طلا 4 دلار گران شد

قیمت طلا به علت کاهش ارزش دلار در معاملات امروز 4 دلار و 11 سنت افزایش یافت.

طلا 4 دلار گران شد

به گزارش اقتصاد100 به نقل از  فارس به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت اما قیمت‌ها از بالاترین رقم یک سال گذشته که هفته پیش رقم خورد، فاصله گرفته است زیرا آمارهای اقتصادی متناقض سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا مسیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را بار دیگر ارزیابی کنند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4 دلار و 11 سنت افزایش 2008.28 دلار فروخته شد.

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر ساخت.

هاریش وی، رئیس بخش تحقیقات «خدمات مالی جئوجیت» گفت، طلا احتمالا با «جهت‌گیری مثبت» معامله می شود اما احتمالا شاهد مقداری اصلاحات خواهد بود... اما انتظار نمی‌رود که یک کاهش شدید در قیمت ها رخ دهد زیرا تنش های اقتصادی و ژئوپلیتیکی در جهان سبب تقویت قیمت‌ها می‌شود.

قیمت طلا در روز جمعه 2 درصد کاهش یافت زیرا آمارها نشان داد که خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس منعطف بوده است.

سایر آمارها نشان داد، خانوارها انتظار دارند که نرخ تورم در 12 ماه آینده افزایش یابد و در آمار جداگانه‌ای تولید در کاخانه‌های آمریکا در ماه مارس کاهش یافت اما در سه ماهه نخست رشد کمی داشته است.

کریستوفر والر، یکی از اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت، هنوز نیاز است که نرخ بهره توسط بانک های مرکزی آمریکا افزایش یابد؛ این در حالی است که رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت، یک افزایش 0.25 درصدی دیگر می تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا به چرخه افزایش نرخ بهره خود پایان دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما