ایلان ماسک 100000 پردازنده گرافیکی برای پروژه هوش مصنوعی توییتر خریداری کرد

اقتصاد ۱۰۰ - طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک، مرد پرحاشیه دنیای فناوری که به خاطر ایده‌های نوآورانه و اظهارات جسورانه‌اش شناخته می‌شود.

ایلان ماسک 100000 پردازنده گرافیکی برای پروژه هوش مصنوعی توییتر خریداری کرد

به گزارش گروه دانش وفناوری، 100000 پردازنده گرافیکی برای پروژه هوش مصنوعی توییتر خریداری کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که توییتر دو محقق سابق DeepMind را استخدام کرد و نشان داد که این شرکت در حال پیشبرد برنامه‌ای بلندپروازانه برای ایجاد هوش مصنوعی مولدی است که می‌تواند بر روی مجموعه عظیم داده‌هایش آموزش داده شود. در حالی که اهداف خاص این پروژه هنوز نامشخص است، شایعات حاکی از آن است که هوش مصنوعی می‌تواند برای بهبود عملکرد جستجوی توییتر یا تجارت تبلیغاتی آن بکار گرفته شود.

پردازنده‌های گرافیکی یا واحدهای پردازش گرافیکی، می‌توانند محاسبات زیادی را به صورت همزمان انجام دهند. همین ویژگی‌ این پردازنده‌ها را به ابزارهای مفیدی برای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی که به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارند، تبدیل می‌کند. پردازنده‌های گرافیکی می‌توانند آموزش مدل‌های یادگیری عمیق را با پردازش مقادیر زیادی داده در مدت زمان کوتاه تسریع کنند. این امر آنها را به جزئی حیاتی در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

پروژه هوش مصنوعی توییتر

طبق گزارش‌های گذشته، ماسک از شرکت OpenAI انتقاد کرده و به علت اختلاف نظر با هم‌بنیان‌گذارانش، این سازمان را ترک کرد. در آن زمان، ماسک قول داده بود که به OpenAI تقریباً 1 میلیارد دلار اهدا کند. اما پس از جدایی پرداخت‌ بودجه از سمت او نیز متوقف شد و همین مورد سازمان را مجبور به جمع‌آوری پول نقد کرد. پس از مدتی، مایکروسافت سرمایه‌ یک میلیارد دلاری مورد نیاز این شرکت را تأمین کرده و OpenAI اعلام نمود که از آن به بعد شرکتی غیرانتفاعی خواهد بود.

توییتر می‌تواند از چند طریق از یک مدل هوش مصنوعی استفاده کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، این شرکت می‌تواند از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد جستجوی خود استفاده کند. این امر باعث می‌شود کاربران راحت‌تر محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. علاوه بر این، توییتر می‌تواند از هوش مصنوعی برای درک بهتر نیازها و ترجیحات کاربران خود بهره گیرد که به شرکت اجازه می‌دهد محتوا و توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری ارائه دهد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به توییتر کمک کند تا تجارت تبلیغاتی خود را با آسان‌سازی دسترسی تبلیغ‌کنندگان به مخاطبان هدف گسترش دهد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما