ویندوز 11 سرعت انتقال اطلاعات در حافظه‌های SSD را کاهش می‌دهد

اقتصاد ۱۰۰ - بر اساس گزارش‌های موجود، آپدیت جدید ویندوز 11 سرعت انتقال داده حافظه SSD را کاهش می‌دهد! این مساله فعلا تنها گریبانگیر حافظه‌های ADATA است.

ویندوز 11 سرعت انتقال اطلاعات در حافظه‌های SSD را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، مشکلات جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز ۱۱، تمامی ندارند!

به‌تازگی یکی از کاربران این سیستم عامل اعلام کرده که سرعت انتقال اطلاعات حافظه SSD پس از جدیدترین بروزرسانی این سیستم عامل افت فراوانی داشته است.

در ابتدا گمان بر این بود که آپدیت 22H2 ویندوز 11 تنها عملکرد حافظه‌های SSD یک ترابایتی ADATA XPG SX8200 Pro را مختل می‌کند. در عین حال این مشکل ظاهرا برای دیگر برندهای حافظه SSD نیز رخ داده است. راه حل این مشکل، حذف آپدیت ویندوز و بازگشت به نسخه پیشین است.

آپدیت 22H2 ویندوز 11؛ پیشرفت یا عقبگرد؟

اگر در جریان نسخه های مختلف ویندوز 11 نیستید، باید بدانید که جدیدترین بروزرسانی این سیستم عامل با کد رمز Moment 2 هم‌اکنون قابل دانلود است.

این به‌روزرسانی یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های این سیستم عامل به شمار می‌رود و قابلیت‌های متنوع و جذابی را به آن می‌افزاید. مهم‌ترین تغییر ایجاد شده توسط این آپدیت، ادغام چت باکس بینگ بر پایه ChatGPT با نوار جستجو در تسکبار است.

ویندوز 11 سرعت SSD

اما در کنار این قابلیت‌های جدید، مساله کاهش سرعت حافظه‌های SSD در این بروزرسانی ویندوز 11 در حال تبدیل شدن به یک مشکل فراگیر است؛ به‌طوری که همه‌روزه تعداد بیشتری از کاربران این سیستم عامل در خصوص آن گزارش می‌دهند.

مایکروسافت در بخش پشتیبانی خود گزارش زیر را در این خصوص منتشر کرده است:

کپی کردن فایل‌های بزرگ با حجم چند گیگابایت، پس از آپدیت 22H2 ویندوز 11 کمی بیش از انتظار به طول می‌انجامد.

این مشکل بیشتر گریبانگیر افرادی‌ست که داده‌هایی را از شبکه به حافظه خود منتقل می‌کنند. با این وجود کپی کردن فایل‌های خود حافظه نیز ممکن است با سرعت پایین‌تری انجام شود.

البته کاربرانی که از رایانه‌های شخصی در خانه یا دفاتر کوچک خود استفاده می‌کنند احتمالا با این مشکل روبرو نخواهند شد.

مشکل Windows 11

علیرغم این بیانیه مایکروسافت اما تعداد کاربران شبکه ردیت (Reddit) که با مشکل افت سرعت حافظه SSD در ویندوز 11 روبرو هستند روز به روز در حال افزایش است. اکثر این کاربران معتقد هستند که سرعت خواندن اطلاعات روی حافظه در این شرایط کاهش می‌یابد.

از جمله محصولاتی که کاربران بروز مشکل در آن‌ها را گزارش کرده‌اند می‌توان به Legion 5 لنوو و اچ پی Omen 16 اشاره کرد. بر اساس گزارشات، مدت زمان مورد نیاز برای بوت ویندوز 11 پس از آپدیت جدید از 14 به 31 ثانیه افزایش یافته بود.

این مشکل البته با بازگشت سیستم عامل به نسخه قبلی به‌طور کامل برطرف شد.

راه حل مشکل کاهش سرعت حافظه‌های SSD در ویندوز 11 چیست؟

بر اساس گزارش های موجود، این مشکل تنها مخصوص حافظه‌های اس اس دی کمپانی ADATA بوده و سایر برندها را در بر نمی‌گیرد.

با این حال مایکروسافت از کاربران خواسته که برای حل موقتی این مشکل از ابزارهای کپی کردن فایل که از مدیریت کش ویندوز استفاده نمی‌کنند، بهره ببرند.

ویندوز 11 سرعت SSD

همچنین انتقال اطلاعات از طریق فرامین زیر نیز می‌توانند مشکل افت سرعت سیستم عامل ویندوز را تا حدی برطرف سازند:

  • robocopy \\someserver\someshare c:\somefolder somefile.img /J
  • xcopy \\someserver\someshare c:\somefolder /J

در کنار این مشکل، ارور با رمز 0 x 80244007 یا نمایش ایراد « download error» هم از دیگر مشکلات ویندوز 11 است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که ویندوز در صدد آپدیت از طریق سرورهای WSUS باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما