کارمندان شرکت متا، مارک زاکربرگ گفته است که در هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل هیچ قابلیت جادویی به کار نرفته است که تیم توسعه‌دهنده متا قبلا به آن فکر نکرده باشد. به علاوه، مدیرعامل شرکت متا اذعان کرد که هدست ویژن پرو به نمایشگر‌های باکیفیت با رزولوشن بالا مجهز خواهد بود ولی از آن سو، این نمایشگرها انرژی بسیار زیادی را نیز مصرف می‌کنند توسط باتری باسیم تامین می‌شود. 

مارک زاکربرگ همچنین اعلام کرد که هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو حدود هفت برابر گران‌تر از هدست متا یعنی کوئست ۳ است. هدست واقعیت ترکیبی اپل با قیمت ۳۴۹۹ دلاری روانه بازار خواهد شد در حالی که هدست متا با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلاری معرفی شده است.


 

مدیرعامل شرکت متا ادعا کرده است که هدست ویژن پرو به روشنی تفاوت‌های بین ارزش‌ها و رویکرد دو شرکت متا و اپل را نشان می‌دهد. براساس گفته‌های آقای زاکربرگ، رویکرد هدست‌های متا براساس ارتباط اجتماعی پایه‌گذاری شده است که باعث می‌شود افراد با روش‌های نوین با یکدیگر ارتبط داشته باشند. از آن سو، هدست ویژن پرو در حالی نمایش داده شده که فردی تنها روی مبل خود نشسته است و با این هدست به کارهای خود می‌پردازد. 

مارک زاکربرگ در پایان گفته‌های خود اعلام کرد که هدست ویژن پرو شاید چشم‌انداز آینده رایانش باشد ولی این رویکرد در برنامه‌های او و متا جایی ندارد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما