سود سامسونگ از فروش تبلت هایش دور از انتظار است

اقتصاد ۱۰۰ -همانطور که می‌دانید سامسونگ مجموعه کاملی از دستگاه‌های مجهز به اندروید مانند گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ ها را به‌فروش می‌رساند.

سود سامسونگ از فروش تبلت هایش دور از انتظار است

به گزارش گروه دانش و فناوری،احتمالاً تصور می‌کنید که فروش گوشی‌های هوشمند برای این شرکت‌ بیشترین سود را دارد، اما بهتر است بدانید که آخرین گزارش منتشرشده نشان می‌دهد که اینطور نیست. ظاهراً این تبلت ها هستند که بیشترین سود عملیاتی را برای سامسونگ به‌همراه می‌آورند.

افشاگر معتبری با نام کاربری @Tech_Reve درباره نحوه ثبت سود سه‌ماهه‌ مالی اول سامسونگ در سال جاری صحبت کرده است. سود عملیاتی این برند کره‌ای در بازه زمانی مذکور برابر با 227 میلیون دلار است که مقدار قابل‌توجهی به‌نظر می‌رسد. با این حال، بخش هیجان‌انگیز ماجرا اینجاست است که این آمار به این معنی است که حاشیه سود تبلت های شرکت سامسونگ 10 درصد است. این مقدار وقتی نوبت به گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌رسد، به 7 و 8 درصد کاهش می‌یابد.

شاید فکر کنید گوشی‌های سامسونگ مشکلی دارند که با چنین آماری مواجه هستیم، اما اینطور نیست. ساده‌ترین دلیلی که تبلت‌ها سود عملیاتی و حاشیه سود بالاتری را ثبت کرد‌ه‌اند، این است که وقتی به بازار تبلت‌های اندرویدی نگاه می‌کنید، در نگاه اول متوجه می‌شوید که گزینه‌های زیادی برای ارائه وجود ندارد. با این حال، وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند بسیار متفاوت است و تقریباً برای همه شرکت‌ها رقابت بسیار سختی وجود دارد. بدین ترتیب کسب سود عملیاتی بالاتر در چنین بازاری آسان نیست و مقایسه آن با بازار تبلت‌های اندرویدی منصفانه به‌نظر نمی‌رسد.

این تبلت ها هستند که بیشترین سود عملیاتی را برای سامسونگ به‌همراه می‌آورند.

شایان ذکر است که این موضوع به‌هیچ‌وجه نشان‌دهنده بدبودن تبلت‌ها، گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیست. در واقع، سامسونگ از بالاترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند برخوردار است و بزرگترین شرکت در فروش تبلت‌های اندرویدی است. در واقع، این آمار و ارقام صرفاً حاکی از آن است که سامسونگ با تبلت‌های خود درآمد بهتری نسبت به ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند خود دارد.

با این حال، باید به خاطر داشت که تمرکز اصلی سامسونگ برروی گوشی‌های هوشمند خود باقی خواهد ماند. ما همچنان هرساله شاهد عرضه گوشی‌های سری گلکسی A، گلکسی S و گلکسی Z درکنار مدل‌های گلکسی F و گلکسی M خواهیم بود که مخصوص مناطق محدودی هستند. در مورد تبلت‌ها نیز، سامسونگ تلاش می‌کند که محصولات بسیار خوبی را ارائه دهد. این شرکت در آینده‌ نزدیک تبلت‌های سری گلکسی تب S9 را معرفی می‌کند که به‌نظر می‌رسد با استقبال چشمگیری از سمت خریداران مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما