دوربین سونی DSC-HX99 RNV معرفی شد: استفاده از لیزر در نمایاب برای افراد دارای مشکلات بینایی

اقتصاد ۱۰۰ - سونی امروز از دوربینی رونمایی کرده است که DSC-HX99 RNV نام دارد و می‌تواند تجربه عکاسی را برای افراد درگیر با مشکلات بینایی بهبود ببخشد.

دوربین سونی DSC-HX99 RNV معرفی شد: استفاده از لیزر در نمایاب برای افراد دارای مشکلات بینایی

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، سونی با دوربین‌های پیشرفته خود همیشه مرزهای فناوری را در این حوزه به پیش برده است. آن‌ها حالا با جدیدترین محصول خود این بار قابلیت‌های جدید را نه به سنسور، بلکه به نمایاب دوربین اضافه کرده‌اند تا کسانی که با مشکلات بینایی روبه‌رو هستند هم بتوانند تجربه لذت‌بخش‌تری از عکاسی داشته باشند.

سونی امروز از محصولی به نام  DSC-HX99 RNV  رونمایی کرد که برای افراد با نقص‌های بینایی ساخته شده است. این دستگاه دو بخش دارد که شامل یک دوربین عادی و یک نمایاب مخصوص با سیستم پرتاب لیزر به چشم است.

دوربینی که در این محصول استفاده شده درواقع  Cybershot DSC-HX99  است که اولین‌بار در سال 2018 معرفی شد. این دوربین یک سنسور 18 مگاپیکسلی دارد و از لرزشگیر و لنزی با زوم 24 تا 720 میلی‌متری بهره می‌برد.

فناوری نمایاب دوربین سونی برای اولین‌بار در جهان استفاده می‌شود

در بخش نمایاب از  Retissa Neoviewer  محصول شرکت  QD Laser  ژاپن استفاده شده است. این دستگاه تصویر دیجیتالی دوربین را به‌طور مستقیم در شبکیه چشم کاربر می‌اندازد. سونی می‌گوید این فناوری به درد همه کاربران نمی‌خورد، اما برای آن‌هایی که قادر به استفاده از آن باشند، می‌تواند اجازه دهد چهره‌ها را ببینند، نوشته‌ها را بخوانند و عکاسی و فیلمبرداری انجام دهند.

«میتسورو سوگاوارا»، مدیرعامل QD Laser می‌گوید: «پرتاب لیزر به شبکیه در Retissa Neoviewer یک فناوری کاملاً جدید است که برای اولین‌بار در جهان به استفاده عملی گذاشته شده است.» این لیزر کم‌توان طوری طراحی شده است که فوکوس چشم‌ها را دور بزند و عملاً به افرادی که دچار مشکلاتی مثل  نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم  هستند، در مشاهده دقیق‌تر سوژه‌ها کمک کند.

تصویری که این نمایاب نشان می‌دهد، رزولوشنی معادل 720p با عمق رنگی 8 بیتی دارد. میدان دید افقی این تصویر 60 درجه و نرخ نوسازی آن 60 هرتزی است. این محصول درنهایت در تابستان پیش رو با قیمت 600 دلار روانه بازار خواهد شد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز