یک هکر موفق به اجرای ویندوز ۱۱ فقط با ۱۹۶ مگابایت رم شد!

اقتصاد ۱۰۰ - اجرای ویندوز ۱۱ – Windows 11 به حداقل ۴ گیگ رم احتیاج دارد. ولی یک هکر توانسته این سیستم عامل را روی فقط ۱۹۶ مگابایت رم اجرا کند!

یک هکر موفق به اجرای ویندوز ۱۱ فقط با ۱۹۶ مگابایت رم شد!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، مایکروسافت برای سیستم‌های پشتیبانی‌کننده از ویندوز ۱۱، قوانین سختگیرانه‌ای را وضع کرده است. در واقع این قوانین فقط به صاحبان کامپیوترهای جدید اجازه اجرای جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز را می‌دهند. مایکروسافت می‌گوید برای اجرای ویندوز ۱۱ حداقل به ۴ گیگابایت رم نیاز است. در نتیجه صاحبان کامپیوترهای قدیمی یا ضعیف، نمی‌توانند طعم Windows 11 مایکروسافت را بچشند.

اگر قصد تهیه یک سیستم جدید را دارید که قادر به اجرای نسخه جدید ویندوز باشد، فعلاً دست نگه دارید. چرا که توسعه‌دهندگان موفق شده‌اند این مشکلات را برطرف کرده و قوانین مایکروسافت را دور بزنند. یک هکر به‌نام Tiny11 راهی را پیدا کرده که به کامپیوترهای قدیمی و ضعیف اجازه می‌دهد، نسخه لایت ویندوز ۱۱ پرو را روی سیستم خود نصب کنند. این نسخه تنها به ۲ گیگ رم احتیاج دارد و برای نصب ۲۰ گیگ از فضای داخلی سیستم شما را به خودش اختصاص می‌دهد.

اما Tiny11 موفق شده این نسخه از ویندوز را روی کامپیوتری که حتی از این مشخصات برخوردار نیست هم نصب کند!

شما می‌توانید ویندوز ۱۱ را روی ۱۹۶ مگابایت رم هم اجرا کنید!

اجرای ویندوز ۱۱ روی رم کم

او موفق شده از یک کامپیوتر مجازی با تنها ۱۹۶ مگابایت رم که حدود ۵ درصد از حداقل ظرفیت رم اعلام شده از سوی مایکروسافت است، برای اجرای ویندوز ۱۱ استفاده کند. البته به‌خاطر داشته باشید که استفاده از ویندوز مایکروسافت با چنین حافظه کمی، کار بسیار دشواری است. او نزدیک به دو ساعت با صفحه آبی مرگ دست و پنجه نرم کرده تا بتواند در نهایت سیستم عامل را روی کامپیوتر خود بالا بیاورد.

این معجزه نشان می‌دهد که مایکروسافت به‌اندازه کافی، Windows 11 را بهینه نکرده است؛ وگرنه می‌توانست کاری کند که کامپیوترهای قدیمی با حداقل ۲ گیگابایت رم هم بتوانند طعم آخرین نسخه ویندوز را بچشند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما