اولین بنچمارک از یک پردازنده AMD Zen 5 در CB R23

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت AMD قرار نیست تا میانه سال آینده پردازنده‌های Zen 5 را به بازار عرضه کند.

اولین بنچمارک از یک پردازنده AMD Zen 5 در CB R23

به گزارش گروه دانش وفناوری، اما نمونه‌های مهندسی اولیه این پردازنده‌ها در آزمایشگاه‌های این شرکت در حال تست شدن هستند. به تازگی صفحه یوتیوب Moore’s Law is Dead توانسته یک اسکرین شات از تست یک پردازنده Zen 5 در بنچمارک Cinebench R23 به دست بیاورد.

پلتفرم تست شده در بنچمارک Cinebench R23، گویا یک پلتفرم دو سوکته مجهز به دو پردازنده 64 هسته‌ای EPYC Zen 5 از شرکت AMD است. این سیستم در مجموع 128 هسته و 256 رشته دارد و اینطور که اسکرین شات منتشر شده نشان می‌دهد، توانسته امتیازی در حدود 123,000 را در Cinebench R23 کسب کند. این امتیاز، 15 درصد از امتیاز پردازنده‌های EPYC Genoa Zen 4 بیشتر بوده و تقریباً در حد پردازنده‌های اورکلاک شده Sapphire Rapids با نیتروژن مایع است.

پردازنده‌های Zen 5 در این تست با بیشینه فرکانس 3.85 گیگاهرتز دیده شده‌اند. هنوز مشخص نیست که این فرکانس بیشینه فرکانس قابل دستیابی برای این پردازنده‌ها بوده یا بیشینه فرکانس از این بیشتر است. علاوه بر آن، اسکرین شات منتشر شده از محیط Task Manager نشان می‌دهد که این پردازنده 10 مگابایت کش L1 دارد، یعنی 80 کیلوبایت به ازای هر هسته (64 کیلوبایت برای Zen 4).

اینطور که به نظر می‌رسد، این پردازنده هشت CCD دارد، یعنی همچنان 8 هسته به ازای هر چیپلت. علاوه بر آن، گفته که شده که پردازنده‌های Zen 5 یک خانواده دیگر هم خواهند داشت که 16 هسته به ازای هر CCD دارند.

شرکت AMD قرار است سال آینده پردازنده‌های EPYC Zen 5 را عرضه کند. این معماری، یک معماری کاملاً جدید و بازطراحی شده است و قرار است بهینه‌سازی‌های زیادی به طور اختصاصی برای هوش مصنوعی داشته باشد. پردازنده‌های خانگی Zen 5 به احتمال زیاد بر پایه سوکت AM5 خواهند بود که پردازنده‌های Ryzen 7000 هم بر پایه آن هستند. پلتفرم پردازنده‌های EPYC این سری نیز پلتفرم SP5 خواهد بود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما