قابلیت همیشه روشن، نمایشگر آیفون ۱۴ را می‌سوزاند!

اقتصاد ۱۰۰ - ظاهرا برخی کاربران آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس گزارش داده‌اند که نمایشگر این گوشی‌ها در اثر استفاده از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن دچار سوختگی شده است. این مشکل تا چه حد جدی است؟

قابلیت همیشه روشن، نمایشگر آیفون ۱۴ را می‌سوزاند!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل گجت نیوز، گوشی‌های پرچمدار سری آیفون ۱۴ اپل پاییز سال گذشته به‌طور رسمی روانه بازار شدند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل‌های پرو و پرو مکس این خانواده که اپل مانور تبلیغاتی فراوانی روی آن داشت، صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on Display) بود که سرانجام به این گوشی‌ها افزوده شد.

این قابلیت امکان نمایش اطلاعاتی کلیدی و مهم نظیر زمان، تاریخ و اعلان‌های مهم بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این وجود، مدتی پیش اخباری مبنی بر سوختگی صفحه نمایش این مدل از آیفون‌ها در اثر استفاده از این قابلیت به گوش رسیده بود.‌ اطلاعات جدیدی که به‌تازگی از کاربران آیفون‌ها در سرتاسر دنیا منتشر شده است، تاییدکننده این اخبار هستند.

سوختگی صفحه نمایش‌های پرزرق و برق آیفون ۱۴ در اثر فعال کردن قابلت صفحه نمایش همیشه روشن!

بر اساس اطلاعات جدیدی که در فضای مجازی منتشر شده، برخی از کاربران گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس خبر از سوختن صفحه نمایش دستگاه خود در اثر استفاده از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن داده‌اند.

این سوختگی به شکل شبحی از تصاویر قبلی نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. تصویر زیر نمایی از این ایراد صفحه نمایش را به تصویر می‌کشد؛ جایی که تصاویر مربوط به پس‌زمینه و ساعت به‌طور واضح پس از خاموش شدن صفحه نمایش قابل تشخیص هستند.

نمایشگر آیفون 14

مشکل بزرگ در این خصوص آن است که سوختگی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بیشتر حول ناحیه داینامیک آیلند مشاهده شده است. این ناحیه، همان حفره کوچکی است که در بالای صفحه نمایش این دو مدل قرار گرفته و دوربین سلفی و سایر حسگرهای مربوط به فیس آیدی را در خود جای داده است.

ظاهرا مشکل سوختگی پیکسل‌های نمایشگر با باز کردن برنامه‌های مختلف که منجر به بزرگ‌تر شدن اندازه ناحیه داینامیک آیلند می‌شود، افزایش می‌یابد.

مشکل سوختگی صفحه نمایش iPhone 14 تا چه حد جدی است؟

هنوز مشخص نیست که ابعاد این مشکل تا چه اندازه است و چه تعداد از گوشی‌های آیفون ۱۴ با این مشکل روبرو بوده‌اند. با این وجود، به گزارش برخی افرادی که این مشکل را به اپل گزارش داده بوده و درخواست کمک کرده بودند، کارمندان این کمپانی اعلام کرده‌اند که تا کنون با مشکل سوختگی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس روبرو نشده بودند.

در این زمینه البته برخی کاربران از تعویض صفحه نمایش گوشی خود توسط اپل خبر داده بودند. همچنین برخی دیگر هم گزارش داده بودند که در بازه زمانی کمتر از یک ماه از خرید گوشی شاهد باقی ماندن اثر داینامیک آیلند در صفحه نمایش خاموش شده‌اند.

تا به این لحظه اپل هنوز هیچ واکنشی به این مشکل نداشته و هیچ اظهار نظری در خصوص این وضعیت نکرده است.

داینامیک آیلند iPhone 14

البته مساله سوختگی نمایشگر در آیفون‌‌ها مساله چندان تازه‌ای نیست و مسائل مختلفی در آن دخیل هستند. پیش از این در نسل‌های گذشته گوشی های اپل هم شاهد شکل‌گیری تصاویر ثابت در صفحه نمایش حتی پس از خاموش شدن آن بوده‌ایم. با این وجود، اگر مشکل سری iPhone 14 جدی باشد، احتمالا مدل‌های پرو و پرو مکس این گوشی در ادامه با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد.

در حال حاضر کاربران آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس باید تا زمان روشن شدن ریشه مشکل و اظهار نظر رسمی اپل در این خصوص، اقداماتی پیشگیرانه را برای جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی‌های خود انجام دهند.

از این دسته اقدامات می‌توان به غیرفعال کردن قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا کاهش زمان استفاده از آن اشاره کرد. علاوه بر این، تعویض مکرر تصویر پس‌زمینه گوشی و عدم استفاده از اپلیکیشن‌هایی که از عناصر گرافیکی و تصاویر استاتیک بهره می‌برند از جمله اقدامات دیگری است که در این راستا می‌توان انجام داد.

دلایل عمده سوختگی نمایشگر گوشی های هوشمند چیست؟

سوختگی صفحه نمایش یک گوشی هوشمند زمانی رخ می‌دهد که یک تصویر ثابت برای مدتی طولاتی بر روی آن به نمایش درآید. این اتفاق باعث می‌شود که برخی پیکسل‌ها بیش از اندازه مورد استفاده قرار گرفته و به‌طور دائمی روشن‌تر از سایر پیکسل‌ها شوند.

نمایشگر آیفون 14

این اتفاق منجر به پدیده سوختگی (Burn-in) می‌شود که در آن نمایی از تصویر ثابت حتی بعد از نمایش تصاویر دیگر یا حتی خاموش کردن نمایشگر همچنان قابل رویت باشد.

موارد زیر چهار نمونه از دلایل مهم سوختگی نمایشگر گوشی های هوشمند هستند:

  • نمایش تصویری ثابت برای مدتی طولانی:  این عامل، مهم‌ترین دلیل سوختگی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند است.‌ در صورتی که یک تصویر ثابت مثل یک لوگو یا تصویر برای مدت زمان زیادی بر روی نمایشگر قرار گیرد، پیکسل‌های نمایش دهنده لوگو یا تصویر می‌توانند بیش از حد تحت فشار قرار گرفته و به‌طور دائم روشن‌تر از پیکسل‌های مجاور خود شوند.
  • روشنایی بالای صفحه نمایش:  زمانی که روشنایی صفحه نمایش در آخرین درجه روشنایی خود قرار گیرد، پیکسل‌های صفحه نمایش به‌طور دائمی با حداکثر توان خود روشن می‌مانند. این اتفاق هم می‌تواند در گذر زمان سوختگی نمایشگر را به همراه داشته باشد.
  • استهلاک صفحه نمایش:  صفحه نمایش گوشی‌ها نیز همانند سایر اجزا و قطعات آن در گذر زمان دچار استهلاک و فرسودگی می‌شوند. به این ترتیب پیکسل‌های صفحه نمایش بیشتر مستعد سوختگی و آسیب دائمی خواهند شد.
  • دمای بالا : دیگر عامل موثر در سوختگی صفحه نمایش هم دمای بالاست. به عنوان مثال قرار دادن گوشی در معرض تابش مستقیم آفتاب یا درون یک خودرو داغ می‌تواند با سوختن پیکسل‌های صفحه نمایش شود.

دینامیک آیلند آیفون 14

بر اساس آن‌چه گفته شد، توصیه می‌شود برای جلوگیری از سوختگی صفحه نمایش، محتوای نمایش داده شده در پس‌زمینه را به‌طور دائمی تغییر دهید و از یک اسکرین سیور استفاده کنید. همچنین کاهش روشنایی صفحه نمایش و جلوگیری از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خورشید نیز از دیگر اقداماتی هستند که می‌توان در این زمینه انجام داد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز