کلاهبرداری با تقلید صدا به کمک هوش مصنوعی؛ میلیون‌ها دلار پول دزدیده شده است

اقتصاد ۱۰۰ - کلاهبرداران با کمک هوش مصنوعی صدای عزیزان افراد را تقلید و از طرف آن‌ها برای خود طلب پول می‌کنند.

کلاهبرداری با تقلید صدا به کمک هوش مصنوعی؛ میلیون‌ها دلار پول دزدیده شده است

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از دیجیاتو، چند وقتی است که ابزارهای تقلید صدا با هوش مصنوعی مورد‌توجه قرار گرفته‌اند و حالا به‌نظر می‌رسد که کلاهبرداران از این فناوری برای تقلید صدای نزدیکان قربانی استفاده می‌کنند تا از آن‌ها پول بگیرند. گزارشی تازه نشان می‌دهد که کلاهبرداران در سال 2022 با این روش حدود  11 میلیون دلار  درآمد کسب کرده‌اند و اکثر قربانیان افراد مسن بوده‌اند.

خبرگزاری واشنگتن پست اخیراً در گزارشی به موضوع سوءاستفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تقلید صدا پرداخته است. این خبرگزاری می‌گوید کلاهبرداران با تقلید صدای عزیزان افراد، هزاران نفر را قربانی فریب‌های خود کرده‌اند.

طبق این گزارش، کلاهبرداری‌های جعل هویت در سال 2022 دومین کلاهبرداری رایج در آمریکا بوده است و 36 هزار پرونده را تشکیل داده. از این تعداد،  5 هزار پرونده  به کلاهبرداری با تقلید صدا از طریق تماس تلفنی مربوط بوده است. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده می‌گوید مجموع مبلغ کلاهبرداری به این روش 11 میلیون دلار برآورد می‌شود.

درخواست پول با تقلید صدای عزیزان شما!

در یکی از این گزارش‌ها گفته شده است که یک زوج سالمند پس از دریافت یک تماس تلفنی که فکر می‌کردند از سوی پسرشان بوده است، 15 هزار دلار را به‌وسیله بیت‌کوین به جیب کلاهبرداران واریز کرده‌اند. مجرمان با استفاده از هوش مصنوعی صدای پسر این زوج مسن را تقلید کرده و مدعی شده بودند که او در سانحه رانندگی یک دیپلمات آمریکایی را کشته است و حالا به پول نیاز دارد.

واشنگتن پست می‌گوید این حملات بیشتر افراد سالمند را هدف قرار داده‌اند؛ چرا که این گروه آگاهی کمتری نسبت به فناوری‌ها دارند و به‌طور کلی در برابر کلاهبرداری‌ها آسیب‌پذیرترند. دادگاه هنوز تصمیم نگرفته است که آیا شرکت‌های سازنده ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به‌عنوان شریک جرم مسئول شناخته شوند یا خیر.

یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که می‌تواند صدای افراد را تقلید کند متعلق به شرکت ElevenLabs است که با تقلید صدای چهره‌های سرشناس چند هفته پیش جنجالی شده بود.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز