رقیبی قدر برای ChatGPT: چت‌ بات هوش مصنوعی Claude

اقتصاد ۱۰۰ - Anthropic (آنتروپیک) شرکتی در حوزه هوش مصنوعی که توسط کارمندان سابق OpenAI تأسیس شده است، چت‌ بات جدید خود را با نام Claude معرفی کرد.

رقیبی قدر برای ChatGPT: چت‌ بات هوش مصنوعی Claude

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،به نظر می‌رسد که این ابزار، قابلیت‌های بیشتری را نسبت به ChatGPT شرکت OpenAI ارائه می‌دهد. Anthropic می‌گوید که مشتریان اولیه این چت‌بات خروجی‌های نادرست و غیرمنطقی کم‌تر و امکان مکالمه آسان‌تر را گزارش می‌دهند.

جالب است بدانید که آنتروپیک هم مانند OpenAI نیز حامیان قدرتمندتری در دنیای تکنولوژی درد. مثلاً گوگل ماه فوریه 300 میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرد. چت‌ بات هوش مصنوعی Claude می‌تواند مشابه ChatGPT خلاصه‌ ارائه دهد، به سوالات پاسخ دهد، در نوشتن کمک کند و کدهای برنامه‌نویسی تولید کند. افزون بر این، لحن، شخصیت و رفتار این چت‌بات قابل‌تغییر است. حتی به نظر می‌رسد که خلاقیت، تعادل و دقت این ابزار کمی بیشتر چت‌بات بینگ است.

چت‌ بات هوش مصنوعی Claude

به طور کلی، هدف آنتروپیک توسعه دستیار هوش مصنوعی جدیدی است که مفید، صادق و بی‌ضرر باشد. شایان ذکر است که این چت‌بات به اینترنت دسترسی ندارد. آنتروپیک می‌گوید که این ابزار طوری طراحی شده که خودکفا باشد.

علاوه بر عرضه نسخه استاندارد کلود، آنتروپیک نسخه دیگری با نام Claude Instant عرضه می‌کند که در مقایسه با نمونه‌ ابری خود، مدلی ارزان‌تر، سریع‌تر و سبک‌تر خواهد بود. این شرکت در چند ماه اخیر دسترسی به چت‌بات خود را دراختیار شرکت‌هایی مثل Quara، Notion و DuckDuckGo قرار داده است. گفتنی است که DuckDuckGo به تازگی ابزار جستجوی DuckAssist مبتنی بر آنتروپیک و OpenAI را معرفی کرده است. برای اطلاع از قیمت و نحوه دسترسی به هر دو نسخه چت‌بات آنتروپیک مختلفی به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید.

معرفی چت‌بات جدید آنتروپیک در میان انبوهی از اخبار مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله راه‌اندازی جدیدترین مدل GPT-4 OpenAI منتشر شد. گوگل نیز اعلام کرد که ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به برنامه‌های کاربردی خود از جمله گوگل داکس، جیمیل، شیت و اسلاید اضافه می‌کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما