آپدیت ورژن ۷.۰ پلی استیشن ۵ با دنیایی از قابلیت‌های جدید از راه رسید

اقتصاد ۱۰۰ - در آپدیت ورژن ۷.۰ پلی استیشن ۵ تغییرات انقلابی و جامعی ایجاد شده تا بتوانید از بازی با این کنسول نهایت لذت را ببرید.

آپدیت ورژن ۷.۰ پلی استیشن ۵ با دنیایی از قابلیت‌های جدید از راه رسید

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، سونی به تازگی بروز رسانی جدیدی را برای آخرین کنسول بازی خود یعنی پلی استیشن 5 منتشر کرده است. این آپدیت که با عنوان System Update 7.0 (23.01-07.00.00) روی کنسول‌ها ظاهر شده حاوی ویژگی‌های جدید و بهبودهای نرم افزاری بوده تا دارندگان پی اس 5 تجربه بازی بهتری داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های مهمی که در آپدیت ورژن 7.0 پلی استیشن 5 گنجانده شده پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی متغیر یا همان VRR برای نمایشگرهایی با رزولوشن 1440p است. بدین ترتیب گیمرها هنگامی که از یک نمایشگر با رزولوشن 1440p و کابل HDMI 2.1 استفاده می‌کنند می‌توانند شاهد عملکرد روان‌تر جلوه‌های بصری باشند. البته برای بهره‌گیری از این قابلیت باید بازی شما نیز از نرخ نمایشگر 1440p نیز پشتیبانی کند.

همچنین پارامترهای خروجی 1440p نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند و باید پیش از اتصال کنسول به تلویزیون، قابلیت نمایشگر 1440p را فعال کنید. برای بررسی سازگاری نسخه HDMI شما با این نرخ جدید باید به این مسیر بروید: Settings > Screen and Video > Video Output > Test 1440p Output

این یک آپدیت نرم افزاری بزرگ برای پی اس ۵ محسوب می‌شود

آپدیت ورژن 7.0 پلی استیشن 5

قابلیت جدید دیگری که در آپدیت ورژن 7.0 پلی استیشن 5 گنجانده شده امکان چت صوتی – Voice Chat از طریق دیسکورد – Discord شناخته می‌شود. به لطف این ویژگی دارندگان پی اس 5 می‌توانند حین بازی با دوستانشان از طریق دیسکورد در ارتباط باشند. این یک تغییر بزرگ به شمار می‌آید و در واقع دیگر نیازی به یک دیوایس یا برنامه مجزا از PS5 نخواهد بود که گیمرها بخواهند با استفاده از آن با یکدیگر صحبت کنند. در واقع سونی با این یکپارچه‌سازی دیسکورد و کنسولش راحتی بیشتری را برای کاربرانش رقم می‌زند و روی یکی از مشکلات اصلی گیمرها دست گذاشته است.

در بروز رسانی نرم افزاری پی اس ۵ ویژگی جدید دیگری به چشم می‌خورد و آن، بهبود بخش دسترسی و راحتی استفاده خواهد بود. این ویژگی بدین معناست که کاربران می‌توانند به راحتی اطلاعات خود را از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ منتقل کنند. چه هنگام راه‌اندازی اولیه پی اس ۵ و چه بعدها از طریق منوی تنظیمات، این کار امکا‌ن‌پذیر خواهد بود. انتقال اطلاعات از کنسول قدیمی تاثیری بر اطلاعات فعلی روی کنسول جدیدتان نخواهد گذاشت اما بهتر است بدانید برای انتقال اطلاعات آنلاینتان باید اشتراک پلی استیشن پلاس را خریداری کرده باشید.

قابلیت مطالعه متن روی صفحه با این آپدیت پیشرفت چشم‌گیری به خود دیده است. این قابلیت حالا هنگام راهنمایی برای گشت و گذار در محیط نرم افزاری کنسول توضیحات بیشتری ارائه می‌دهد و می‌گوید که پس از انتخاب گزینه مورد نظر به کدام جهت‌ها می‌توانید بروید. افزون بر این، اگر بخواهید هنگام وب‌گردی متنی خوانده شود دور آن متن یک کادر مستطیلی قرار می‌گیرد تا به راحتی متوجه شوید کدام قسمت از صفحه در حال خوانده شدن است.

در نهایت آخرین ویژگی جدیدی که در آپدیت نسخه 7.0 پلی استیشن 5 شاهد آن هستیم امکان بروز رسانی نرم افزاری کنترلر دوال سنس – DualSense آن هم به صورت وایرلس خواهد بود. اگر برای آپدیت کردن کنترلر خود به صورت بی‌سیم مشکل دارید، آن را با کابل به کنسول متصل کرده و سپس آپدیت را انجام دهید. این باگ در آپدیت بعدی مرتفع خواهد شد.

ویژگی های جدید آپدیت نرم افزاری پلی استیشن ۵

آپدیت ورژن 7.0 پلی استیشن 5

در زیر می‌توانید لیستی از ویژگی‌های جدیدی که به پلی استیشن ۵ اضافه شده‌اند را مشاهده کنید.

  • هنگامی که در حال دانلود یا نصب بازی پلی استیشن 4 قدیمی‌تان روی پلی استیشن 5 هستید، یک نوتیفیکیشن برای شما به نمایش در خواهد آمد. این نوتیفیکیشن مربوط به دیتای ذخیره شده شما در شبکه پلی استیشن – PlayStation Network بوده و اگر پیش‌تر آن را به کنسول جدیدتان منتقل نکرده‌اید، حالا می‌توانید به سادگی و با گشودن نوتیفیکیشن به طور کامل دیتای قبلی بازی‌تان را به این کنسول منتقل کنید.
  • اگر در حال نصب یا دانلود بازی‌ای هستید که حالا نسخه پی اس ۵ آن منتشر شده اما تا قبل از آن برای پی اس ۴ منتشر شده بود، نوتیفیکیشن مشابهی درباره انتقال دیتای بازی برایتان نمایش داده می‌شود.
  • امکان انتقال تمامی اطلاعات مختلف از جمله بازی‌ها، دیتای بازی‌ها، پروفایل کاربری، تنظیمات، اسکرین شات‌ها و ویدیوها از یک پی اس ۵ به پی اس ۵ دیگر نیز فراهم شده است. این فرایند را می‌توانید حین راه‌اندازی پی اس ۵ جدیدتان انجام بدهید و یا آن را به بعد از طریق منوی تنظیمات موکول کنید. برای انتقال اطلاعات باید هر دو کنسول به یک شبکه وای فای متصل باشند یا به وسیله کابل لن به یکدیگر وصل شوند. پر واضح است اطلاعاتی که از کنسول ارسال‌کننده فرستاده می‌شوند از روی آن کنسول حذف نخواهند شد و تغییری در آن‌ها ایجاد نمی‌شود.
  • ویژگی خواندن اطلاعات روی صفحه حالا در راهنمایی‌هایش توضیحات بیشتری می‌دهد و پس از انتخاب یک آیتم، جهت‌هایی که می‌توانید حرکت کنید را به شما اعلام می‌کند. همچنین موقعیت شما و سایر گزینه‌های پیش رویتان نیز با صدای بلند خوانده می‌شوند. حین خواندن اطلاعات در وب‌گردی، متن انتخاب شده با یک کادر از بقیه متن متمایز می‌شود.
  • آپدیت نرم افزاری کنترلر دوال سنس به صورت بی‌سیم منتشر شده و می‌توانید آن را بروز رسانی کنید.

در مجموع آپدیت ورژن ۷.۰ پلی استیشن ۵ دارای ویژگی‌های جدید و جالبی بوده که رضایت‌مندی خریداران این کنسول را ارتقا می‌دهد. یکپارچه شدن دیسکورد با بخش نرم افزاری پلی استیشن یکی از بهترین خبرها برای گیمرهای حرفه‌ای به حساب می‌آید و آن‌ها را خوشحال خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : در حال حاضر علاوه بر این دو مولفه، آن چیزی که قیمت طلا را تکان می‌دهد اخبار سیاسی امنیتی و…

اخبار سلامت

سینما در سینما