آیفون ۱۵ پرو از حاشیه نمایشگر فوق باریک بهره خواهد برد

اقتصاد ۱۰۰ - پرچمدار جدید اپل به نمایشگر تمام صفحه با حاشیه ۱٫۵۵ میلی‌متری مجهز خواهد بود.

آیفون ۱۵ پرو از حاشیه نمایشگر فوق باریک بهره خواهد برد

به گزارش گروه دانش و فناوری ،همانطور که می‌دانیم، نسل جدید سری پرچمدار اپل موسوم به سری آیفون ۱۵ در ماه سپتامبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد آیفون ۱۵ پرو به یکی از محصولات هیجان‌انگیز سال ۲۰۲۳ بدل خواهد شد چرا که این پرچمدار موردانتظار با یک تغییر طراحی بزرگ و برجسته در نمایشگر خود همراه خواهد شد. 

افشاگر شناخته‌شده Ice Universe به تازگی تصاویری از گلس محافظ آیفون ۱۵ پرو را به اشتراک گذاشته است که حاشیه نمایشگر فوق نازک آن را نشان می‌دهد. در این راستا، این افشاگر ادعا کرده است که گوشی جدید اپل با انقلابی از نظر طراحی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. گزارش شده است که حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو به نسبت نسل قبلی ۲۵ درصد کاهش خواهد داشت. در واقع، انتظار می‌رود این گوشی به نمایشگر تمام صفحه مجهز شود. 

شایان ذکر است دیگر تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز سعی کرده‌اند که با کاهش حاشیه‌های پنل جلویی تجربه کاربری نمایشگر تمام صفحه را برای کاربران به ارمغان بیاورند. آنچه که اپل را از این برندها متمایز می‌سازد حاشیه نمایشگر فوق نازک آن از چهار طرف نمایشگر است چرا که دیگر گوشی‌های هوشمند بازار در بخش پایین صفحه نمایش خود از حاشیه نسبتا زیادی بهره می‌برند. 

اپل ایده طراحی کاهش حاشیه نمایشگر را با سری آیفون ۱۴ آغاز کرد و حالا به نظر می‌رسد آیفون ۱۵ ادامه‌دار این طراحی جذاب خواهد بود. به طور دقیق‌تر، حاشیه نمایشگر آیفون ۱۳ پرو برابر با ۲٫۴۲ میلی‌متر است در حالی که آیفون ۱۴ پرو از حاشیه نمایشگر ۲٫۱۷ میلی‌متری بهره می‌برد. شایعات اذعان داشته‌اند که آیفون ۱۵ پرو از حاشیه نمایشگر ۱٫۵۵ میلی‌متری برخوردار خواهد بود. 

قبلا نیز گزارش‌های متعددی ادعا کرده بودند که آیفون ۱۵ پرو با حاشیه نمایشگر باریک همراه خواهد شد. برای مثال، رندرهای CAD این گوشی فاش کرده‌اند که حاشیه نمایشگر پرچمدار اپل نازک‌تر از نسل قبلی است. البته نباید فراموش کنیم این طراحی جدید به احتمال زیاد تنها محدود با مدل‌های قدرتمند پرو و پرو مکس خواهد بود و دو گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس حاشیه نمایشگر ضخیم‌تری خواهند داشت. 

در نهایت باید اشاره کرد که آیفون ۱۵ پرو به دلیل قانون جدید اتحادیه اروپا از درگاه USB-C بهره خواهد برد. سخت‌افزار این گوشی نیز تراشه A17‌ بایونیک خواهد بود که با حافظه رم ۸ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های برجسته آیفون ۱۵ پرو کلید‌های غیرفیزیکی هپتیکی خواهد بود که احتمالا تجربه کاربری جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما