پیامدهای سقوط بانک سیلیکون ولی

اقتصاد ۱۰۰ - پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی، بسیاری از شرکت‌ها و کارآفرینان دچار ترس شده و سپرده‌های خود را به بانک‌ها و موسسات مالی بزرگتری مانند جی پی مورگان چیس، بانک آمریکا، سیتی گروپ و ولز فارگو منتقل کرده‌اند.

پیامدهای سقوط بانک سیلیکون ولی

به گزارش گروه دانش و فناوری، در این شرایط اغلب سرمایه داران به دنبال یک بانک امن می‌گردند.

استارت‌آپ‌هایی مانند برکس، مرکوری و میو نیز از این شرایط سودهایی به دست آوردند.

برکس در زمینهٔ کارت‌های اعتباری تخصص دارد. میو، شرایطی ایجاد می‌کند که کاربران از اوراق قرضه دولتی بهره ببرند.

برخی از شرکت‌ها سرمایه خود را در چندین بانک قرار می‌دهند. اما این هم روش ایده آل نیست. زیرا بانک‌ها تمایل بیشتری به مشتریانی دارند که پول زیادی در حساب‌های خود نگه می‌دارند.

در کنار همهٔ این مشکلات، مسئله فدرال رزرو وجود دارد. فدرال رزرو برای کنترل تورم به شدت نرخ بهره را افزایش داده است. سقوط SVB، همراه با بانک‌های رمزنگاری Silvergate و Signature، ممکن است فدرال رزرو مجبور کند نرخ بهره را ثابت نگه دارد.

بی ثباتی تمام نشده باشد. حالا Credit Suisse متزلزل به نظر می‌رسد. بانک مرکزی سوئیس وارد عمل شده و گفته که در صورت لزوم نقدینگی را تامین می‌کند.

طبق نظر یکی از محققان شکست نهایی سیلیکون ولی ناشی از اصرار هیستریک سرمایه‌گذاران خطرپذیر متعدد (VC)  در شبکه‌های اجتماعی بود که اکوسیستم بانک را تضعیف کردند.

در نهایت سیلیکون ولی احتمالاً به طور کامل یا جزئی فروخته خواهد شد، اگرچه به یک بانک بزرگ فروخته نمی‌شود.

نگرانی‌ها بیشتر از این بابت است که بازندهٔ اینها بانک‌های منطقه‌ای باشند و وقتی گرد و غبار فروکش کند، بانک‌های بزرگ بزرگ‌تر شوند و بانک‌های کوچک از دور خارج شوند.

بی ثباتی ممکن است تمام نشده باشد. اکنون Credit Suisse متزلزل به نظر می‌رسد - و در حالی که این یک موسسه مالی نیست که به اندازه SVB بر روی دنیای فناوری متمرکز باشد، به اندازه کافی بزرگ است که در سراسر جهان موج ایجاد کند.

بانک مرکزی سوئیس وارد عمل شده و گفته است که در صورت لزوم نقدینگی را تامین می‌کند، اما به نظر می‌رسد که اعصاب در دنیای بانکداری عموماً ضعیف است.

 

 

منبع: theverge

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما