اپل همچنان برای تامین نمایشگر دستگاه‌هایش به فروشندگان کره‌ای تکیه خواهد کرد

اقتصاد ۱۰۰ -اپل در تلاش برای طراحی نمایشگر اختصاصی خود است تا به مانند پردازنده‌هایش، در این حوزه نیز وابستگی به شرکت‌های دیگر نداشته باشد، اما در این راه همچنان نیاز به زمان دارد.

اپل همچنان برای تامین نمایشگر دستگاه‌هایش به فروشندگان کره‌ای تکیه خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، اپل همچنان به تامین کنندگان کره‌ای برای نمایشگر دستگاه‌هایش تکیه خواهد کرد زیرا تلاش زیادی برای توسعه اجزای خود به منظور کنترل بیشتر بر طراحی محصول می‌کند.

به گفته موسسه ارتقای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کره (IITP)، اپل حتی با گسترش استفاده از قطعات و نمایشگرهای داخلی، به عنوان یک بازیگر جدید در بازار نمایشگر از منظر بلند مدت ظاهر شده است.

برای مثال بر اساس گزارش‌ها اپل در حال برنامه‌ریزی برای انتقال دستگاه‌های خود از اولد به میکرو اولد است که با اپل واچ اولترا در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و سپس در آیفون‌ها، آیپدها و در نهایت مک بوک‌ها نیز عرضه می‌شوند.

با این حال IITP معتقد است که ممکن است مدتی طول بکشد تا اپل به طور کامل فن‌آوری نمایشگر خود را که توسط خود این شرکت طراحی شده، تجاری کند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه تولید نمایشگر میکرو اولد همچنان چالش بانگیز است، هزینه‌های ساخت بالاتر است و بنابراین اپل تا چند سال آینده حداقل ۶۰ درصد از قطعات خود را از تولیدکنندگان صفحه نمایش کره ای مانند سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی تامین خواهد کرد.

انتظار می‌رود اپل در سال‌های آینده تولید صفحه نمایش را به فروشندگان کره‌ای برون‌سپاری کند تا در هزینه‌های تولید انبوه صرفه‌جویی شود. اگر سازندگان نمایشگر داخلی بتوانند تولید صفحه نمایش میکرو ال ای دی اپل را برون‌سپاری کنند، این مزیت را به آنها می‌دهد تا بتوانند از رقبای چینی خود پیشی بگیرند.

تاکنون چندین منبع از جمله راس یانگ مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، و جف پو تحلیلگر  معروف موسسه هایتونگ، یک اپل واچ اولترا جدید با نمایشگر میکرو ال ای دی را پیش‌بینی کرده‌اند. گورمن گفته که انتقال به میکرو ال ای دی می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز شود، اما اشاره کرده که این بازه زمانی ممکن است تا سال ۲۰۲۵ نیز طول بکشد. یانگ هم در این خصوص به سال ۲۰۲۵ اشاره داشته، بنابراین استفاده از این فن‌آوری می‌تواند حداکثر تا دو سال دیگر رخ دهد.

در همین حال اپل هنوز در حال تکمیل انتقال طولانی خود از تکنولوژی صفحه نمایش ال سی دی به اولد است. اپل واچ از زمان عرضه در سال ۲۰۱۵ از پنل اولد استفاده کرده است و مدل‌های آیفون به تدریج از سال ۲۰۱۷ به اولد روی آوردند. شایعات حاکی از آن است که اولین مدل‌های آیپد پرو و مک بوک با نمایشگر اولد، در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما