کشف سیارکی به‌اندازه استخر شنای المپیک که ممکن است سال 2046 به زمین برخورد کند

اقتصاد ۱۰۰ - طبق بررسی‌های ناسا، احتمال کمی وجود دارد که این سیارک در روز ولنتاین سال 2046 به زمین برخورد کند.

کشف سیارکی به‌اندازه استخر شنای المپیک که ممکن است سال 2046 به زمین برخورد کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، ناسا به‌تازگی سیارکی را کشف کرده است که شانس بسیار کمی برای برخورد با زمین در سال  2046  دارد. طبق محاسبات آژانس فضایی، این سیارک که به‌اندازه یک استخر شنای المپیک است، ممکن است در  روز ولنتاین  سال 2046 به زمین برخورد کند.

به گفته ناسا، احتمال برخورد این سیارک که 2023 DW نام دارد به زمین، تقریباً 1 در 560 است. براساس گزارش بی‌بی‌سی، این تنها سنگ فضایی موجود در فهرست خطر ناسا محسوب می‌شود که از نظر مقیاس خطر برخورد تورینو رتبه 1 را کسب کرده است. این مقیاس که دارای رتبه از 0 تا 10 است، خطر برخورد اجرام فضایی با زمین را اندازه‌گیری می‌کند. تمام اجسام دیگر این مقیاس دارای رتبه 0 هستند که نشان‌دهنده عدم خطر برخورد آن‌هاست.

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) می‌گوید رتبه 1 این مقیاس، یعنی احتمال یک برخورد واقعی بسیار بعید است و دلیلی برای نگرانی عمومی وجود ندارد.

احتمال برخورد سیارک با زمین

احتمال برخورد سیارک به زمین

«دیوید فارنوکیا»، مهندس ناوبری آزمایشگاه پیشرانه جت می‌گوید: «این شیء آنچنان که باید نگران‌کننده نیست». دیده‌بان سیارک‌های ناسا نیز در توییتر به این موضوع اشاره کرد و گفت:

«اغلب زمانی که اجسام جدید برای اولین‌بار کشف می‌شوند، چندین هفته طول می‌کشد تا تردیدها کاهش پیدا کند و بتوان مدار آن‌ها در سال‌های آینده را پیش‌بینی کرد.»

بااین‌حال درصورتی‌که سیارک DW 2023 با یک شهر بزرگ یا منطقه پرجمعیت برخورد کند، همچنان می‌تواند صدمات قابل‌توجهی ایجاد نماید. 10 سال پیش، یک شهاب سنگ به‌اندازه کمتر از نصف DW 2023 بر فراز شهر چلیابینسک، روسیه منفجر شد و موجی را ایجاد کرد که باعث انفجار پنجره‌های شیشه‌ای 517 کیلومتری اطراف آن و همچنین مجروح‌شدن تقریباً 1500 نفر شد.

درحالی‌که برخورد با یک سیارک بعید به‌نظر می‌رسد، دانشمندان از سال‌ها قبل برای چنین حادثه‌ای آماده شده‌اند. اکتبر سال گذشته ناسا تأیید کرد که با مأموریت دارت موفق شده است مسیر حرکت یک سیاره کوچک را با کوبیدن یک فضاپیما به آن تغییر دهد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما