۳ راه حل که ضبط تصاویر تمام رنگی را در تاریکی مطلق شب ممکن می‌کند!

اقتصاد ۱۰۰ - معمولا زمانی که صحبت از تصاویر تمام رنگی در طول مدت شب می‌شود، دوربین مداربسته استارلایت بهترین راه حل بنظر می‌رسد؛ اما برای نمایش تصاویر تمام رنگی در طول شب زمانی که سطح نور تا حد مشخصی کاهش پیدا می‌کند، این نوع دوربین ها نیز به ضبط تصاویر سیاه و سفید تغییر حالت می‌دهند؛

۳ راه حل که ضبط تصاویر تمام رنگی را در تاریکی مطلق شب ممکن می‌کند!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، حتی اگه دوربینی تهیه کنید که در شرایط خیلی سخت نوری نیز بتواند تصاویر رنگی ارائه دهد، به احتمال زیاد از کیفیت تصاویر راضی نخواهید بود. چگونه می‌توان تصاویر رنگی باکیفیت در طول شب داشت؟ سه راه حل وجود دارد! با ما همراه باشید.

راه حل اول:  از دوربین های دارای دو لنز استفاده کنید.

تقاضا انواع مختلف دوربین های دید در شب رنگی به خصوص نوع استارلایت روز به روز افزایش ‌می‌یابد و کاربران امروزی دیگر به تصاویر سیاه و سفید در طول شب راضی نمی‌شوند. به گزارش یکی از شرکت‌های مطرح توسعه هوش مصنوعی، کاربران دوربین های مجهز به مدیریت نور ، از ۴.۷۵ میلیون در سال ۲۰۱۵ به ۵۱ میلیون در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

یک دوربین دارای دو لنز، همانطور که از نامش پیداست، دارای دو لنز می‌باشد:

  • لنز اول: متعادل سازی و ثبت نور و روشنایی
  • لنز دوم: مدیریت رنگ‌ها

تصاویر تمام رنگی

دوربین داهوا تمام رنگی را تهیه کنید

سری دوربین های تحت شبکه  Full Color 2.0  داهوا به چندین امکانات جدید ارتقا یافته‌اند.

دوربین های دارای دو لنز اینبار با ثبت تصویر به صورت فریم به فریم با دقت پیکسل به پیکسل می‌توانند تصاویر تمام رنگی را بهترین کیفیت و وضوح بسیار بالا حتی در زمان شرایط نوری بسیار سخت بدون کمک LED ارائه دهند. عدم وجود LED به کاهش آلودگی نوری و جذب حشرات که باعث افت کیفیت تصویر می‌شوند نیز کمک می‌کند.

علاوه بر این، این دوربین ها به ویژگی AA (Acitve Alignment) نیز مجهز هستند. با کمک این فناوری، دوربین به راحتی می‌تواند نور دریافتی از محیط را با سنسورهای خود هماهنگ کند. دوربین های تمام رنگی داهوا در انواع ظاهری بالت، دام و… موجود هستند. همچنین لنزهای این محصولات متغیر هستند و کیفیت تصویر 4K ارائه می‌دهند.

راه حل دوم:  از فناوری IR و دید در شب رنگی به صورت همزمان استفاده کنید

اگر قصد دارید هزینه کمتری برای دریافت تصاویر رنگی صرف کنید، از دوربین های وارم لایت که از دو فناوری بصورت همزمان برخوردار هستند، استفاده کنید. نور مادون قرمز فناوری IR و وجود LED در ساختار دوربین، مکمل‌های رایج و مناسبی برای ارائه تصاویر در شب می‌باشند.

داهوا  TiOC 2.0

داهوا TiOC که با نام دوربین «سه در یک» نیز شناخته می‌شود، به دو چراغ هوشمند مجهز می‌باشد که به کاربران این امکان را می‌دهد که بین حالت IR و استفاده از LEDها، حق انتخاب داشته باشند و بتوانند در زمان‌های مورد نیاز دوربین را روی هرکدام از این حالت‌ها فعال کنند.

تصاویر تمام رنگی

به عنوان مثال زمانی که شخصی وارد منطقه مورد نظر شما می‌شود، چراغ‌های دوربین روشن می‌شوند و حالت ضبط تصاویر تمام رنگی فعال می‌شود و هنگامی که سوژه از منطقه خارج شود، چراغ‌های دوربین خاموش می‌شود و دستگاه به حالت IR برمی‌گردد که این امر باعث کاهش آلودگی نوری در محیط نیز می‌شود و همچنین از نظر امنیتی از جلب توجه در محیط زمانی که نیازی به این امر نیست میکاهد.

دوربین TiOC با استفاده از فناوری (Optic Path Compensation) یا OPC قادر است پرتوهای مختلف نور دریافتی را اصلاح کند و حتی تصاویر سیاه و سفید را با وضوح بهتری ثبت کند. همچنین این دوربین ها به دلیل وجود فناوری VoiceCatcher کیفیت صدای بسیار قوی‌ای دارند و از نظر کیفیت تصویر، در نسخه‌های 8 مگاپیکسلی، 5 مگاپیکسلی و 4 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند.

راه حل سوم:  از فناوری ردیابی خودکار استفاده کنید

ردیابی خودکار یکی از فناوری‌ها جدید است که در دوربین های داهوا PTZ وجود دارد. PTZ به معنای چرخش دوربین به تمامی جهات به صورت دستی و خودکار است که در ادامه توضیح خواهیم داد. دوربین های مجهز به این فناوری، هدف یا سوژه را شناسایی می‌کنند و به صورت خودکار در میدان دید خود آن را ردیابی و دنبال می‌کنند.

دوربین سری TiOC داهوا نیز به این فناوری مجهز است و می‌تواند در شرایط کم نور و در طول شب نیز هدف را شناسایی و ردیابی کند. این محصول قادر است سوژه را تا فاصله 870 متری دنبال کند. این دوربین بین حرکت حیوانات و انسان‌ها و خودرو تمیز قائل شده و گمراه نمی‌شود. نصب این دوربین در مکان‌هایی که ممکن است ورودی سارقین باشد بسیار کارا می‌باشد.

سخن پایانی از دوربین مارکت

به لطف رشد و توسعه روزافزون تکنولوژی، نظارت و نمایش تصاویر رنگی در طول شب نیز فراهم و ممکن شده است و مشکلات نظارت امنیتی در طول شب تا حد زیادی کاهش یافته است؛ با کمک دوربین های دید در شب رنگی داهوا، قادر خواهید بود در هر زمان از روز یا شب تصاویر باکیفیتی دریافت کنید.

با کمک دوربین های دارای دو لنز، دوربین های هوشمند تمام رنگی دوگانه و فناوری ردیابی خودکار کاربران دیگر تصاویر با کیفیت پایین در طول شب نخواهند داشت و این دستگاه‌ها با فناوری‌ها مختلف شرایط را ایده‌آل خواهند کرد. برای تهیه انواع دوربین های مداربسته می‌توانید به یکی از فروشگاه‌های معتبر دوربین مداربسته که بیش از ده سال سابقه فروش در زمینه تجهیزات امنیتی را دارد، یعنی دوربین مارکت به آدرس  doorbinmarket.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز