آیا امسال یک آیمک جدید در راه است

اقتصاد ۱۰۰ - تا به حال گزارش‌ها و شایعات بسیاری توسط تحلیلگران و افشاگران معتبر در مورد آیمک جدید اپل منتشر شده و امروز قرار است در مورد هرآنچه از آیمک جدید اپل می‌دانیم صحبت کنیم.

آیا امسال یک آیمک جدید در راه است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،اپل در سال ۲۰۲۱ آیمک ۲۴ اینچی را با طراحی متفاوت و مجموعه‌ای از رنگ‌های روشن و تراشه جدید M1 معرفی کرد. این شرکت از زمان معرفی آیمک ۲۴ اینچی در سال ۲۰۲۱ تاکنون آن را بروزرسانی نکرده است، اما شایعات حاکی از آن است که یک آیمک ۲۴ اینچی جدید در دست ساخت است.

انتظار هیچ تغییری در طراحی خارجی آیمک جدید اینچی نمی‌رود؛ شایعات می‌گویند که این محصول از همان صفحه نمایش ۲۴ اینچی و همان گزینه‌های رنگ روشن استفاده خواهد کرد. آیمک کنونی در رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای عرضه می‌شود و تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر برنامه‌ریزی اپل برای اضافه کرده رنگ‌های جدید وجود نداشته است.

رنگ قسمت جلوی آیمک در واقع سایه‌ای از همان قسمت پشت است که روشن‌تر شده، بدین معنی که رنگ‌های پشت و جلوی آیمک متفاوت هستند اما پایه همسان دارند. همه مدل‌ها دارای لوازم جانبی با رنگ مشابه دستگاه هستند؛ این یعنی ماوس، صفحه کلید و کابل دستگاه نیز به رنگ بدنه خود دستگاه است که بسیار آن را جذاب‌تر می‌کند. اپل حاشیه‌های آیمک جدید را نسبت به نسل‌های قبل باریکتر کرده است، اما این حاشیه در قسمت زیر نمایشگر باز هم ضخیم باقی مانده است که یکی از اصلی‌ترین موارد طراحی در همه آیمک‌ها بوده است.


 

در حالی که هیچ تغییر بزرگ داخلی هم انتظار نمی‌رود، اپل ممکن است طراحی داخلی را تا حدی عوض کند تا فن‌آوری تراشه به روز شده خود را در بدنه آیمک هماهنگ کند. همچنین احتمال دارد یک فرآیند ساخت جدید برای استند دستگاه وجود داشته باشد که می‌تواند نشان دهنده تغییرات جزیی طراحی در ظاهر یا عملکرد آن باشد. به عنوان مثال نمایشگر استودیو اپل دارای پایه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب است، بنابراین اپل احتمالا این گزینه را به آیمک آینده خود نیز بیاورد.

انتظار می‌رود که آیمک ۲۴ اینچی بعدی از تراشه نسل بعد M3 اپل استفاده کند که پس از چیپست M2 فعلی وارد بازار شود. تراشه M3 بر اساس فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و بهبودهای قابل توجهی در قدرت و کارایی به همراه خواهد داشت.


 

بنابراین یک آیمک با تراشه M3 نسبت به مدل ۲۰۲۱ با تراشه M1، چه از نظر CPU چه از نظر گرافیک، عملکرد بسیار قدرتمندتر خواهد داشت.

به گفته مارک گورمن افشگر معروف اپل، آیمک ۲۴ اینچی حدید در «مرحله پیشرفته توسعه» است؛ بدین معنی که این محصول می‌تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه شود و با توجه به اینکه هیچ تغییری در طراحی وجود ندارد، احتمالا آماده عرضه است و فقط منتظر مانده تا اپل تراشه‌های جدید سری M3 را رونمایی کند.

به همراه آیمک ۲۴ اینچی به روز شده اپل، ممکن است این شرکت برنامه‌هایی برای یک آیمک پرو با صفحه نمایش بزرگتر هم داشته باشد، اما شایعات در مورد چنین دستگاهی بسیار متنوع است. آیمک ۲۷ اینچی در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۱) متوقف شد و در نهایت با مک استودیو و نمایشگر استودیو جایگزین شد.

پیش‌تر صحبت از یک آیمک پرو با تراشه‌های M3 Pro و M3 Max بود که در کنار آیمک ۲۴ اینچی فروخته شود، اما از سال گذشته تاکنون، دیگر هیچ گزارشی دراین مورد منتشر نشده است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما