6 قابلیت رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ که باید امتحان کنید

اقتصاد ۱۰۰ - نسخه ۵.۱ رابط کاربری One UI سامسونگ شامل امکانات جدیدی است که برخی از آن‌ها بسیار کاربردی هستند.

6 قابلیت رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ که باید امتحان کنید

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، سامسونگ با معرفی محصولات سری گلکسی S23 از رابط کاربری جدید برای گوشی‌های خود نیز رونمایی کرد. اکنون دارندگان اغلب دستگاه‌های سال‌های اخیر این شرکت می‌توانند  رابط کاربری One UI 5.1  را روی گوشی یا تبلت خود تجربه کنند. در مطلب پیش‌ رو به سراغ معرفی ویژگی‌های جدید این نسخه خواهیم رفت که می‌توانند کاربردی و مفید واقع شوند.

امکانات جدید رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ

اگر گوشی یا تبلت شما در لیست به‌روزرسانی به رابط کاربری One UI جدید قرار داشته باشد، احتمالاً تاکنون آپدیت مربوطه را دریافت کرده است. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید از قسمت تنظیمات (Settings) دستگاه به بخش Software Update بروید و درصورت در دسترس بودن به‌روزرسانی جدید، آن را دریافت و نصب کنید.

همچنین با مراجعه به قسمت About Phone در تنظیمات و انتخاب گزینه Software Information، قادر خواهید بود نسخه فعلی رابط کاربری One UI را بررسی کنید. در پایین به تعدادی از تغییرات مهم و کاربردی این نسخه اشاره شده است.

۱. ویجت باتری جدید

در رابط کاربری One UI 5.1 شاهد اضافه‌شدن ویجت باتری جدیدی هستیم که می‌تواند میزان ظرفیت شارژ دستگاه و گجت‌های پوشیدنی و هوشمند متصل به آن را نمایش دهد. این قابلیت که شباهت بسیاری به یکی از ویجت‌های لاک اسکرین آیفون دارد، تنها در  هوم اسکرین  قابل استفاده خواهد بود.

رابط کاربری OneUI

جهت فعال‌کردن ویجت باتری، انگشت خود را روی قسمت خالی از هوم اسکرین برای چند لحظه نگه دارید و سپس از قسمت Widgets گزینه Battery را انتخاب نمایید. در ادامه ویجت battery status را جهت اضافه‌شدن به صفحه، لمس کنید. این ویجت در دو حالت دایره‌ای یا لیست قابل نمایش خواهد بود که به دلخواه خود می‌توانید آن را تنظیم کنید. همچنین به‌صورت پیش‌فرض قادر است از ۴ دستگاه پشتیبانی کند؛ اما با تغییر اندازه آن می‌توانید تا وضعیت باتری ۸ دستگاه را به‌شکل هم‌زمان در اختیار داشته باشید.

۲. بهبود مدها و روتین‌ها در رابط کاربری  One UI

مدها و روتین‌ها از قابلیت‌های بسیار کاربردی هستند که در نسخه‌های اخیر رابط کاربری One UI به محصولات سامسونگ اضافه شده‌اند. اکنون شاهد بهبود امکانات گفته‌شده در نسخه ۵.۱ هستیم و حالت‌های جدیدی هم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. مود جدید  Theater  می‌تواند حواس‌پرتی کاربر با نوتیفیکیشن‌ها را کاهش دهد و نور صفحه را هم به مقدار مناسبی تنظیم نماید تا موجب آزار دیگر افراد حاضر در سالن نشوید.

اگر اهل سینما یا تئاتر هستید، توصیه می‌شود تا حتماً این مد را امتحان نمایید. همچنین روتین‌های جدیدی هم در نظر گرفته شده‌اند که ازجمله عملکردهای آن‌ها می‌توان به اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها با Quick Share یا تغییر آسان تصویر پس‌زمینه اشاره کرد. شما می‌توانید موارد گفته‌شده را در قسمت Connected devices و Wallpaper بیابید.

۳. ثبت آسان‌تر اسکرین‌شات‌ها

تاکنون روش‌های مختلفی برای ثبت اسکرین‌شات‌ها در محصولات سامسونگ وجود داشته است و در رابط کاربری One UI 5.1 هم شاهد افزودن یک حالت جدید به موارد قبلی هستیم. اکنون کاربران می‌توانند به‌صورت مستقیم از پنل تنظیمات سریع (Quick Settings)‌ اقدام به گرفتن اسکرین‌شات نمایند.

رابط کاربری OneUI

برای انجام این کار، باید منوی تنظیمات سریع را شخصی‌سازی کنید و آیکن  Take screenshot  را به آن اضافه نمایید. پس از افزودن کلید گفته‌شده، تنها یک بار لمس آن برای اسکرین‌شات گرفتن کافی خواهد بود. با نگه‌داشتن انگشت خود روی این آیکن هم می‌توانید سایر تنظیمات مرتبط با اسکرین‌شات را کمی تغییر دهید.

۴. بهبود اپلیکیشن گالری در رابط کاربری  One UI

سامسونگ به‌تازگی تغییرات متعددی را درون اپلیکیشن گالری مختص به خود ایجاد کرده است که برخی از آن‌ها جزئی و کم‌اهمیت هستند، اما بعضی دیگر می‌توانند کاربردی و مفید واقع شوند. احتمالاً مهم‌ترین ویژگی میان آن‌ها، قابلیت  Image Clipper  نام دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تا اشیا یا المان‌ها را از پس‌زمینه تصاویر جدا کرده و در محل دیگر الصاق کند. شایان ذکر است که استفاده از این ویژگی تنها روی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ امکان‌پذیر خواهد بود و صاحبان دستگاه‌های میان‌رده یا پایین‌رده از آن بی‌بهره می‌مانند.

برخی از دیگر امکانات اپلیکیشن گالری هم شاهد بهبود بوده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به ابزار Object Eraser برای حذف اشیا یا اشخاص اضافی از عکس‌ها اشاره کرد. قابلیت Face Effects که به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ تصاویر سلفی را تصحیح کنند و خروجی بهتری را در اختیار داشته باشند.

۵. قابلیت تماس متنی بیکسبی

اگرچه بسیاری از کاربران سامسونگ در سال‌های اخیر روی خوشی نسبت به دستیار صوتی این شرکت نشان نداده‌اند؛ ولی کره‌ای‌ها هنوز هم اصرار به افزودن امکانات بیشتر به آن دارند. جدیدترین ویژگی در نظر گرفته شده برای بیکسبی، امکان تماس متنی  (Text Call)  است که مشابه با قابلیت Call Screen در گوشی‌های پیکسل گوگل به شمار می‌رود. در این حالت دستیار صوتی می‌تواند به‌جای شما به تماس پاسخ دهد و علت تماس را جویا شود. کاربر به‌شکل هم‌زمان قادر خواهد بود متن مکالمه را روی نمایشگر دستگاه خود در اختیار داشته باشد.

رابط کاربری OneUI

با وجود اینکه  تماس متنی بیکسبی  ویژگی چندان جدیدی محسوب نمی‌شود و برای بار اول در رابط کاربری One UI 5.1 معرفی شده بود، اما تنها برای استفاده کاربران کره جنوبی در اختیار قرار داشت. اکنون پشتیبانی از زبان انگلیسی هم به این ابزار اضافه شده است و افراد بیشتری می‌توانند از آن بهره بگیرند. ناگفته نماند که چنین سرویس‌هایی معمولاً برای خلاص‌شدن از شر تماس‌های اسپم طراحی شده است، ولی کاربران می‌توانند به دلخواه خود در شرایط مختلف از آن‌ها کمک بگیرند.

۶. ویژگی  Expert RAW  در اپلیکیشن دوربین

قابلیت Expert RAW یکی دیگر از ویژگی‌های انحصاری برای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ است که در رابط کاربری One UI 5.1 در دسترس قرار گرفته است. به کمک آن می‌توان کنترل بیشتری روی سخت‌افزار تصویربرداری موبایل داشت و عکس‌های حرفه‌ای‌تری را به ثبت رساند. در گذشته ویژگی مذکور به‌صورت یک اپلیکیشن جداگانه ارائه می‌شد، اما اکنون به‌شکل داخلی در برنامه دوربین سامسونگ تعبیه شده است. برای دسترسی به آن روی منوی More در داخل اپ دوربین بزنید.

اگرچه رابط کاربری جدید One UI 5.1 سامسونگ یک به‌روزرسانی جزئی به شمار می‌رود، اما شاهد بهبود عملکردها و افزایش پایداری چشمگیری در آن بوده‌ایم. همچنین برخی از قابلیت‌های اضافه‌شده به آن مواردی بودند که کاربران زیادی برای سال‌ها انتظارشان را می‌کشیدند. البته تعدادی از آن‌ها به وضوح از سایر برندها مثل آیفون الهام گرفته‌اند، ولی همچنان می‌توانند بسیار مفید و کاربردی واقع شوند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز