بررسی گلکسی تب A7 لایت سامسونگ؛ اقتصادی با عمر باتری نسبتا خوب

تبلت گلکسی تب A7 لایت سامسونگ که خرداد ماه ۱۴۰۰ روانه‌ی بازار شد، یک تبلت اقتصادی با قابلیت‌های مناسب است که محبوبیت بسیار خوبی بین کاربران پیدا کرده و به یکی از پرفروش‌ترین تبلت‌های فروشگاه دیجی کالا تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این تبلت اقتصادی سامسونگ بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه.

بررسی گلکسی تب A7 لایت سامسونگ؛ اقتصادی با عمر باتری نسبتا خوب

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ،همانطور که از نام این تبلت بر می‌آید، گلکسی تب A7 لایت مدل جمع‌وجورتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر گلکسی تب A7 سامسونگ است که حدود یک سال پیش روانه‌ی بازار تبلت‌های اندرویدی شد. این تبلت ابعادی معادل ۲۱۲.۵ در ۱۲۴.۷ در ۸ میلی‌متر و وزنی معادل ۳۶۶ گرم دارد. این یعنی که تب A7 لایت تقریباً از هر تبلت موجود در بازار سبک‌تر و کوچک‌تر است.

البته در این مورد یک استثنا وجود دارد و آن آیپد مینی اپل است که کمی کوچک‌تر و سبک‌تر از تب A7 لایت محسوب می‌شود. باید اشاره کنیم که آیپد مینی همچنان به پورت لایتنینگ اختصاصی اپل برای شارژ متکی است، این در حالی که گلکسی تب A7 لایت از درگاه USB-C برای شارژ شدن بهره می‌برد. فریم گلکسی تب A7 لایت با کیفیت خوب و همیشگی محصولات سامسونگ طراحی شده و در دو رنگ زیبای خاکستری تیره و نقره‌ای قابل سفارش است.

 

حاشیه‌‌های باریکی اطراف صفحه‌نمایش این تبلت وجود دارد که در قاب‌ خاکستری تیره به رنگ مشکی و در قاب به رنگ نقره‌ای، سفید است. دکمه‌ی خاموش / روشن کردن و کنترل صدا در فریم سمت راست این محصول قرار دارند، در حالی که درگاه کارت حافظه‌ی microSD در لبه سمت چپ این تبلت دیده می‌شود.

گلکسی تب A7 لایت سامسونگ به یک نمایشگر ۸.۷ اینچی TFT LCD مجهز است که از رزولوشن ۱۳۴۰ در ۸۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. به لطف پشتیبانی از این رزولوشن، در بیشتر موقعیت‌ها محتواهای تصویری و ویدیویی نمایش داده شده بسیار خوب به نظر می‌رسد. اما در زیر نور شدید آفتاب کیفیت چندان خوبی ندارد و تصاویر به سختی دیده می‌شوند که این موضوع با توجه به اقتصادی بودن این تبلت، امری طبیعی به شمار می‌رود.

 

رنگ‌ها در نمایشگر این تبلت به خوبی نمایش داده می‌شوند و کاربران از تماشای فیلم و سریال‌ها در این تبلت لذت خواهند برد. اما از آنجا که پنل این محصول اقتصادی از جنس AMOLED نیست، رنگ مشکی عمق خوبی ندارد و در صحنه‌های تاریک یا حرکات سریع، جزئیات تصاویر به خوبی ارائه نمی‌شوند. همچنین این موضوع را می‌توان به تراکم پیکسلی نسبتا پایین (۱۷۹ پیکسل بر هر اینچ) گلکسی تب A7 لایت ربط داد و در مقایسه با سایر تبلت‌های هم‌رده این محصول عملکرد ضعیفی دارد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته روی نمایشگر این تبلت، گلکسی تب A7 لایت قادر است ۸۱.۸ درصد از طیف رنگی sRGB را نمایش دهد و این نسبت برای یک تبلت شاید کم به نظر برسد. برای مقایسه باید اشاره کنیم که گلکسی تب A7 و آیپد ۲۰۲۰ به ترتیب از نسبت تصویر به سطح ۱۰۱.۷ و ۹۷ درصد بهره می‌برند.

نمایشگر گلکسی تب A7 لایت روشنایی خوبی به شما ارائه می‌دهد، اما بیشینه‌ی روشنایی آن چندان بالا نیست و در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد. در آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که این تبلت حداکثر روشنایی ۳۱۵ نیت را ارائه می‌دهد که به اندازه کافی خوب است اما به پای روشنایی ۳۲۹ نیت گلکسی تب A7 یا ۴۸۴ نیت آیپد ۲۰۲۰ نمی‌رسد.

 

نمایشگر تب A7 لایت، در حد و اندازه‌‌ی نمایشگر یک تبلت اقتصادی ظاهر شده و با توجه به این موضوع، خیلی نمی‌توان به آن ایراد گرفت که چرا این محصول در نمایش جزئیات و یا عمق رنگ مشکی ناتوان است. با این حال شما برای انجام کارهای روزانه به هیچ عنوان با مشکلی از سوی نمایشگر این تبلت روبرو نخواهید شد. اسکرول کردن روی نمایشگر این محصول حس خوبی القا می‌کند و حرکات دست به خوبی روی صفحه اعمال می‌شود.

گلکسی تب A7 لایت مجهز به دو بلندگو است که یکی در امتداد فریم بالا سمت راست و دیگری در امتداد پایین سمت چپ به چشم می‌خورد. این دو بلندگو با هم صدایی با کیفیت و شفاف را تولید می‌کنند و محل خوب قرار گرفتن آن‌ها نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا همه‌ی جزئیات را بشنوند.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این تبلت کوچک در تولید صدای واضح و شفاف عملکرد بسیار خوبی دارد. اگرچه ممکن است نت‌های بیس را چندان واضح ارائه ندهد، اما در تفکیک صدای‌های زیر مانند صدای خواننده و گوینده بسیار موفق است. از دیگر خوبی‌های بلندگوی این محصول باید به حجم صدای بسیار بلند آن اشاره کرد که برای استفاده در محیط‌های شلوغ نظیر کلاس درس گزینه‌ی خوبی به شمار می‌رود.

اگر صدای این تبلت را در بالاترین حد ممکن قرار دهید، ممکن است متوجه کمی اعوجاج صوتی شوید. اما در مجموع می‌توان گفت که عملکرد صوتی گلکسی تب A7 لایت می‌تواند بسیاری از کاربران را راضی نگه دارد. همچنین پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس نیز صدای کاملا هیجان‌انگیزی را به مخاطبان ارائه می‌کند و شنیدن موسیقی را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر از همیشه خواهد کرد.

علاوه بر آن، زمانی که اپلیکیشن‌های زیادی را به طور همز‌مان باز کنید باید منتظر کاهش سرعت و کند شدن گلکسی تب A7 لایت باشید. برای مثال وقتی در مرورگر کروم تب‌های زیادی باز باشد، برای رفتن تب‌ها مختلف با لگ مواجه خواهید شد. همچنین این تبلت بازی‌هایی مانند Asphalt 9 و Call of Duty Mobile را اجرا می‌کند اما به دلیل رفرش ریت پایین نمایشگر، تجربه‌ی خوبی از بازی کردن با این تبلت نخواهید داشت و محتواهای تصویری به صورت اسلایدی به شما نشان داده می‌شوند.

در مجموع باید اشاره کرد که گلکسی تب A7 لایت برای افرادی که می‌خواهند کتاب بخوانند، فیلم ببینند و یا حتی ساعت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اسکرول کنند، گزینه‌ی بسیار خوبی خواهد بود. اما این تبلت به هیچ عنوان برای بازی کردن و پردازش کارهای سنگین مناسب نیست. این تبلت در بنچمارک معتبر گیک‌بنچ، امتیاز ۹۰۷ در بخش تست‌های چند هسته‌ای به دست آورد که نسبت به سایر رقبا امتیاز بسیار ضعیفی محسوب می‌شود.

 

باتری گلکسی تب A7 لایت به اندازه‌ای ظرفیت دارد که بتواند شما را در یک پرواز طولانی همراهی کند یا حتی شارژدهی چند روزه را در استفاده‌های معمولی به شما ارائه دهد. در تست‌های باتری صورت گرفته که شامل گشت‌وگذار در اینترنت از طریق Wi-Fi با روشنایی ۱۵۰ نیت بوده، تبلت کوچک سامسونگ ۱۰ ساعت و ۷ دقیقه دوام آورد.

این حجم از شارژدهی برای استفاده روزانه به اندازه کافی خوب است، اما همچنان از تبلت‌های بزرگ‌تر مانند گلکسی تب A7 (شارژدهی ۱۳ ساعته) و آیپد (شارژدهی ۱۲ ساعته) طول عمر باتری کمتری دارد. همچنین این محصول از سرعت شارژ بسیار پایینی بهره می‌برد و خیلی دیر شارژ می‌شود. شارژ شدن گلکسی تب A7 لایت از درصد شارژ ۸ به درصد شارژ ۵۵، به حدود ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. البته این سرعت شارژ در استفاده‌های معمولی چندان هم بد نیست، اما زمانی که عجله داشته باشید، قطعاً شما را آزار خواهد داد.

دوربین اصلی این تبلت عکس‌های باکیفیت‌تری نسبت به دوربین سلفی ثبت می‌کند، اما تصاویر رنگ‌آمیزی خوبی ندارند و همچنین نمایش جزئیات ظریف مانند سایه‌ی اجسام و بازتاب تور تقریباً غیرممکن است. در سوی دیگر، کاربران برای فیلم‌برداری باید به حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه بسنده کنند. به طور کلی می‌توان گفت که سیستم دوربین گلکسی تب A7 لایت شما را به خوبی در استفاده‌های روزمره یاری می‌کند. البته اگر از گوشی‌های هوشمند مدرن امروزی بهره می‌برید، مطمئناً عکس‌های با کیفیت بالاتری خواهید داشت.

اگر به دنبال یک تبلت اندرویدی جمع‌وجور و برای گشت‌وگذار در اینترنت، تماشای فیلم یا انجام بازی‌های سبک در آن هستید و در عین حال نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی برای خرید آن بپردازید، تب A7 لایت سامسونگ به اندازه کافی خوب است که بتواند نیازهای شما را برآورده کند.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : در حال حاضر علاوه بر این دو مولفه، آن چیزی که قیمت طلا را تکان می‌دهد اخبار سیاسی امنیتی و…

اخبار سلامت

سینما در سینما