سگ رباتیک بوستون داینامکیس می‌تواند از درهای بسته عبور کند

اقتصاد ۱۰۰ - سگ رباتیک شرکت بوستون داینامکیس که از سال 2020 روانه بازار شده، اسپات (Spot) نام دارد.

سگ رباتیک بوستون داینامکیس می‌تواند از درهای بسته عبور کند

به گزارش گروه دانش و فناوری،این ربات بیشتر به‌عنوان ابزار برای بازرسی و اکتشاف مستقل به کار گرفته می‌شود. روز گذشته این شرکت به‌روزرسانی‌های متعددی را برای اسپات ارائه داد که توانایی آن را برای انجام انواع کارها بهبود می‌بخشد. سگ رباتیک بوستون داینامکیس حالا می‌تواند به‌تنهایی از دستگیره‌ها برای بازکردن درها استفاده کرده و به تنهایی از درهای بسته عبور کند.

طبق گفته شرکت، در حال حاضر بیش از 1000 ربات اسپات در بیش از 35 کشور جهان فعال هستند. اما به‌روزرسانی‌های جدید ربات استفاده از آن را برای طیف گسترده‌تری از افراد آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند. علاوه بر این، آپدیت جدید عملکرد ربات را در پیمایش زمین‌های ناهموار، ارتقا می‌بخشد.

سگ رباتیک بوستون داینامیکس می‌تواند از درهای بسته عبور کند

به‌روزرسانی‌ جدید اسپات برای کسانی که با هدف بازرسی‌های معمولی به اسپات اعتماد کرده‌اند، جذاب خواهند بود. با آپدیت جدید، نرم‌افزاری جدید به سگ رباتیک بوستون داینامکیس اجازه می‌دهد که از فشارسنج‌های آنالوگ عکس بگیرد و داده‌های آن را با استفاده از دید رایانه‌ای بخواند و بدون نیاز به اپراتور انسانی، از راه‌ دور به‌اشتراک بگذارد.

پیش از این نیز شرکت برای اسپات یک بازوی مفصلی و لوازم جانبی دست به‌منظور بازکردن درها فراهم کرده بود، اما استفاده از آن‌ها به اپراتور انسانی و کنترل از راه‌ دور وابسته بود. این بدان معناست که سگ رباتیک بوستون داینامکیس برای گشت‌زنی مستقل در یک مرکز، یا به یک اپراتور انسانی نیاز داشت که پیشرفت آن را نظارت کردن تا از راه دور درهای بسته را باز کند، یا اینکه درها عمداً باز گذاشته شوند، که همیشه عملی نیست. حالا قرار است بوستون داینامکیس اسپات را در سرتاسر جهان به لوازم جانبی بازوی مفصلی مجهز کرده تا بتواند درها را به تنهایی باز کند‌. چنین قابلیتی در ابتدا به عنوان یک ویژگی بتا معرفی می‌شود تا ربات هنوز یاد بگیرد که بر این مهارت خاص تسلط یابد.

با آپدیت جدید، توانایی ربات برای نظارت بر دما با استفاده از دوربین‌های حرارتی نیز بهبود می‌یابد. مثلاً در صورتیکه تجهیزات بیش‌ از حد گرم یا سرد شود، اعلان‌های مرتبط ارائه می‌شود. علاوه بر این، تصویربرداری صوتی اسپات کمک می‌کند که با نظارت بر صدا به‌طور خودکار نشت هوا و گاز نامرئی سیستم‌هایی که تحت فشار بالا کار می کنند را تشخیص دهد. البته اسپات نمی‌تواند در صورت بروز مشکل اقدامی انجام دهد، اما به تشخیص زودهنگام مشکلات از طریق بررسی‌های منظم کمک می‌کند.

اگرچه این سگ رباتیک به عنوان جایگزینی 24 ساعته برای بازرسان انسانی طراحی شده است، در بسیاری از موقعیت‌ها همچنان در کنار انسان‌ها در حال انجام کارهای دیگر است‌‌. بنابراین شرکت یک سیستم هشدار صوتی و بصری جدید را برای کمک به معرفی اسپات ارائه کرده تا درک آنچه ربات انجام می‌دهد، آسان‌تر شود.

اسپلت اکنون علاوه بر یک زنگ و یک بلندگو دارای پنج چراغ هشدار است که در حین کار استاندارد به رنگ سبز چشمک می‌زنند. این چراغ‌ها در مواقعی که به مراقب بیشتری نیاز است، مانند زمانی که اسپات در حال بالا رفتن از پله‌ها یا عبور از یک تقاطع شلوغ است، به رنگ قرمز چشمک می‌زند. در آخر نیز زمانی که ربات داده‌های مختلف را می‌خواند، چراغ به رنگ سفید درمی‌آید.

یک دکمه توقف اضطراری فیزیکی نیز پشت این ربات تعبیه شده است. چنین قابلیتی قبلا فقط به‌عنوان یک ویژگی نرم افزاری از طریق اپراتورهای راه دور قابل دسترسی بود. فشاردادن این دکمه باعث می‌شود ربات هر کاری را که انجام می‌دهد متوقف کند.

برای اینکه ربات چهارپا در جهت‌یابی مستقل در انواع زمین و سطوح بهتر عمل کند، توانایی آن برای مقاومت در هنگام لغزش بهبود یافته است. با به‌روزرسانی جدید این ربات می‌تواند هنگام عبور از کف‌های مرطوب و لغزنده، مانند یک خزنده به‌آرامی و با کشیدن یک پا رو به جلو حرکت کند. اسپات بدن خود را به زمین نزدیک‌تر می‌کند تا تعادل بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما