اپل سیستم قیمت‌ گذاری اپ استور را اصلاح می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - اپل به تازگی سند جدید توسعه‌دهندگان را منتشر کرد که نشان می‌دهد سیستم قیمت‌ گذاری جدیدی در اپ استور عرضه می‌شود.

اپل سیستم قیمت‌ گذاری اپ استور را اصلاح می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ ،این شرکت اکنون تعداد امتیازهای قیمت‌گذاری را تا 10 برابر افزایش می‌دهد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که بین 900 گزینه انتخاب کنند. این قابلیت چند ماه پیش برای اپ‌های دارای حق اشتراک فعال شد و حالا در اختیار همه اپ‌ها قرار گرفته‌ است.

برای سال‌ها، اپل توسعه‌دهندگان را به انتخاب قیمت‌های 99 سنت، 1.99 دلار و 9.99 دلار محدود می‌کرد. بنابراین هر زمان که کاربران آیفون به اپ استور مراجعه می‌کردند با اپ‌هایی با قیمت‌های مذکور مواجه می‌شدند. اما با توجه به افزایش نرخ تورم در دنیا، اپل و توسعه‌دهندگان در شرایطی قرار گرفته‌اند که باید در قیمت‌گذاری‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند. تغییر در شیوه قیمت‌ گذاری اپ استور گام بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. اگر توسعه‌دهندگان تصمیم بگیرند، می‌توانند مقادیر را به‌طور تعیین کنند. لازم به ذکر است که این تغییر ممکن است نشانه‌ای مبنی بر افزایش قیمت‌ اپ‌ها و خدمات مختلف باشد.

سیستم قیمت‌ گذاری جدید اپ استور

در حال حاضر، اپل محدودیت‌های قیمت‌گذاری را تا حد زیادی حذف کرده‌است و قیمت برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای می‌تواند از 0.29 دلار شروع شود. این در حالی است که بالاترین قیمتی که یک توسعه‌دهنده می‌تواند تعیین کند، 10000 دلار است؛ البته این امر به مجوز ویژه اپل نیاز دارد. سیستم قیمت‌گذاری جدید شامل بازه‌های 0.10 دلار تا 10 دلار یا 0.50 دلار تا 50 دلار خواهد بود.

توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از «قیمت‌های یکسان‌شده جهانی» استفاده کنند که از رایج‌ترین قراردادهای قیمت‌گذاری در هر کشور یا منطقه پیروی می‌کند. همچنین، دسترسی به برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای را می‌توان منطقه‌ای کرد. بدین ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند «سرویس‌های سفارشی» را به کاربران خود ارائه دهند.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان می‌توانند با توجه به شرایط اقتصادی و تغییراتی که اپل در زمینه کارمزد ایجاد می‌کند، در هر لحظه قیمت‌های خود را تغییر دهند. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی می‌تواند به افزایش فروش اپ‌ها در بازارهای مختلف کمک کند.

در 9 مه 2023، اپل قیمت‌گذاری برنامه‌های موجود و خریدهای درون‌برنامه‌ای را در تمامی 175 فروشگاه اپ‌استور و هزینه‌های آن به طور هماهنگ در سطح جهان با استفاده از اطلاعات عمومی نرخ ارز که مشاوران داده‌های مالی و مطبوعات آن‌ها را تنظیم می‌کنند، تعیین خواهد کرد.

اگر توسعه‌دهندگان نتوانند قبل از موعد مقرر قیمت‌گذاری برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای را در اپ‌استور به‌روزرسانی کنند، اپل این کار را برای آنها انجام می‌دهد. در این حالت، تبدیل قیمت‌ها براساس ارزش پایه‌ی دلار آمریکا انجام خواهد شد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما