اولین بنچمارک های اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2؛ رقیبی قدر برای پرچمداران

اقتصاد ۱۰۰ - کوالکام هفته گذشته اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 را معرفی کرد که گامی بزرگ برای سری میان‌رده اسنپدراگون 7 محسوب می‌شود.

اولین بنچمارک های اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2؛ رقیبی قدر برای پرچمداران

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،این چیپست جدید سیستم CPU چشمگیری را به ارمغان می‌آورد که شباهت زیادی به سری اسنپدراگون 8 نسل 1 دارد. این تراشه از یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.91 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.49 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. این اولین باری است که یک هسته CPU Cortex-X در چیپست سری اسنپدراگون 7 ظاهر می‌شود. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی Adreno این مدل، عملکرد 2 برابری نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد. با این حال، باید ببینیم که عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 به چه صورت است. در همین راستا، نشریه‌ Android Authority، دستگاهی مرجع از سوی کوالکام دریافت کرد که به پردازنده‌ موردنظر مجهز است و نتایج بنچمارک اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 را منتشر کرد.

گفتنی است که دستگاه‌های مرجع کوالکام تلفن‌های تجاری نیستند. این دستگاه‌ها اساساً نمونه‌های اولیه برای آزمایش داخلی هستند. شایان ذکر است که طرح‌های مرجع معمولاً در مقایسه با گوشی های تجاری تا حدودی حجیم هستند؛ اما این این گوشی خاص نسبتاً جمع‌وجور است. با این حال، با توجه به نرم‌افزار، سیستم‌های خنک‌کننده و طراحی‌های مختلف، همچنان منتظر نتایج متفاوتی برای دستگاه‌های تجاری هستیم.

دستگاه مرجع کوالکام مجهز به صفحه‌نمایش 6.65 اینچی OLED با نرخ نوسازی 144 هرتز، 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 و باتری 4192 میلی‌آمپر ساعتی است. در این گوشی خبری ار سیستم خنک‌کننده فعال مانند فن نیز نیست.

به نظر می‌رسد تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 آندرکلاک‌شده اسنپدراگون 8+ نسل 1 باشد و بنچمارک نیز همین موضوع را تایید می‌کنند.

نتایج مقایسه این تراشه با اسنپدراگون 8 نسل 1 بسیار جالب است‌. زیرا تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بر روی فرآیند 4 نانومتری پایین‌تر سامسونگ ساخته شده است، اما این تراشه با فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید می‌شود. به نظر می‌رسد که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از عملکرد و کارایی قابل‌توجهی برخوردار است. حالا بیایید ببینیم که آیا این موضوع در مورد تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 هم صادق است یا خیر.

پردازنده‌ جدید کوالکام موفق شد Tensor G2 را به راحتی در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای شکست دهد. این تراشه در آزمون‌های چندهسته‌ای نیز قوی‌تر از Exynos 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 ظاهر شد. این پردازنده موفق شد تمام گوشی‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست دهد. امتیاز آن نیز نزدیک به یکی از گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است. با این حال، آخرین پردازنده پرچمدار 8 نسل 2 کوالکام، این تراشه را شکست داد.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که عملکرد CPU اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 مشابه اسنپدراگون 8 نسل 1 استاندارد در است. اما گوشیهای اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به دلیل سرعت CPU و اندازه حافظه پنهان متفاوت کمی ضعیف‌تر هستند.

به دلیل ماهیت ناشناخته پردازنده گرافیکی جدید Adreno، عملکرد گرافیکی این تراشه مبهم‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، کوالکام اعلام کرده است که اسنپدراگون 7 پلاس نسل نسبت به اسنپدراگون 7 نسل 1 عملکرد دو برابری ارائه می‌دهد.

چیپ‌ست‌های میان‌رده در مقایسه با همتایان پرچم‌دار خود معمولاً در بخش GPU ضعیف‌تر ظاهر می‌شوند. تست کلاسیک 3DMark Wild Life نیز نشان می‌دهد که این وضعیت همچنان ادامه دارد. فاصله قابل‌توجهی بین امتیازات این بخش وجود دارد.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 امتیازی مشابه پردازنده گرافیکی پیشرفته اگزینوس 2200 AMD دارد و در عین حال به راحتی از پردازنده گرافیکی Arm Mali در پیکسل 7 پرو شکست می‌خورد.

بنچمارک اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

به طور کلی، بنچمارک نشان می‌دهد که این چیپست از نظر CPU حداقل به اندازه اسنپدراگون 8 Gen 1 قدرتمند است. چنین نتیجه‌ای بد به‌نظر نمی‌رسد و نشانه خوبی برای کسانی است که به سرعت اهمیت می‌دهند؛ هم برای عملکرد روزمره و هم برای استفاده طولانی‌مدت.

پردازنده‌های میان‌رده معمولاً حتی در مقایسه با تراشه‌های پرچم‌دار قدیمی‌تر، شکاف عملکرد GPU قابل‌توجهی را نشان می‌دهند. خبر بد این است که اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 هم استثنا نیست. هنوز فاصله زیادی بین سیلیکون میان‌رده و پرچمدار کوالکام وجود دارد. با این حال، پردازنده گرافیکی موردنظر موفق شد تراشه‌های پرچمدار سامسونگ و گوگل را کنار بگذارد.

خبر خوب هم این است که با توجه به طراحی 4 نانومتری TSMC و کاهش سرعت کلاک GPU، می‌توانیم منتظر عملکرد پایدارتری باشیم. اما توجه داشته باشیم که همه این امتیازات براساس عملکرد دستگاه مرجع است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما