Tiny11، نسخه کوچک ویندوز 11، روی حافظه کارت گرافیک RTX 3050 اجرا می‌شود

اقتصاد ۱۰۰ -یوتیوبر NTDEV که یک توسعه‌دهنده نرم افزاری است، روی یک نسخه سفارشی از ویندوز 11 به نام Tiny11 کار کرده است.

Tiny11، نسخه کوچک ویندوز 11، روی حافظه کارت گرافیک RTX 3050 اجرا می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری،به لطف یک ابزار ترد پارتی به نام GpuRamDrive، یوتیوبر NTDEV توانسته سیستم عامل Tiny11 را روی حافظه 4 گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3050 لپ تاپ نصب و اجرا کند. این ابزار نرم افزاری، حافظه‌های دسترسی تصادفی (RAM) را تبدیل به فضای درایو می‌کند و در این سناریو، VRAM کارت گرافیک تبدیل به فضای درایو برای نصب سیستم عامل شده است. سیستم عامل Tiny11 حجمی زیر 4 گیگابایت دارد و به همین خاطر است که می‌توان آن را روی کارت گرافیک 4 گیگابایتی RTX 3050 Mobile نصب و اجرا کرد.

ممکن است تصور کنید که کارت گرافیک می‌تواند به طور مستقل این سیستم عامل را اجرا کند، اما باید بگوییم که اینطور نیست و این سیستم عامل برای اجرا شدن، همچنان به حافظه اصلی سیستم عامل نیاز دارد. این آزمایش، صرفاً نشان می‌دهد که حافظه کارت گرافیک نیز می‌تواند برای اجرای سیستم عامل مورد استفاده قرار بگیرد و عملکرد آن اتفاقاً بسیار خوب هم هست. سرعت خوانش ترتیبی اطلاعات از روی حافظه این کارت گرافیک به 1960 مگابایت بر ثانیه می‌رسد و سرعت نگارش ترتیبی اطلاعات روی آن نیز 2497 مگابایت بر ثانیه است. البته مد نظر داشته باشید که کارت گرافیک RTX 3050 Mobile جزو کارت‌های رده پائین خانواده Ampere بوده و حافظه‌های آن، از طریق یک رابط 128 بیتی هستند و کلاک آن‌ها تنها 14 گیگابیت بر ثانیه است.

نکته دیگر این است که VRAM کارت گرافیک، همچنان از نوع دسترسی تصادفی بوده و اطلاعات را داخل خودش «ذخیره» نمی‌کند. به همین خاطر تمام داده‌های موجود روی آن، پس از خاموش کردن سیستم پاک می‌شوند و Tiny11 نیز از این قائده مستثنی نیست.

انتهای پیام

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما