مهندسان اپل در حال کار روی هوش مصنوعی مشابه ChatGPT هستند

اقتصاد ۱۰۰ - اپل با وجود مشکلات فراوان و پایه‌ای در طراحی دستیار صوتی سیری خود، قصد دارد که یک هوش مصنوعی در حد و اندازه ChatGPT را خلق کند.

مهندسان اپل در حال کار روی هوش مصنوعی مشابه ChatGPT هستند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،با وجود مشکلات اساسی در نحوه ساخت دستیار مجازی، اپل در حال آزمایش مفاهیم مولد هوش مصنوعی است که ممکن است روزی متعلق به سیری شود.

ظاهرا در نشست سالانه هوش مصنوعی این شرکت در ماه گذشته، کارمندان در مورد مدل زبان اپل و سایر ابزارهای هوش مصنوعی مطلع شدند. مهندسان اپل از جمله اعضای تیم سیری، طبق گزارش‌ها مفاهیم تولید زبان را هر هفته در پاسخ به ظهور ربات‌هایی مانند ChatGPT آزمایش کرده‌اند.

این گزارش توضیح می‌دهد که این نسل جدید فن‌آوری‌های هوش مصنوعی نشان داده‌اند که چگونه سیری، الکسا و سایر دستیارهای صوتی پیشتازی خود را در مسابقه هوش مصنوعی هدر داده‌اند؛ به خصوص سیری که با موانع متعددی برای پیشرفت‌های معنادار مواجه شده است. جان برکی مهندس سابق اپل، که بر روی سیری کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۴ مسئولیت بهبود آن را بر عهده داشت، در گفتگو با نیویورک تایمز توضیح داده که این دستیار صوتی بر اساس کد ناهمواری ساخته شده است که هفته‌ها طول کشیده تا با ویژگی‌های اولیه بروزرسانی شود.

طراحی دست و پاگیر این دستیار صوتی موجب شده تا افزودن ویژگی‌های جدید برای مهندسان اپل بسیار دشوار شود. به عنوان مثال پایگاه داده سیری حاوی فهرست بزرگی از عبارات به تقریبا ۲۴ زبان است که آن را به «یک گلوله برفی بزرگ» تبدیل می‌کند. برکی اضافه کرده که اگر کسی می‌خواهد کلمه‌ای رابه پایگاه داده سیری اضافه کند، آن یک کلمه در انبوه بزرگی از اطلاعات قرار می‌گیرد.

این بدان معناست که بروزرسانی‌های ساده مانند افزودن عبارات جدید به مجموعه داده‌ها، نیازمند بازسازی کل پایگاه داده سیری است که می‌تواند تا شش هفته طول بکشد و البته می‌توان متوجه شد که افزودن ویژگی‌های پیچیده‌تر مانند ابزارهای جستجوی جدید، ممکن است حتی تا یک سال زمان ببرد.

این مهندس سابق اپل معتقد است که در نتیجه هیچ راهی برای سیری برای تبدیل شدن به یک «دستیار خلاق» مانند ChatGPT وجود ندارد. اوایل این هفته OpenAI از GPT-4 موتور هوش مصنوعی نسل بعد خود رونمایی کرد که پاسخ‌های پیشرفته‌تری را از ChatGPT ممکن می‌سازد.

هفته گذشته دیجی تایمز گزارش داد که علاقه روزافزون به هوش مصنوعی مولد که توسط ChatGPT کاتالیز می‌شود، انگیزه ارزیابی مجدد نحوه توسعه این فن‌آوری را در شرکت‌های بزرگی مانند اپل، متا و آمازون افزایش داده است. ظاهرا این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مایکروسافت پیشتازی خود را در هوش مصنوعی حفظ نخواهد کرد. گفته می‌شود که به ویژه اپل و تسلا در حال تجدید نظر در رویکرد خود نسبت هوش مصنوعی هستند و قصد دارند تغییراتی اساسی را در این حوزه ایجاد کنند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز