پیکسل فولد رسما معرفی شد: اولین تلاش گوگل در دنیای گوشی‌های تاشو

اقتصاد ۱۰۰ - گوگل سرانجام امروز از اولین گوشی تاشو خود رونمایی کرد که محصولی جذاب با مشخصات فنی قابل توجه محسوب می‌شود.

پیکسل فولد رسما معرفی شد: اولین تلاش گوگل در دنیای گوشی‌های تاشو

به گزارش گروه دانش و فناوری، رویداد موردانتظار و بزرگ توسعه دهندگان I/O گوگل امشب برگزار شد و بالاخره شاهد رونمایی از محصولات جدید این برند بودیم. یکی از ستاره‌های اصلی رویداد گوگل اولین گوشی تاشو این شرکت موسوم به پیکسل فولد است که محصولی قدرتمند با مشخصات فنی قابل توجه به شمار می‌رود. گوگل امید دارد با عرضه پیکسل فولد به سلطه همه‌جانبه سامسونگ بر بازار گوشی‌های تاشو پایان دهد و به یکی از برندهای اصلی این بازار آینده‌دار بدل شود.

طبق اعلام رسمی گوگل، پیکسل فولد باریک‌ترین گوشی تاشو بازار محسوب می‌شود که یکی از برگ‌های برنده آن نیز است چرا که اکثر گوشی‌های تاشو بازار از ضخامت نسبتا زیادی بهره می‌برند. پیکسل فولد از نمایشگر داخلی ۷٫۶ اینچی با فناوری شیشه فوق نازک و نمایشگر خارجی ۵٫۸ اینچی برخوردار است که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پنل اولد همراه شده‌اند. به علاوه، نمایشگر داخلی این گوشی از رزولوشن تصویر ۲۲۰۸ در ۱۸۴۰ پشتیبانی می‌کند و قادر به روشنایی ۱۴۵۰ نیتی دست پیدا کند. از آن سو، نمایشگر خارجی نیز از رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۰۹۲ و نرخ روشنایی ۱۵۵۰ نیتی بهره می‌برد. 

گوگل ادعا می‌کند که پیکسل فولد با این ابعاد نمایشگر داخلی فرم فکتور مشابه یک تبلت کامپکت را خواهد داشت. قلب تپنده دستگاه تراشه اختصاصی تنسور G2 خواهد بود که با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 به پردازش اطلاعات می‌پردازد. کاربران برای خرید این گوشی تاشو پرمیوم از بین دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی حق انتخاب خواهند داشت. البته ناگفته نماند که حافظه داخلی پیکسل فولد غیرقابل افزایش خواهد بود. 

پیکسل فولد به لطف باتری دوسلولی بادوام ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خود تا بیشتر از یک روز کاربران را همراهی خواهد کرد و با توان ۳۰ واتی می‌تواند به سرعت شارژ شود. فناوری شارژ بی‌سیم نیز برای محصول پرمیوم گوگل تدارک دیده شده است. پنل پشتی پیکسل فولد میزبان دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض ۱۰٫۸ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰٫۸ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دو دوربین سلفی ۹٫۵ و ۸ مگاپیکسلی خواهد بود که در نمایشگر داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند. 

در مقایسه با گلکسی زد فولد ۴، نمایشگر خارجی پیکسل فولد مقداری عریض‌تر و کوتاه‌تر است. با این طراحی، گوشی تاشو گوگل در حالت بسته شده فرم یک گوشی استاندارد را به خود می‌گیرد و تایپ کردن نیز با آن آسان‌تر خواهد بود. نسبت تصویر نمایشگر داخلی نیز برابر با ۶:۵ است که باعث می‌شود برنامه‌های مختلف بهتر روی نمایشگر این گوشی به نمایش گذاشته شوند. دیگر ویژگی برجسته طراحی پیکسل فولد لولای آن است که به طور کامل بسته می‌شود و دیگر خبری از حفره در آن نخواهد بود. ضخامت دستگاه در حالب بسته نیز در حدود ۱۲ میلی‌متر است. 

گوگل اعلام کرده است که لولای پیکسل فولد از جنس فولاد ضدزنگ است که تا ۲۰۰۰۰۰ بار بدون مشکل باز و بسته خواهد شد. به لطف این لولای محکم، گوشی در هر زاویه‌ای قرار می‌گیرد و به عنوان مثال قادر است به شکل یک لپتاپ دربیاید. پیکسل فولد همچنین از گواهی IPX8 نیز پشتیبانی می‌کند که مقاومت آن در برابر آب را تضمین می‌کند. خوشبختانه بیش از ۵۰ برنامه برای پیکسل فولد بهینه شده است که انتظار می‌رود در آینده برنامه‌های بیشتری برای نمایشگر داخلی این گوشی عرضه شود. گوگل وعده داده است که پیکسل فولد تا ۵ بروزرسانی اصلی سیستم‌عامل و امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

در نهایت باید اشاره کرد که قیمت پایه پیکسل فولد برابر با ۱۸۰۰ دلار اعلام شده است که آن را در زمره گران‌قیمت‌ترین محصولات بازار قرار می‌دهد. کاربران در حال حاضر می‌توانند گوشی را پیش‌خرید کنند و عرضه آن نیز از ماه بعد میلادی آغاز خواهد شد. پیکسل فولد در ابتدا تنها برای بازارهای ژاپن، آمریکای شمالی، آلمان و انگلستان عرضه خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما