توییتر تیک تشخیص هویت «نیویورک تایمز» را حذف کرد!

اقتصاد ۱۰۰ - نیویورک تایمز و تعدادی دیگر از رسانه‌های مطرح اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند برای نگه داشتن تیک تأیید هویت که برای جلوگیری از جعل هویت حساب‌های کاربری طراحی شده است، حق اشتراک پرداخت کنند.

توییتر تیک تشخیص هویت «نیویورک تایمز» را حذف کرد!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،کمپانی توییتر روز یکشنبه 2 آوریل به دستور ایلان ماسک، مدیر عامل این کمپانی تیک تأیید هویت حساب کاربری اصلی روزنامه نیویورک تایمز را حذف کرد. ماسک، میلیاردر مطرح امریکایی پس از اطلاع از عدم موافقت این سازمان خبری با پرداخت حق اشتراک ماهیانه برای حفظ تیک تأیید هویت، این دستور را صادر کرد.

روزنامه واشنگتن پست اقدام توییتر را «تداوم کینه‌توزی» ایلان ماسک در قبال رسانه‌ها و خبرنگارانی که گزارش‌های انتقادی درباره او منتشر کرده‌اند توصیف کرده و نوشته است که این اقدام بر خلاف تصمیم داخلی اولیه توییتر است که بر اساس آن قرار بود تیک تأیید هویت 10 هزار شرکت و موسسه‌ای که بیشترین فالوور را در این شبکه اجتماعی دارند – فارغ از پرداخت یا عدم پرداخت حق اشتراک ماهیانه – حذف نشود.

توییتر پیشتر اعلام کرده بود که از روز شنبه 1 آوریل روند قدیمی تأیید هویت خود را تغییر می‌دهد و نمادهای آبی رنگی را که طی سال‌ها به افراد شناخته شده نظیر روزنامه‌نگاران اعطا شده، حذف می‌کند. در حال حاضر، افرادی که مایل به دریافت تیک آبی و استفاده از امکانات توییتر آبی هستند می‌توانند با پرداخت ماهیانه 8 دلار این نماد را دریافت کنند. این در حالی است که کسب و کارها برای دریافت تیک تأیید هویت باید 1000 دلار در ماه حق اشتراک به توییتر بپردازند!

تا روز یکشنبه 2 آوریل، حساب کاربری روزنامه نیویورک تایمز با 54 میلیون دنبال کننده بیست و چهارمین حساب کاربری پرطرفدار محسوب می‌شد و از معدود حساب‌هایی بود که نماد تأیید هویت آن از سوی توییتر حذف می‌شود.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که به نظر می‌رسد این تصمیم با انگیزه‌های شخصی از سوی ایلان ماسک اتخاذ شده است. ماسک روز شنبه در واکنش به تصویر طنزی که یک کاربر در خصوص بیانیه نیویورک تایمز پیرامون تصمیم این سازمان رسانه‌ای درباره عدم پرداخت حق اشتراک به توییتر منتشر کرده بود نوشته بود: «مشکلی نیست، پس آن را حذف می‌کنیم.»

نیویورک تایمز، واشنگتن پست و تعدادی دیگر از رسانه‌ها روز پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند حاضر به پرداخت حق اشتراک برای حساب‌های کاربری رسمی این سازمان‌های رسانه‌ای و خبرنگارانشان نیستند.

سخنگوی موسسه تایمز اعلام کرده است که اقدام توییتر باعث تغییر تصمیم این موسسه خبری نشده است و نیویورک تایمز همچنان تصمیمی برای پرداخت حق اشتراک ندارد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما