نمایشگر همیشه روشن برای سری آیفون ۱۵ نیز فقط مختص مدل‌های پرو خواهد بود

اقتصاد ۱۰۰ -بر اساس گزارش‌های مختلف نشریات و تحلیلگران معتبر، اپل در سری آیفون ۱۵ نیز پنل‌های LTPO را فقط برای سری پرو به کار خواهد برد که دلیل آن محدودیت تولید عنوان شده است.

نمایشگر همیشه روشن برای سری آیفون ۱۵ نیز فقط مختص مدل‌های پرو خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ اپل به نمایشگر LTPO مجهز نخواهند شد، موضوعی که نشان می‌دهد این دستگاه‌ها همچنان فاقد پشتیبانی از ویژگی پروموشن و صفحه نمایش همیشه روشن مانند مدل‌های پرو هستند.

مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس که در شهریور امسال عرضه شدند، از نور پس زمینه نمایشگر کم مصرف بروزرسانی شده استفاده می‌کردند که از نرخ‌های تازه‌سازی پروموشن از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کرد. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش با آنچه روی صفحه اتفاق می‌افتد تطبیق می‌یابد، نرخ‌های پایین‌تر برای محتوای ثابت و نرخ‌های بالاتر برای موارد حرکتی مانند بازی‌ها و ویدیوها برای تجربه‌ای روان‌تر و پاسخگوتر در نظر گرفته شده است.

به گفته یک منبع آگاه در حوزه صنعت و به گزارش وبلاگ Korean Naver، به مانند سری آیفون ۱۴، تنها مدل‌های پرو در سری آیفون ۱۵ به پنل‌های LTPO مورد نیاز برای ویژگی پروموشن مجهز خواهند شد که نشان می‌دهد اپل همچنان معتقد است این ویژگی باید مختص سری پرو باشد. قسمتی از گزارش مذکور به شرح زیر است:

گفته می‌شود که اپل از قبل هماهنگی‌هایی را برای تحویل پنل‌های نمایشگر سری آیفون ۱۵ به شرکت‌های داخلی انجام داده است و به زودی جزییات را نهایی کرده و برای تولید انبوه آماده می‌شود. آنچه در اینجا تایید شده است این است که فقط سری پرو دارای مشخصاتی است که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، در حالی که مدل‌های استاندارد این سری، همچنان به مانند قبل خواهند بود.

اگر گزارش امروز دقیق باشد، این بدان معناست که گزینه صفحه نمایش همیشه روشن نیز یک ویژگی منحصر به فرد باقی خواهد ماند، زیرا این قابلیت نرخ تجدید ۱ هرتز در پنل‌های LTPO به روز شده است که به صفحه قفل امکان می‌دهد بدون تاثیر قابل توجه روی مصرف باتری، قابل مشاهده باشد.

وبلاگ ناور، گزارش راس یانگ تحلیلگر صفحه نمایش را تایید می‌کند که در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) گفت که اگرچه انتظار دارد داینامیک آیلند به تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ راه یابد،  اما محدودیت‌های مقیاس تولید احتمالا اپل را از آوردن پنل‌های LTPO به کل سری آیفون ۱۵ منع می‌کند.

از طرف دیگر مینگ چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل هم گفته که تامین کننده چینی اپل، شرکت BOE که سفارشات آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را به دست آورده است، حداکثر تا سال ۲۰۲۴ ظرفیت تولید برای ارسال انبوه نمایشگرهای LTPO آیفون‌های رده بالا را نخواهد داشت.

بر اساس گزارشی دیگر، تمام مدل‌های آیفون ۱۵ به یک تراشه درایور نمایشگر اولد با انرژی کارآمدتر مجهز خواهند بود که بر اساس فرآیند ۲۸ نانومتری ساخته می‌شود، که در مقایسه با مدل‌های فعلی با ۴۰ نانومتر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است. مزیت اصلی تراشه ۲۸ نانومتری، کاهش مصرف انرژی است که می‌تواند به عمر بیشتر باتری مدل‌های آیفون ۱۵ کمک کند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما