اپل در فصل دوم ۹۴.۸ میلیارد دلار فروش کرد

اقتصاد ۱۰۰ - اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۳ خود رقم فروشی معادل ۹۴.۸ میلیارد دلار را به ثبت رساند.

اپل در فصل دوم ۹۴.۸ میلیارد دلار فروش کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، رقم ثبت شده از رقم پیش بینی شده کارشناسان وال استریت یعنی ۹۲.۶ میلیارد دلار بیشتر شد که به لطف فروش خوب آیفون حاصل شده است.

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، در مصاحبه  با رویترز گفت این شرکت رکورد فروش آیفون در سه ماهه دوم سال مالی را به لطف بازارهای نوظهور از جمله هند به دست آورده است.

اپل در این مدت توانسته به جذب کاربران جدید در بازارهایی مانند هند بپردازد، جایی که آقای کوک اخیراً برای افتتاحیه فروشگاه‌های اپل به آنجا سفر کرد و اولین فروشگاه‌های خرده فروشی شرکت را افتتاح کرد.

آقای کوک تاکید کرد ما از عملکرد خود در بازارهای نوظهور هیجان زده شدیم و فروش بسیار قوی را در برزیل، هند و مکزیک داشتیم.

مدیر اجرایی اپل همچنین افزود مشکلات زنجیره تامین از بین رفته و در سه ماهه دوم هیچ کمبودی در مواد اولیه خود نداشتیم.

البته همه خطوط تولید اپل مصون نبود و فروش بخش مکسنتاش ۳۰ درصد کاهش یافت.

وال استریت پیش بینی کرد اپل در ۳ ماهه سوم خود که ژوئن پایان می‌گیرد، با رشد درآمد روبرو شود.

در هفته‌های اخیر اپل از کسب و کارهای جدید مانند حساب پش انداز پربازده خبر داد اما سرمایه گذاران منتظر رویداد رونمایی‌های سخت افزاری هستند.

بلومبرگ گزارش داد سازنده آیفون در ماه آینده، زمانی که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان نرم افزاری را برگزار می‌کند، از یک هدست واقعیت ترکیبی رونمایی خواهد کرد.

بزرگ‌ترین بخش رشد اپل، تجارت خدمات آن بوده که شامل محصولاتی مانند iCloud و Apple Pay است که مطابق با انتظارات تحلیلگران، رشد ۵.۵ درصدی داشته و به ۲۰.۹ میلیارد دلار رسید.

آقای کوک گفت اپل اکنون ۹۷۵ میلیون مشترک در پلتفرم خود دارد که شامل خدمات اپل و برنامه‌های شخص ثالث می‌شود، در حالی که در سه ماهه اول ۹۳۵ میلیون مشترک داشت و نسبت به سال گذشته ۱۵۰ میلیون مشترک افزایش یافته است.

اپل همچنین برنامه‌های خود را برای بازخرید ۹۰ میلیارد دلاری سهام، مشابه برنامه سال گذشته اعلام کرد که موجب افزایش دو درصدی سهام اپل شد.

در مجموع نتایج حاکی از آن است که اپل در حال بازگشت از رکودی است که هم صنعت کامپیوتر و هم صنعت گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده است.

پس از اینکه کوالکام، یکی از تامین کنندگان اصلی اپل، نگرانی‌های تازه ای را در مورد تقاضا برای گوشی در اوایل این هفته مطرح کرد، گزارش اپل برای سرمایه گذاران آرامش خاصی ایجاد کرد.

افزایش ۱.۵ درصدی درآمد آیفون اپل در تضاد با صنعت گسترده‌تر لوازم الکترونیکی مصرفی است که با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهایی که در طول همه‌گیری همه‌گیر لوازم الکترونیکی را خریداری کرده‌اند، در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره و اقتصادی، هزینه‌های خود را کاهش داده و خرید کمتری می‌کنند.

 

منبع: رویترز

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما