کارت گرافیک A800 انویدیا به قیمت 15،000 دلار در چین!

اقتصاد ۱۰۰ -کارت گرافیک A800 انویدیا که به شدت ضعیف شده است، با قیمت بسیار بالای 100،000 یوان یا به عبارتی 15،000 دلار آمریکا در خرده فروشی‌های چین به فروش می‌رسد.

کارت گرافیک A800 انویدیا به قیمت 15،000 دلار در چین!

به گزارش گروه دانش و فناوری،سال گذشته، ایالات متحده تحریم‌های چین در زمینه فناوری‌های دیجیتال گسترش داد که باعث شد شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله انویدیا نیز از فروش تراشه‌ها به این کشور منع شوند. این کار برای اطمینان از اینکه ارتش و تحقیقات چینی نمی‌توانند از این تراشه‌های پیشرفته برای پیشرفت‌های استراتژیک خود استفاده کنند، انجام شد. به این ترتیب، انویدیا تراشه‌ای را با پیروی از قوانین ایالات متحده طراحی کرد و یک نمونه بسیار ضعیف از پردازنده‌های گرافیکی برتر خود، A100 و H100 را برای بازار چین ارائه کرد.

این تراشه‌ها با نام‌های A800 و H800 برچسب‌گذاری شدند و به ترتیب بر اساس معماری گرافیکی Ampere و Hopper طراحی شدند. اولین مورد از این دو تراشه در حال حاضر در چین موجود است، اما به نظر می‌رسد به دلیل قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌ها که برای برنامه‌هایی مانند مدل‌های Generative AI و ChatGPT بسیار کارآمد است، تقاضای به شدت بالایی دارد. اگرچه پردازنده‌های گرافیکی استاندارد انویدیا هم عملکرد زیادی را ارائه می‌دهند، سازمان‌ها و مراکز داده بزرگ‌تر به تراشه‌های مخصوص سرور نیاز دارند و به همین دلیل است که A800 تنها برای نیازهای آنها مناسب است.

قیمت گرافیک انویدیا a800

وب سایت MyDrivers فاش کرده است که به دلیل تقاضای بالا، قیمت پردازنده گرافیکی انویدیاA800 به 100،000 یوان افزایش یافته است که معادل 15،000 دلار آمریکا است. این دو برابر مبلغی است که به صورت معمول برای یک سرور همه منظوره نسل قبل پرداخت می‌شود، اما کسانی که به نیروی بیشتری نیاز دارند مجبور هستند که این هزینه سرسام آور را پرداخت کنند.

اگرچه مشخصات پردازنده‌های گرافیکی A100 و A800 از انویدیا تقریباً یکسان است، اما چیزی که دقیقا یکسان نیست گزینه‌های پهنای باند اتصال و مقیاس‌پذیری آنها است. به عنوان مثال، هر دو نوع A800 PCIe و SXM دارای اتصال NVLINK به میزان 200 گیگابایت بر ثانیه هستند و نوع SXM تنها در بین 4 تا 8 GPU مقیاس پذیر است در حالی که پردازنده‌های گرافیکی استاندارد A100 SXM حداکثر تا 16 GPU را مجاز می‌دانند. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی انویدیا A800 با وجود کاهش قیمت، با قیمت‌های مشابه یا بالاتر به عنوان A100 به فروش می‌رسد.

با وجود این شرایط انتظار می‌رود که قیمت‌ها در ماه‌های آینده روند صعودی خود را حفظ کنند، زیرا تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی رو به افزایش است و انویدیا تولیدات خود را به پردازنده گرافیکی جدیدتر H100 تغییر می‌دهد. H100 نزدیک به 40،000 دلار آمریکا فروخته می‌شود، بنابراین قیمت H800 احتمالاً در کشور چین نزدیک به 50،000 دلار خواهد رسید.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما