با چت بات AutoGPT ملاقات کنید – رقیب قدرتمند ChatGPT از راه رسید

اقتصاد ۱۰۰ - تنها چند ماه پیش بود که ChatGPT نام خود را سر زبان‌ها انداخت و توجه جهان را بیشتر از همیشه متوجه انقلاب هوش مصنوعی (AI) کرد.

با چت بات AutoGPT ملاقات کنید – رقیب قدرتمند ChatGPT از راه رسید

به گزارش گروه دانش و فناوری،در این شش ماه گذشته که «چت بات» ChatGPT به صورت عمومی در دسترس قرار گرفته، روز به روز شاهد باهوش‌تر شدن این بات‌ها و توسعه بیشتر آن‌ها هستیم. به تازگی یک چت بات جدید به نام AutoGPT نام خود را سر زبان‌ها انداخته و اینطور که به نظر می‌رسد، به زودی آن را روی هر کامپیوتری اطراف خود خواهید دید.

عبارت GPT مخفف Generative Pre-Trained Transformer است. به طور ساده، فناوری GPT تمام تلاش خودش را می‌کند تا به مغز انسان و الگوریتم‌های آن نزدیک‌تر بشود. الگوریتم‌های GPT می‌توانند اطلاعات را در خودشان ذخیره کنند، از آن‌ها یاد بگیرند و به آن‌ها اضافه کنند و با استفاده از آن‌ها، کارهای پیچیده انجام دهند.

چت بات های فعلی نظیر ChatGPT و هوش مصنوعی Bing شرکت مایکروسافت برای جمع‌آوری اطلاعات اولیه به اپراتور انسانی نیاز دارند و شرکت سازنده از همان ابتدا، یک سری اطلاعات اولیه را روی این الگوریتم‌ها ذخیره کرده و الگوریتم را بر پایه آن‌ها آموزش داده است. اما چت بات AutoGPT، می‌تواند خودش اطلاعات مورد نیاز خودش را به صورت پویا جمع‌آوری کند و از اشتباهات خودش یاد بگیرد. با این حساب، AutoGPT می‌تواند به میزان قابل توجهی سریع‌تر و بهینه‌تر از مغز انسان، اطلاعات را جمع‌آوری و پردازش کند.

به نظر ترسناک می‌آید، مگر نه؟ اگر کمی با ChatGPT به طور جدی کار کرده باشید و یا حتی ویدیوهای آن را روی اینترنت دیده باشید، از پتانسیل عظیم آن آگاه هستید. حالا و تنها شش ماه پس از ظهور ChatGPT، داریم در مورد یک نسخه قدرتمندتر از آن صحبت می‌کنیم. AutoGPT می‌تواند یک تهدید جدی برای بسیاری از مشاغل محسوب بشود، حتی جدی‌تر از ChatGPT.

یک مهندس کامپیوتر به نام «Varun Mayya» در حساب توییتر خود، کمی در خصوص عملکرد AutoGPT توضیح داده است. وی از چت بات درخواست کرده که یک اپلیکیشن برای او درست کند. حین درست کردن اپلیکیشن، AutoGPT متوجه می‌شود که سیستم میزبان Node را نصب ندارد. این بات خودش آموزش نصب Node را گوگل می‌کند، یک لینک را انتخاب می‌کند، Node را دانلود می‌کند و به طور خودکار نصب می‌کند.

طی همین چند ماه گذشته شاهد تغییر کردن چهره دنیا به واسطه ظهور ChatGPT بوده‌ایم. حال و با ظهور چت بات AutoGPT، نگرانی‌هایی که در خصوص مهار نشدن هوش مصنوعی داشتیم واقعی‌تر هم شده‌اند. با وجود یک هوش مصنوعی با این میزان قدرت، اینکه دانش آموزان و دانشجویان به راحتی سر جلسه امتحان یا حین انجام تکالیف خودشان از بات‌ها برای تقلب استفاده کنند تبدیل به یک امر معمول می‌شود.

ماه گذشته حدود هزار نفر از افراد سرشناس حوزه تکنولوژی – نظیر ایلان ماسک و استیو وزنیاک – یک نامه سرگشاده منتشر کرده بودند و در آن، درخواست کرده بودند که توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی قدرتمندتر از GPT-4 حداقل برای شش ماه متوقف بشود؛ چرا که رقابت شرکت‌های خصوصی در توسعه الگوریتم‌های قدرتمندتر ممکن است از کنترل خارج بشود و به جاهای خطرناکی برای آینده بشریت برسد.

خواسته اصلی امضاکنندگان این نامه این بود که دنیای تکنولوژی به مردم جهان، فرصت سازگاری بدهد. اگر تنها چهار کانال تلویزیونی در دهه 80 میلادی توانست آن همه تأثیر فرهنگی عظیم روی مردم جامعه بگذارد و آن‌ها را به چالش بکشد، تصور دنیا بدون مهار هوش مصنوعی احتمالاً چیزی شبیه داستان فیلم «ماتریکس» خواهد بود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما