فرکانس های کارت گرافیک RTX 4060 Ti تأیید شدند

اقتصاد ۱۰۰ به تازگی صفحه توییتر momomo_us توانسته به اطلاعاتی در خصوص فرکانس های فعالیت کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti دسترسی پیدا کند.

فرکانس های کارت گرافیک RTX 4060 Ti تأیید شدند

به گزارش گروه دانش و فناوری،پیش ازاین هم گفته شده بود که کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti قرار است فرکانس افزایشی پیش فرض 2535 مگاهرتز داشته باشد، اما اینطور که مشخصات کارت گرافیک‌های لیست شده روی یک خرده‌فروشی روسی می‌گویند قرار نیست اینطور باشد. روی یک خرده‌فروشی آنلاین در کشور روسیه، چهار مدل کارت گرافیک Palit RTX 4060 Ti لیست شده‌اند که فرکانس افزایشی آن‌ها از 2310 مگاهرتز شروع شده و به 2685 مگاهرتز می‌رسد. در حال حاضر نمی‌دانیم که فرکانس 2310 مگاهرتزی اشتباه است، یا اینکه فرکانس افزایشی این کارت گرافیک 200 مگاهرتز از آنچه قبلاً اعلام شده بود کمتر بوده و واقعاً از 2310 مگاهرتز شروع می‌شود.

نکته دیگری که در خصوص مشخصات کارت گرافیک RTX 4060 Ti تأیید شده، مجهز بودن آن به حافظه‌های 18 گیگابیت بر ثانیه‌ای GDDR6 است. پیش از این نیز اعلام شده بود که کارت گرافیک RTX 4060 Ti قرار است به 8 گیگابایت حافظه GDDR6 از طریق یک رابط 128 بیتی مجهز بشود. با این حساب، بیشینه پهنای باند حافظه این کارت گرافیک به 288 گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

متأسفانه شرکت انویدیا عمداً پیکربندی حافظه کارت گرافیک‌های RTX 4060 (Ti) را طوری انتخاب کرده که عملکرد این کارت‌ها در رزولوشن‌های بالا تحت تأثیر منفی قرار بگیرد و کاربرانی که قصد دارند برای رزولوشن‌های بالاتر از 1080p کارت گرافیک خریداری کنند، ترجیح بدهند به سراغ کارت گرافیک‌های سری‌های بالاتر بروند که البته گران‌تر هم هستند.

اینکه این چهار کارت گرافیک روی یک خرده‌فروشی آنلاین لیست شده‌اند، نشان می‌دهد که عرضه آن همین روزها آغاز می‌شود. تاریخ غیررسمی که برای عرضه این کارت گرافیک اعلام شده، آخر همین ماه است. شرکت انویدیا هنوز هیچ برنامه یا زمانبندی عرضه برای کارت گرافیک RTX 4060 غیر Ti اعلام نکرده، اما مشخصات فنی آن تقریباً به طور کامل منتشر شده‌اند و عرضه آن نیز چندان دور نیست.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما