شیائومی با مشکلی جدی روبرو است؛ کاهش سهم این شرکت در بازار هند

اقتصاد ۱۰۰ -چین و هند بزرگ‌ترین بازارهای گوشی هوشمند در جهان هستند. طی پنج سال گذشته، شیائومی اصلی‌ترین مهره در بازار گوشی‌های هوشمند هند بوده است.

شیائومی با مشکلی جدی روبرو است؛ کاهش سهم این شرکت در بازار هند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،به نظر می‌رسد که مهم‌ترین دلیل دستیابی به چنین موقعیتی، عرضه‌ محصولات مقرون به‌صرفه با مشخصات فنی جذاب در این مدت بوده است.

با این حال، اوضاع بازار هند چندان آرام نیست. احساسات ضد چینی در این کشور به بالاترین حد خود رسیده و هندی ها درآمد خالص بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارند. به لطف داده‌های جدید موسسه کانترپوینت، می‌توانیم ببینیم که سهم شیائومی در صنعت گوشی‌های هوشمند هند به شدت کاهش یافته است. در واقع، سال 2022 شاهد پایان دوره پنج ساله سلطه شیائومی بر بازار گوشی‌های هوشمند هند در سه فصل از سال بودیم.

بازار هند شیائومی

 

نمودار بالا رقابت سامسونگ و شیائومی در بازار هند را در چند سال گذشته نشان می‌دهد. برتری شیائومی تقریباً در هر فصل قابل مشاهده است. سامسونگ از سه ماهه دوم سال 2018 تا سه ماهه اول 2020 با کاهش سهم بازار مواجه شده است. در فصل اول سال 2020 سهم بازار این شرکت در پایین‌ترین سطح خود قرار داشت. اگر به خاطر داشته باشید، این بازه زمانی دوران رکورد فروش سری گلکسی A، میان‌رده مقرون‌به‌صرفه سامسونگ بود. در آن شرایط شیائومی فرصت را غنیمت شمرد و سهم بیشتری از بازار هند را به خود اختصاص داد.

با این حال، تقریباً در همین زمان، سامسونگ بیشتر روی سری گلکسی A متمرکز شد و بلافاصله به میدان رقابت بازگشت. اما باز هم سهم بازار شیائومی در تمام فصل‌ها به جز سه ماه سوم 2020 بیشتر از سامسونگ بود. با این حال، سامسونگ پس از مدت زمان کوتاهی شتاب اولیه را از دست داد.

در نهایت در سال 2022، سهم بازار شیائومی به شدت افت کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، ترکیبی از احساسات ضد چینی و تمایل شهروندان به هزینه بیشتر برای تلفن‌های هوشمند به سقوط این برند دامن زد. حالا در سال 2023 و براساس نمودار کانترپوینت در حالی که سامسونگ یکی یکی از پله‌های موفقیت در بازار هند بالا می‌رود، شیائومی با افت قابل‌توجهی در سهم بازار مواجه است.

احتمالا نمودار مذکور شیائومی را بسیار نگران می‌کند. واضح است که استراتژی معمول این شرکت، یعنی عرضه تعداد زیادی گوشی ارزان‌قیمت دیگر کارساز نخواهد بود. این شرکت باید ساخت گوشی‌هایی متفاوت را آغاز کند که برای خریدارانی که بدنبال کیفیت بالاتری هستند نیز جذاب باشند؛ حتی اگر این بدان معنا باشد که باید کمی بیشتر هزینه کنند. در غیر این صورت، سامسونگ به حفظ جایگاه خود در این کشور ادامه خواهد داد و برنده رقابت خواهد شد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز