اپل در حال تست چیپست M3 پرو با پردازنده ۱۲ هسته‌ای است

اقتصاد ۱۰۰ - به تازگی مشخص شده که شرکت اپل در حال تست یک چیپست جدید با پردازنده ۱۲ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته‌ای روی یک مک‌بوک پرو است.

اپل در حال تست چیپست M3 پرو با پردازنده ۱۲ هسته‌ای است

به گزارش گروه دانش و فناوری،«مارک گرمن» از خبرگزاری بلومبرگ، به تازگی به اسنادی دست یافته که خبر از تست یک چیپست جدید با پردازنده ۱۲ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته‌ای و ۳۶ گیگابایت حافظه رم توسط اپل را می‌دهد. به گفته آقای «گرمن»، این چیپست درون یک مدل مک‌بوک پرو جدید قرار گرفته که از سیستم عامل macOS 14 استفاده می‌کرده است.

«مارک گرمن» در نسخه امروز خبرنامه پاور آن خود، ادعا کرده که چیپست تست شده توسط اپل، احتمالا همان نسخه پایه چیپست M3 پرو به کار رفته در نسل بعدی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی است. این چیپست با لیتوگرافی ۳ نانومتری تولید شده که موجب بهبود عملکرد و همچنین کاهش مصرف انرژی آن می‌شود.

نسخه پایه چیپست M2 پرو که در مدل‌های فعلی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی به کار می‌رود؛ دارای پردازنده ۱۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۶ هسته‌ای بوده و ۱۶ گیگابایت حافظه رم را نیز به همراه دارد. با توجه به این امر، اپل در M3 پرو از ۲ هسته بیشتر در پردازنده و پردازنده گرافیکی استفاده کرده و احتمالا، شاهد بهبود چشمگیر عملکرد در این چیپست هستیم. البته، اپل مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را در ماه ژانویه آپدیت کرد و به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۴، خبری از نسخه جدید مک‌بوک پرو نخواهد بود.


 

اپل همچنین باید پیش از ادامه کار روی M3 پرو و M3 مکس، نسخه معمولی این چیپست را نیز معرفی کند. به گفته آقای «گرمن»، این شرکت در حال کار روی نسل جدید آی‌مک، مک‌بوک ایر و نسخه‌های پایه مک‌بوک پرو با چیپست M3 است. وی اضافه کرده که احتمالا، نخستین مک‌بوک‌های با چیپست M3 در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

در نهایت، «گرمن» می‌گوید که مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی با چیپست M2 نیز در تابستان امسال معرفی خواهد شد. وی پیش‌تر خبر از معرفی این لپ‌تاپ در رویداد WWDC امسال داده بود؛ اما به نظر رسیده که نظر خود را تغییر داده است. WWDC 2023 از تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) آغاز خواهد شد.


 

درباره مشخصات احتمالی چیپست M3 پرو و نسل بعدی اپل سیلیکون چه می‌اندیشید؟ آیا عملکرد این چیپست‌ها به طور چشمگیری نسبت به سری M2 بهتر خواهند بود یا عقیده دارید که با یک آپگرید جزئی روبرو می‌شویم؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما