آموزش استفاده از Google Authenticator به صورت آفلاین

اقتصاد ۱۰۰ -در این مطلب، نحوه غیرفعال‌ کردن همگام‌سازی کد‌های 2AF (احراز هویت دوعاملی) در برنامه گوگل آتنتیکیتور را آموزش خواهیم داد.

آموزش استفاده از Google Authenticator به صورت آفلاین

به گزارش گروه دانش و فناوری،برنامه گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) یکی از اپلیکیشن‌های کارآمد و محبوب برای ایجاد و ارسال کد‌های احراز هویت دوعاملی (2AF) است که با برنامه‌های بسیاری مانند فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام سازگار است. برای جلوگیری از اقدامات کلاهبردارها و هکرها، استفاده از کد‌های احراز هویت دوعاملی ضروری است و این روش می‌تواند به طرز چشمگیری امنیت حساب کاربر را به طرز چشمگیری ارتقا دهد. 

برنامه گوگل آتنتیکیتور به دلیل آن که کد‌ها را به صورت آفلاین ایجاد می‌کند از امنیت بسیار بالایی بهره می‌برد و کاربران دیگر نگرانی از بابت دسترسی هکرها به کد‌های 2AF‌ را نخواهند داشت. با این وجود، گوگل در بروزرسانی جدید اپلیکیشن خود امکان همگام‌سازی کدهای 2AF را در بین دستگاه‌های مختلف کاربران فراهم آورده است. در این راستا، کاربران کد ورود (login) خود را به یک دستگاه اضافه می‌کنند و سایر دستگاه‌ها به طور خودکار کد را دریافت می‌کنند. برای فعال‌سازی این قابلیت، می‌توانید گوگل آتنتیکیتور را روی تمامی دستگاه‌های خود نصب کنید و با یک حساب کاربری یکسان گوگل در هر کدام از آن‌ها لاگین کنید.

همراه با عرضه این بروزرسانی، گوگل اعلام کرد که این روش از ویژگی رمز‌نگاری دوطرفه پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه، امکان دارد هکرها بتوانند به کد‌های 2AF همگام شده دسترسی پیدا کنند. ناگفته نماند که احتمال وقوع این اتفاق کم به نظر می‌رسد ولی همچنان افراد مجرم قادر خواهند بود از آن سواستفاده کنند. 

حالا اگر قصد دارد احتمال هک شدن کد‌های همگام‌شده 2AF‌ را به صفر برسانید، می‌توانید از برنامه گوگل آتنتیکیتور خارج از حساب رسمی گوگل استفاده نمایید. در این روش، همگام‌سازی کدها غیرفعال می‌شود و کدها تنها برای دستگاه موردنظر کاربر ایجاد می‌شود. برای غیرفعال‌سازی همگام‌سازی، مسیر زیر را دنبال کنید:

  • روی دستگاه خود، برنامه گوگل آتنتیکیتور را اجرا کنید.
  • روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید.
  • گزینه Use without an acount را انتخاب نمایید. 
  • روی Continue ضربه بزنید.

با انجام این چهار مرحله، کد‌های 2AF به دستگاه موردنظر محدود خواهند شد. برای فعال‌سازی دوباره، روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید و حساب خود را انتخاب نمایید. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما