فروش بیشتر کارت گرافیک AMD نسبت به انویدیا، قیمت عامل اصلی

اقتصاد ۱۰۰ - تا چه زمانی گیمرها حاضرند پول بیشتری نسبت به Radeon برای خرید GeForce بپردازند.

فروش بیشتر کارت گرافیک AMD نسبت به انویدیا، قیمت عامل اصلی

به گزارش گروه دانش و فناوری،در این بررسی مشخص شده است که میانگین قیمت کارت گرافیک‌های AMD حدود 200 یورو کمتر از انویدیا است، این آمار بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط TechEpiphany و تجزیه و تحلیل آن توسط 3DCenter به دست آمده است. داده‌ها روندهای جالبی را در بازار کارت گرافیک آلمان نشان می‌دهد، که حاکی از فروش بیشتر محصولات AMD نسبت به انویدیا است. اما مانند همیشه، باید تاکید کنیم که این آمار تنها بر اساس داده‌های یک خرده فروش در این کشور است.

گزارش شده است که هفته گذشته با فروش تنها 2،775 واحد (دومین آمار فروشِ بد امسال) یکی از بدترین هفته‌ها برای فروش کارت گرافیک در سال جاری بود. این کاهش 38 درصدی در مقایسه با اوج فروش کارت گرافیک با 4،510 واحد در سال 2023 در هفته پانزدهم و کاهش 22 درصدی نسبت به میانگین سال گذشته است.

همچنین نمودار ساخته شده توسط 3DCenter توزیع فروش کارت گرافیک را در بین AMD، انویدیا و اینتل را نشان می‌دهد. در این آمار AMD و انویدیا حدود هفته نهم امسال جای خود را با یکدیگر عوض کردند. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد اوج فروش پردازنده‌های گرافیکی اینتل، تنها شامل 1 درصد از کل فروش این خرده‌فروش را تشکیل داده است، و به صورت کلی در طول سال جاری نسبتاً پایین بوده است. قطعا زمان زیادی طول خواهد کشید تا اینتل وارد یک هدف فروش دو رقمی شود.

کاهش قیمت اخیر AMD در سری Radeon 6000 به فروش بیشتر کارت‌های Radeon نسبت به GeForce کمک کرده است، اما نکته مهم در این میان این است که به طور متوسط ​​پردازنده‌های گرافیکی Radeon همیشه 202 یورو ارزان‌تر از رقیب خود بودند. به طور متوسط، پردازنده‌های گرافیکی Radeon فروخته شده در سال جاری 606 یورو ارزش داشتند در حالی که کارت گرافیک‌های GeForce به طور متوسط ​​812 یورو ارزش داشتند. جالب اینجاست که این روند برای پردازنده‌های گرافیکی Radeon همچنان ادامه دارد و احتمالاً نشان می‌دهد که گیمرها واقعا از پرداخت مبالغ هنگفت برای پردازنده‌های گرافیکی خسته شده‌اند.

بدون شک ماه‌های می و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) دوره زمانی جالبی برای فروش کارت گرافیک خواهد بود زیرا هر دو شرکت پردازنده‌های گرافیکی میان رده (RX 7600 و RTX 4060 Ti) خود را در این زمان عرضه می‌کنند. همچنین مطمئناً فروش پردازنده‌های گرافیکی اینتل را که از زمان معرفی در اواخر سال 2022 روی همان هدف قیمتی متمرکز شده‌اند، تحت تأثیر قرار خواهد داد.

فروش بیشتر کارت گرافیک AMD

بر اساس گزارش TechEpiphany، محبوب‌ترین پردازنده گرافیکی فروخته شده در هفته گذشته Radeon RX 6950XT Merc Black از XFX بود، در حالی که رتبه‌های دوم و سوم به کارت گرافیک‌های MSI RTX 4070 Ti و RTX 4070 GAMING X Trio از انویدیا تعلق دارد. با ادامه‌ی این روند باید دید که انویدیا هیچ برنامه‌ای برای رقابتی کردن قیمت‌های خود دارد یا اینکه هنوز می‌خواهد با همان روال گذشته ادامه دهد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما