دادگاهی در فرانسه اپل را به دلیل سو استفاده از اپ استور جریمه کرد

یک دادگاه فرانسوی امروز اپل را به دلیل ایجاد بندهای ناعادلانه تجاری که موجب متضرر شدن توسعه دهندگان می‌شود، به میزان یک میلیون دلار جریمه کرده است.

دادگاهی در فرانسه اپل را به دلیل سو استفاده از اپ استور جریمه کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام، دادگاه تجاری فرانسه در پاریس امروز اپل را به دلیل اعمال سو استفاده از اپ استور، یک میلیون دلار جریمه کرد. طبق این حکم اپل بندهای تجاری ناعادلانه‌ای را برای توسعه دهندگان برنامه‌های فرانسوی برای دسترسی به اپ استور وضع کرده و به همین دلیل محکوم به پرداخت مبلغ مذکور است.

این تصمیم نتیجه تحقیقات چند ساله سازمان نظارت بر امور مصرف کنندگان و کلاهبرداری فرانسه (DGCCRF) است که تحت نظارت وزارت دارایی این کشور فعالیت می‌کند. برونو لومر وزیر دارایی فرانسه از حقوق توسعه دهندگان دفاع کرده و گفته که معتقد است فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل از توسعه دهندگان نرم افزار بهره ناعادلانه می‌برند. تحقیقات او نشان داده که عدم تعادل قابل توجهی در روابط میان شرکت‌های اپل و گوگل با توسعه دهندگانی که اپلیکیشن‌ها را در آن فروشگاه‌ها می‌فروشند، وجود دارد.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده که تصمیم این دادگاه را بررسی خواهد کرد و به همکاری با توسعه دهندگان فرانسوی ادامه خواهد داد. این شرکت همچنین گفته که به بازارهای پر جنب و جوش و رقابتی که اجازه شکوفایی و نوآوری را می‌دهد بسیار اعتقاد دارد.

ما این تصمیم دادگاه فرانسه را از نزدیک بررسی خواهیم کرد و به سختی کار را برای ارائه پشتیبانی از توسعه دهندگان و تجربه‌ای امن برای کاربران ادامه خواهیم داد.

از طریق اپ استور، ما به توسعه دهندگان فرانسوی در هر اندازه کمک کرده‌ایم تا شور و خلاقیت خود را با کاربران سراسر جهان به اشتراگ بگذارند و در عین حال مکانی امن و قابل اعتماد برای مشتریان ایجاد کنند.

جریمه‌ای که اپل با آن مواجه شده از نظر درآمد این شرکت ناچیز است، اما به طور بالقوه می‌تواند منجر به تغییر قوانین اپ استور شود. این شرکت در حال رسیدگی به چندین تحقیق دیگر نیز در مورد اپ استور و شیوه‌های تجاری خود در فرانسه، آلمان، هلند، بریتانیا و آمریکا است. در سال‌های اخیر شاهد هستیم که سر و صدای بسیاری از کشورها بر سر قوانین جاه طلبانه و یک طرفه غول‌های تکنولوژی بیشتر از قبل درآمده است و به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها هرچه سریع‌تر باید فکری به حال این موضوع کنند.

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما