یکی از تامین کنندگان اپل عدم استفاده از دکمه‌های لمسی در آیفون ۱۵ پرو را تایید کرد

اقتصاد ۱۰۰ -یکی از تامین کنندگان قطعات برای اپل به تازگی ادعا کرده که این شرکت در آیفون ۱۵ پرو از دکمه‌های لمسی استفاده نخواهد کرد.

یکی از تامین کنندگان اپل عدم استفاده از دکمه‌های لمسی در آیفون ۱۵ پرو را تایید کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری،پس از چندین ماه انتشار شایعات ضد و نقیض، به نظر رسیده که سرانجام وضعیت دکمه‌های به کار رفته در سری آیفون ۱۵ پرو مشخص شده است. در چند وقت اخیر، از بسیاری منابع شنیده بودیم که اپل پروژه استفاده از دکمه‌های لمسی در آیفون‌های پرو جدید خود را کنسل کرده و بار دیگر، دکمه‌های عادی را به کار خواهد گرفت.

در امروز نیز سهامداران شرکت سایرس لاجیک که یکی از تامین کنندگان قطعات برای اپل است؛ نامه‌ای را دریافت کرده‌اند که به طور غیر مستقیم، عدم استفاده از دکمه‌های لمسی در سری آیفون ۱۵ پرو را تایید می‌کند. این شرکت که به دلیل وضع قرارداد‌های منع اشتراک اطلاعات، امکان اشاره مستقیم به این امر را ندارد؛ به سهامداران خود چنین گفته است:

«یکی از محصولاتی که در نامه‌های پیشین به آن اشاره کردیم و قرار بود که در پاییز امسال معرفی شود؛ کنسل شده و فعلا روانه بازار نخواهد شد.»


 

به ادعای این شرکت، محصول ذکر شده از نوع HPMS بوده که در واقع، شامل درایور‌های بازخورد لرزشی به کار رفته در موتور تپ‌تیک آیفون‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد داشته تا برای دکمه‌های لمسی خود، از دو موتور تپ‌تیک اضافی استفاده کرده تا حس و حال دکمه‌های واقعی برای کاربران تداعی شود.

شرکت سایرس لاجیک در یکی از نامه‌های پیشین خود به سهامداران نیز به طور غیر مستقیم، اشاره کرده بود که نقش تامین کننده این قطعات برای اپل را بر عهده خواهد داشت. اپل در واقع بزرگ‌ترین مشتری سایرس لاجیک بوده و بیش از ۷۸ درصد درآمد این شرکت در سال مالی ۲۰۲۲، از طریق اپل کسب شده است!

مدتی پیش نیز «مینگ چی کو»، یکی از تحلیلگران شناخته شده بازار تکنولوژی اعلام کرده بود که اپل به دلیل برخی مشکلات فنی رخ داده پیش از فاز تولید انبوه، پروژه استفاده از دکمه‌های لمسی را کنسل کرده و بار دیگر به سراغ دکمه‌های معمولی خواهد رفت.


 

با وجودی که دکمه‌های کنترل صدا همچنان به شکل سابق خواهد بود؛ اپل قصد داشته تا در این نسل از آیفون‌های پرو، اسلایدر مخصوص سایلنت کردن گوشی را حذف کرده و به جای آن از دکمه اکشن استفاده کند. همانند اپل واچ الترا، کاربرد این دکمه اکشن توسط کاربر قابل تغییر خواهد بود.

به گفته «جف پو» که یکی دیگر از تحلیلگران مطرح بازار است؛ اپل همچنان رویای استفاده از دکمه‌های کنترل صدای لمسی را داشته و احتمالا در سال آینده و در سری آیفون ۱۶ پرو، شاهد استفاده از این دکمه‌ها خواهیم بود.


 

شما درباره وضعیت دکمه‌های لمسی و چالش‌های اپل در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا از حذف اسلایدر سایلنت و استفاده از دکمه‌های لمسی راضی بوده یا عقیده دارید که این تغییرات، چندان لازم نیستند؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما