تغییرات اپل موزیک در iOS 17

اقتصاد ۱۰۰ - اپل در iOS 17 تغییرات زیادی را برای اپل موزیک اعمال کرده که به تازگی توسط توسعه دهندگان کشف شده است.

تغییرات اپل موزیک در iOS 17

به گزارش گروه دانش و فناوری،اپل در رویداد WWDC چند روز قبل، بسیاری از ویژگی‌های جدید iOS 17 را بیان کرد، اما در مورد اپل موزیک خیلی خلاصه صحبت شد و به جزییات تغییرات این برنامه اشاره‌ای نشد؛ اما امروز به لطف نسخه بتای این سیستم عامل، می‌توان درک بهتری از تمامی ویژگی‌های جدید اپل موزیک داشت.

اولین بروزرسانی مهم، قابلیت «Crossfade» بین آهنگ‌ها است که اپل می‌گوید به شما امکان می‌دهد به آرامی بین آهنگ‌ها جابجا شوید تا موسیقی شما هرگز قطع نشود. کاربران iOS اپل موزیک مدت‌هاست منتظر این افکت جذاب هستند و حالا اضافه شدن آن به iOS 17، اپل موزیک را بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌دهد.

باید به هرکسی که از نسخه بتای توسعه دهنده فعلی استفاده می‌کند، هشدار داد که فعال کردن Crossfade در قسمت تنظیمات، باعث از کار افتادن کل برنامه می‌شود. کاربران گزارش داده‌اند که هر بار که می‌خواهند روی این قسمت در تنظیمات برنامه کلیلک کنند، این اتفاق رخ می‌دهد!

مشابه iOS 16 در سال گذشته، iOS 17 هم تغییراتی جزیی را در رابط کاربری اپل موزیک ایجاد کرده است. قابل توجه‌ترین بروزرسانی در پخش کننده موسیقی دیده شده که اکنون دارای آثار هنری متحرک تمام صفحه برای آلبوم‌هایی است که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

با این تغییر، آلبوم‌ها به طور یکپارچه در قسمت پایین پخش کننده موسیقی که کنترل‌ها در آن قرار دارد، ترکیب می‌شوند. این در مقایسه با سبک فعلی iOS 16 که آلبوم‌ها را در مستطیل سنتی همیشگی نشان می‌داد، کاملا متفاوت است.


 

در نهایت نسخه مینیمم شده پخش کننده موسیقی هم اکنون دارای یک سبک شناور بر روی رابط کاربری اپل موزیک است. این یک جلوه عمقی را برای پخش کننده به ارمغان می‌آورد که همچنان دارای دکمه‌های ضروری مانند پخش و مکث موسیقی است.

اپل در مراسم دوشنبه شب خود به طور خلاصه اشاره کرد که اپل موزیک در iOS 17 دارای پلی لیست‌های مشترک خواهد شد، اما هنوز جزییات زیادی در مورد این ویژ؛ی وجود ندارد. در یک اسکرین شات، می‌توانیم چهار دوست را ببینیم که روی یک پلی لیست به نام «Game Night» در حال کار هستند که یک آهنگ و یک عکس پروفایل از شخصی که آن را اضافه کرده است نشان می‌دهد.


 

همچنین دکمه‌ای در بالای لیست پخش وجود دارد که به نظر می‌رسد گزینه‌ای برای افزودن و حذف افراد از پلی لیست باشد و همچنین شما می‌توانید به آهنگ‌هایی که افراد به اشتراک گذاشته‌اند واکنش نشان دهید. اپل اعلام کرده که پلی لیست‌های مشترک در بروزرسانی اواخر سال جاری میلادی در دسترس خواهند بود، بنابراین این ویژگی احتمالا در همان روزی که iOS 17 عرضه عمومی شود، راه‌اندازی نمی شود.

به همراه iOS 17 بروزرسانی کوچکی برای اپل موزیک در کار پلی ارایه شده است. استفاده از شیرپلی در خودرو به همه مسافران این امکان را می‌دهد تا در آنچه در حال حاضر پخش می‌شود، مشارکت کنند و به دوستان و خانواده اجازه دهند تا موسیقی یا آهنگ فعلی را پخش کنند یا مکث کنند یا آهنگ بعدی را پلی کنند.

پیش از این در اپل موزیک، اشعاری که سینک نمی‌شدند، دارای فونت کوچکی بودند که خواندن از روی آنها مار دشواری بود، مخصوصا در مقایسه با آهنگ‌هایی که اشعار آنها به طور هماهنگ با موسیقی پخش می‌شد. در iOS 17 این ایراد برطرف شده و فونت اشعار حتی برای آهنگ‌هایی که شعر آنها سینک نشده، بزرگتر و خواناتر شده است.

همچنین به نظر می‌رسد که در برخی از تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط اپل، یک دکمه ستاره جدید روی پخش کننده موسیقی وجود دارد، اگرچه ما این مورد را در نسخه بتای iOS 17 مشاهده نکرده‌ایم. این دکمه شبیه به دکمه ستاره‌ای است که در صفحه‌های هنرمندان در نسخه فعلی اپل موزیک یافت می شود و به شما امکان می‌دهد هنرمند مورد علاقه خود را برای به روز ماندن در انتشاراتش، دنبال کنید.

این دکمه ستاره جدید در پخش کننده موسیقی ممکن است به سادگی راهی سریع برای علاقه‌مند شدن به هنرمندی باشد که در حال پخش آهنگ او هستید یا می تواند کاملا یک ویژگی جدید باشد که هنوز نمی‌دانیم چیست.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما