دهقانی: پیوند دانش‌بنیان‌ها با صنعت پتروشیمی حمایت می‌شود

اقتصاد ۱۰۰ - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر حمایت این معاونت از توسعه صنایع دانش‌بنیان در حوزه پتروشیمی گفت: امید است با پیوند دانش بنیان ها به شاخه های جوان و تنه تنومند صنعت پتروشیمی شاهد به ثمر نشستن ارزش افزوده بالا و اشتغال قابل توجه این درخت ریشه دار باشیم.

دهقانی: پیوند دانش‌بنیان‌ها با صنعت پتروشیمی حمایت می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در نشست تبیین نقش صنایع پتروشیمی در تحقق شعار سال که با حضور عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و جمعی از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه برگزار شد،‌ اظهار داشت: اگرچه در واپسین روزهای سال به سر می‌بریم، اما شعار سال در آغاز راه خود قرار دارد و باید برای تحقق این شعار، همچنان و با قوت بیش از پیش، گام‌های جدی برداشته شود. شعار سال شروع و طلیعه یک جریان بزرگ در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بود و لازم است تمام دستگاه‌ها و مردم، برای به جریان افتادن روند حرکت این اقتصاد گام‌های جدی بردارند.

دهقانی با تاکید بر نقش راهبردی رهبر معظم انقلاب در اهمیت‌بخشیدن به اقتصاد دانش‌بنیان و ضرورت عزم جدی همه بخش‌های جامعه برای تحقق این منویات، افزود: امید است امسال نیز لطف رهبری شامل حال ما و فعالان این حوزه شود و حتی در شعال امسال نیز اقتصاد دانش بنیان را مورد عنایت قرار دهند. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، اقتصاد دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، با تاکید بر این که کشور راهی جز حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان ندارد، عنوان کرد: ایران عزیز علاوه بر منابع سرشار سرزمینی، از سرمایه ارزشمند نیروی انسانی دانش‌آموخته و ظرفیت بالای مغزافزار بهره می‌برد؛ از آن جا که چنین سرمایه ارزنده‌ای را در اختیار داریم، ناگزیر هستیم در مسیر توسعه یک اقتصاد مبتنی بر نوآوری، دانش و فناوری حرکت کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان درباره نقش صنایع پتروشیمی در خلق ارزش افزوده و اشتغال فناورانه گفت: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گام بزرگی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و توسعه حلقه های پایین دست این زنجیره برداشته است و سایر صنایع پتروشیمی نیز باید در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به کمک توسعه و حمایت از صنایع پایین دستی گام بردارند. امید است گام های ارزشمندی که برداشته شده، ارزش افزوده قابل توجهی به ارمغان آورد.

دهقانی با تاکید بر حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از توسعه صنایع دانش‌بنیان در حوزه پتروشیمی عنوان کرد: در حوزه پتروشیمی نیز تنه درخت صنایع بالادستی به شمار می‌رود و همان صنایع پایین دستی حکم شاخه‌های این درخت تنومند را دارند؛ ارزش افزوده واقعی را شکوفه های روییده در این سرشاخه‌ها خلق می کنند. امید است با پیوند دانش بنیان ها به این شاخه های جوان و تنه تنومند صنعت پتروشیمی شاهد به ثمر نشستن ارزش افزوده بالا و اشتغال قابل توجه از این درخت ریشه دار باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما