لینکدین 716 کارمند را اخراج کرد و اپلیکیشن مخصوص کار چین را کشت

اقتصاد ۱۰۰ - لینکدین، شبکه اجتماعی تجاری مجبوبی تحت مالکیت مایکروسافت است.

لینکدین 716 کارمند را اخراج کرد و اپلیکیشن مخصوص کار چین را کشت

به گزارش گروه دانش و فناوری، لینکدین در پیامی به کارمندان اعلام کرد، اپلیکیشن مخصوص کار خود در چین، یعنی InCareer را متوقف خواهد کرد و 716 کارمند خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند.

این حرکت که روز دوشنبه اعلام شد، حدود 3.5 درصد از 19000 کارمند لینکدین در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. لینکدین InCareer را در دسامبر سال 2021 در چین راه‌اندازی کرد.

رایان روسلانسکی، مدیرعامل لینکدین در این پیام گفت: اگرچه InCareer در سال گذشته به لطف تیم قوی مستقر در چین ما موفقیت‌هایی را تجربه کرد، اما با رقابت شدید و فضای چالش‌برانگیز اقتصاد کلان مواجه شد. این در حالی است که شرکت مادر لینکدین، یعنی مایکروسافت نیز در سال گذشته حدود 10 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرد. این شرکت حتی به کارکنان تیم ناظر بر رعایت اخلاق در توسعه هوش مصنوعی خود رحم نکردند و برای دستیابی به سرعت بالاتر، همه آن‌ها را از کار برکنار نمودند.

لینکدین 716 کارمند را اخراج کرد و اپلیکیشن مخصوص کار چین را کشت

سهام شرکت مادر مایکروسافت در معاملات پیش از بازار روز سه‌شنبه تا حد زیادی ثابت بود. بر‌اساس گزارش درآمد مایکروسافت و گزارش سه ماهه SEC، درآمد لینکدین در سه ماهه سوم سال 2023 نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد کرد و به 3.7 میلیارد دلار رسید.

با توجه به صفحه راهنمای لینکدین، InCareer تا 9 آگوست تمام داده‌های کاربران را حذف خواهد کرد. لینکدین به فعالیت کسب و کارهای یادگیری، بازاریابی و استعدادهای درخشان خود در چین ادامه خواهد داد. اما روسلانسکی نشان داد که شرکت به مدیریت هزینه‌ها در سال آینده ادامه می‌دهد و نشان می‌دهد که کاهش هزینه‌ها یا تعدیل نیروی بیشتر ممکن است از گزینه‌های روی میز باشد.

چین بازار حاصلخیزی برای شرکت‌های فناوری مستقر در ایالات متحده است که اغلب با رقبای داخلی برای تصاحب سهم بازار دست‌وپنجه نرم می‌کنند. براساس صفحه InCareer، تعداد کل کاربران اپلیکیشن مخصوص کار و لینکدین در چین بیش از 57 میلیون نفر بود. در مقایسه، رقیب داخلی آن، یعنی Zhaopin ادعا کرد که بیش از 320 میلیون کاربر حرفه‌ای و کاربران شرکتی از Baidu دارند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما