اولین نشانه ها از جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی کار انسانی

اقتصاد ۱۰۰ - ترس از جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی کار انسانی در یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای و روابط عمومی چین به واقعیت تبدیل شده است.

اولین نشانه ها از جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی کار انسانی

به گزارش گروه دانش و فناوری،بلومبرگ نیوز گزارش می‌دهد که یک پیام داخلی از این شرکت توسط این نشریه مشاهده شده، مبنی بر اینکه شرکت برنامه‌هایی را برای جایگزینی کارکنان خارجی با هوش مصنوعی خلاق در سر دارد. در یادداشت داخلی آمده است:

برای استقبال از موج جدید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، از امروز تصمیم گرفتیم تمام هزینه‌های مربوط به کپی‌رایترها و طراحان شخص ثالث را متوقف کنیم.

شرکت Bluefocus Intelligent Communications Group با Alibaba Group Holding Ltd و Baidu Inc تماس گرفته تا مجوز فناوری هوش مصنوعی خود را بررسی کند. این خبر حاکی از افزایش 19 درصدی سهام این شرکت در روز پنجشنبه بود، اگرچه امروز صبح بیش از 6 درصد سقوط کرد.

هر سیستمی که بتواند کار یک کارگر انسانی را به صورت خودکار انجام دهد، نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند، همانطور که برای دهه‌ها چنین بوده است، اما تعداد کمی از فناوری‌ها به اندازه هوش مصنوعی خلاق باعث نگرانی شده‌اند. بر اساس تحقیقات بانک Goldman Sachs، این سیستم‌ها می‌توانند جایگزین یک چهارم وظایف کاری در ایالات متحده و اروپا شوند که معادل 300 میلیون فرصت شغلی است و در نهایت باعث ایجاد “اختلال قابل توجه” در اقتصادهای بزرگ خواهد شد.

جوزف بریگز و دوش کدنانی، نویسندگان مقاله Goldman Sachs، می‍گویند که تقریباً دو سوم مشاغل در ایالات متحده و اروپا در معرض درجاتی از اتوماسیون هوش مصنوعی هستند. در سطح جهانی، 18 درصد از فرصت‌های شغلی توسط هوش مصنوعی اشغال خواهد شد، که این آمار در کشورهای توسعه یافته بیش از کشورهای در حال توسعه است. از سوی دیگر حدود 7 درصد از کارگران در مشاغلی که هوش مصنوعی خلاق می‌تواند حداقل نیمی از وظایف روزانه خود را انجام دهد، در برابر جایگزینی آسیب پذیر هستند.

جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی کار انسانی

البته قرار نیست همه چیز همین قدر سیاه و تاریک باشد، چراکه در بخشی دیگر این این مقاله پیش‌بینی شده که حدود 63 درصد از نیروی کار ایالات متحده می‌توانند که 25 تا 50 درصد حجم کاری خود را به هوش مصنوعی بسپارند و احتمالاً در جایگاه خود باقی بمانند. به این شکل آنها بخشی از فشار کاری خود را به دوش هوش مصنوعی می‌گذارند و می‌توانند از زمان اضافه خود برای افزایش کارایی و ایده‌های نو استفاده کنند.

اما آیا مردم محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را قبول خواهند کرد؟ خوب، دانشگاه کرنل اخیرا مطالعه‌ای انجام داده است که نشان می‌دهد اکثر مردم اگر معتقدند متنی که در حال خواندن آن هستند، توسط یک هوش مصنوعی تولید شده یا حتی در تولید بخشی از آن سهیم بوده است، آن را دوست نخواهند داشت. این نشان می‌دهد که حداقل در نسل کنونی هنوز یک حس منفی و شکاک بین انسان و کامپیوتر وجود دارد. اما مطمئنا این روند در آینده تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما