ایلان ماسک شرکت هوش مصنوعی جدیدی با نام X.AI را ثبت کرد

اقتصاد ۱۰۰ -ایلان ماسک که همواره راهی برای حضور در سرتیتر خبرها پیدا می‌کند؛ اکنون شرکت جدیدی ثبت کرده که قرار است در حوزه هوش مصنوعی فعالیت کند.

ایلان ماسک شرکت هوش مصنوعی جدیدی با نام X.AI را ثبت کرد

به گزارش گروه دانش وفناوری،«ایلان ماسک»، میلیاردر پر حاشیه به تازگی شرکت هوش مصنوعی جدیدی با نام X.AI را در ایالت نوادای آمریکا ثبت کرده است. به گفته خبرگزاری وال استریت ژورنال، ثبت این شرکت در ماه گذشته نهایی شده و در حال حاضر، آقای «ماسک» نقش مدیر آن را ایفا کرده و «جرد برچ‌هال»، رئیس دفتر خانوادگی آقای «ماسک» نیز به عنوان معاون آن ثبت شده است.

شایعات مبنی بر تاسیس یک شرکت هوش مصنوعی توسط «ایلان ماسک»، مدتهاست که شنیده می‌شوند. مدتی پیش، خبرگزاری بیزنس اینسایدر گزارشی مبنی بر خرید هزاران کارت گرافیک توسط این میلیارد جهت استفاده در یک پروژه هوش مصنوعی منتشر کرد. خبرگزاری فایننشال تایمز نیز در یکی از گزارشات خود، به برنامه‌های آقای «ماسک» جهت ورود به حوزه هوش مصنوعی و رقابت با شرکت OpenAI، سازنده ChatGPT که با مایکروسافت در تعامل است؛ اشاره کرده بود. به نظر رسیده که آقای «ماسک»، قصد تامین سرمایه لازم برای تاسیس این شرکت از سرمایه گذاران اسپیس ایکس و تسلا را داشته است.

طی مصاحبه‌ای که در توییتر اسپیسس با «ایلان ماسک» انجام شد؛ وی در پاسخ به اینکه چرا مقادیر زیادی کارت گرافیک تهیه کرده است؛ اشاره‌ای به تاسیس یک شرکت در حوزه هوش مصنوعی نداشت و تنها به محبوبیت کارت‌های گرافیکی در چند وقت اخیر اشاره کرد. نام این شرکت یا همان X.AI، با نام جدید توییتر یعنی X Corp همخوانی دارد؛ این میلیاردر مدتی پیش نیز توییت کرده بود که خرید توییتر، تنها گام اول بوده و وی قصد توسعه اپلیکیشن جامعی با نام X را دارد.


 

«ایلان ماسک» چندان دل خوشی از شرکت OpenAI ندارد. او در سال ۲۰۱۵، یکی از هم‌‌بنیان‌گذاران این شرکت بود ولی آن را در سال ۲۰۱۸ ترک کرد. پس از معروفیت اخیر این شرکت، وی بار‌ها آن را مورد حمله‌های متفاوت قرار داده و از عدم علاقه خود به فعالیت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی گفته است.

شرکت OpenAI در ماه‌های اخیر به لطف تکنولوژی‌های ChatGPT و GPT-4، به معروفیت فراوانی دست یافته و موجب تلاش‌های بیشتر شرکت‌هایی چون گوگل و مایکروسافت برای ورود به عرصه هوش مصنوعی نیز شده است. شرکت مایکروسافت، همکاری نزدیکی با OpenAI داشته و مدتی پیش نیز ChatGPT را به نسخه جدید موتور جستجوی بینگ اضافه کرد.


 

درباره تاسیس یک شرکت هوش مصنوعی توسط «ایلان ماسک» چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، آقای «ماسک» به مانند سابق، همچنان توان نوآوری را داشته و یا همانند خرید توییتر، این امر نیز یک فاجعه خواهد بود؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما